# Dodatek: Vesmírnej výsadek

# Vesmírnej výsadkář

# Výsadkářská specialita

Když máš sex s jinou postavou, tak si oba proškrtnete zkušenost.

# Zlepšování

__ vem si +1 klídeček (max +3)

__ vem si +1 machrovinu (max +3)

__ vem si +1 našrocenost (max +3)

__ vem si +1 šukatelnost (max +2)

__ získáš toleranci na pozemský jídlo (ztrať citlivost na hlad)

__ ztratíš citlivost na Ψ-zranění

__ ztratíš citlivost reflexivní izolace

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si +1 k jakýkoliv vlastnosti (max vlastnost+3)

__ odešli svojí postavu na bezpečnej vodpočinek

__ vytvoř si do hry druhou postavu

__ změň herní příručku svý postavy

__ zvol si 3 základní tahy a zlepši je

__ zlepši ty 3 další základní tahy

# Představuje se Vesmírnej výsadkář

Před 50 lety vodpálili nepřátelé lidstva psychickou zbraň a zničili všechnu naději pro budoucnost. Ignorujíc miliardy umírajících a trpících provedla armáda tajnej plán připravenej v očekávání podobnýho útoku a jeho následků. Zlomek populace byl evakuovanej na orbitální stanice a tajný základny na Marsu, co se proměnily v efektivní kolonie. Vnuci těhle lidí - tvoje generace - vyrostla se sny vo modrym nebi a čistejch oceánech, který už dávno neexistujou.

Přišel čas vrátit se a vzít si Zemi zpátky.

# Výsadkářský tahy

Agent/voják: Dostaneš všechny výsadkářský mise. Máš kontakt s vesmírnou výsadkovou stanicí. Když dokončíš misi, tak si můžeš vyžádat zásobení. Během hry tě může MC nechat kontaktovat tvejma nadřízenejma a dát ti rozkazy nebo informace relevantní pro tvý mise.

Kalibrace skafandru: Když si nabiješ skafandr, tak si házej +šťáva místo +úchylnost.

# Tvoje slabiny

  • Si citlivej na hlad: nejsi schopnej pozřít kontaminovanou stravu z pozemskýho povrchu a přežíváš výhradně na zásobovánim dodávanejch přidělech.

Na začátku každýho sezení si proškrtni dílek odpočtu jídla. Pokud tvůj odpočet dojde na 12:00, začni si proškrtávat hlady, dokud neproškrtáš všechny 3. Hlad dává kumulativní průběžný -1.

  • Si citlivej na Ψ-zranění: Kdykoliv na pozemskym povrchu opustíš svůj skafandr, tak schytáš Ψ-zranění.

  • Tvoje citlivost způsobuje intuitivní uzavření: nejsi schopnej dobrovolně otevřít svůj mozek psychickýmu maelströmu světa.

Odpočet jídla a hladu

# Mise vesmírnejch výsadkářů

  • Infiltrace: Když destabilizuješ a odzbrojíš místní ozbrojenou populaci a zmocníš se jejích pozic a zdrojů, aniž bys vyvolal otevřenej boj, řekni si o zásoby.

  • Kontakty & kontrola: Když zastupuješ rekolonizační zájmy v jednání s vůdcem místní ozbrojený populace a získáš materiální podporu nebo spolupráci, řekni si o zásoby.

  • Zacílení: Když identifikuješ oblast vhodnou pro vyčištění bombardovánim a následný znovuosídlení a dodáš její přesný koordináty, řekni si o zásoby.

  • Výzvědy: Když dodáš přesný informace o pozici, počtu, síle a zdrojích ozbrojený populace, řekni si o zásoby.

  • Podpora & záchrana: Když přijdeš na pomoc kolegovi výsadkáři nebo jinýmu konlonizačnímu personálu v nouzi popřípadě když zachráníš kolonizační zdroje, řekni si o zásoby.

  • Průzkum / obhlídka: Když identifikuješ kus krajiny se strategickou hodnotou a poskytneš o ní přesný údaje, řekni si o zásoby.

  • Předsunutá linie: Když porazíš ozbrojenou populaci v otevřenym boji a zmocníš se její pozice a zdrojů, řekni si o zásoby.

# Zásobování

Když obdržíš zásobování, zvol si 1 z následujícího:

  • Munice: smaž všechny dílky z odpočtu munice svýho skafandru.

  • Orbitální bombardování: po zbytek sezení můžeš používat bombardování místo zbraně. 8-zranění plošný špinavý.

  • Zdravotní materiál: smaž všechny dílky svýho zranění.

  • Příděly: smaž všechny zaznačený hlady a dílky odpočtu jídla.

  • Posily: MC vnese do hry VP vesmírnýho výsadkáře jako tvojí posilu. Řekni mu, že jí má vytvořit jako hrozbu a dát jí skafandr.

  • Náhradní díly: šmaž všechny dílky poškození svýho skafandru.

  • Moduly: nahraď jeden ze systémů svýho skafandru jinym podle svýho výběru.

# Směna

Dokud si citlivej na hlad, tak přežitim závsiíš na zásobování přídělama, ne na barteru. Pokud nebo až se týhle citlivosti zbavíš, tak začni na začátku sezení utrácet 1- nebo 2-bartery za svůj životní styl. Pokud nemůžeš nebo nechceš, řekni to MC a zodpověz jeho otázky.

Pokud si potřebuješ vydělat během sezení, řekni MC, že si chceš odmakat prácičku. Můžeš:

  • Vydírat, přepadat nebo okrádat bohatou VP nebo populaci.
  • Sloužit bohatý VP jako strážce nebo vymahač.
  • Nechat se najmout bohatou VP jako žoldák.
  • Jinej, kterej si dohodneš.

Pokud to je dostupný, tak jednorázovej výdaj 1-barteru může odpovídat: noci v luxusu a se společností; jakýkoliv zbrani; kusu vybavení nebo oblečení co nejsou ani cenný ani hi-tech; opravě kusu hi-tech vybavení; najmutí ochrany od nějakýho drsňáka na jedno sezení; materiálnim nákladům resuscitace medikem; poplatku vojevůdci na pár sezení; měsíční údržbě a opravám užívanýho výkonnýho vozidla; úplatkům, poplatkům a darům dostatečným k tomu, aby tě dostaly prakticky ke komukoliv.

U lepších věcí čekej, že budou potřebovat nějaký zařizování. Nemůžeš si jen tak procházet državama nějakýho barona s cetkama a drobnostma a čekat, že najdeš něco hi-tech nebo ohromnej luxus.

# Tvorba vesmírnýho výsadkáře

Aby sis vytvořil svýho vesmírnýho výsadkáře, zvol si méno, vzhled, vlastnosti, tahy, vybavení a Hx.

# Méno

[Hodnost] [Méno] [Příjimení], poručík nebo nadporučík.

# Vlastnosti

Zvol si jednu sadu:

  • Klídeček=0 Machrovina+2 Šukatelnost=0 Našrocenost+2 Úchylnost-2
  • Klídeček+2 Machrovina+2 Šukatelnost=0 Našrocenost=0 Úchylnost-2
  • Klídeček+1 Machrovina+2 Šukatelnost+1 Našrocenost+1 Úchylnost-2
  • Klídeček+2 Machrovina+2 Šukatelnost-1 Našrocenost+1 Úchylnost-2

# Tahy

Máš všechny základní tahy. Dostaneš agent/voják a kalibrace skafandru. Ve skafandru máš všechny tahy skafandru.

# Citlivosti

Si citlivej na hlad, Ψ-zranění a intuitivně se uzavíráš.

# Skafandr

Podívej se na dodatek:skafandr.

Ujisti se, že MC bude mít výtisk dodatku: rekolonizace.

# Vybavení

Navíc ke skafandru, vyfasovaný výbavě a tryskovýmu skafandru dostaneš 9mm poboční zbraň (2-zranění nablízko hlasitá).

Pokud chceš začít s protézou, domluv se s MC.

# Zlepšování

Kdykoli si hodíš na zvýrazněnou vlastnost a kdykoliv si obnovíš svý Hx s jinou postavou, tak si vyplníš kolečko zkušenosti. Když si vyplníš pátý, tak se zlepšíš a zkušenosti si zase vymažeš.

Kdykoliv, kdy se zlepšíš, si vyber jednu z možností. Vyškrtni si jí, znovu už si jí zvolit nemůžeš.

# Důležitá poznámka

Když tahle příručka neni ve hře, tak žádný nápady z ní nepovažujte za závazný.

# Vzhled

Muž, žena, neurčitý nebo skrytý.

Vyfasovaná výbava, tryskovej skafandr.

Disciplinovanej xicht, výmluvnej xicht, vřelej xicht, otevřenej xicht, odevzdanej xicht, divnej hladkej xicht.

Ostražitej pohled, zkoumavej pohled, živej pohled, pronikavej pohled, ostrej pohled, nedůvěřivej pohled.

Pevná postava, svalnatá postava, zakrnělá postava, vyzáblá postava, houževnatá postava.

# Mise

Protože si agent/voják, tak dostaneš všechny výsadkářský mise.

Během hry můžeš na svý mise rezignovat, jednu po druhý. Když rezignuješ na misi:

  • Vyškrtni si jí. Už jí nemáš.
  • Tvý nadřízený to vědí, ať už jim to řekneš nebo ne. Kázeňská akce je na nich.
  • Za misi už nezískáš zásobování, ani kdybys jí nadále plnil.
  • Proškrtni si zkušenost.

Poznámka: pravidla pro rezignace na misi platěj jen pro vesmírnýho výsadkáře. Nejsou součástí tahu agent/voják a nevztahujou se na postavy, který si agent/voják vezmou jako tah z týhle příručky.

# Hx

Všichni představí svý postavy jejich ménem, podobou a vzezřením. Udělej to taky.

Zapiš si ména ostatních postav.

Celý kolečko zopakujte pro Hx. Když si na řadě, napiš si ke všem Hx-2. O všech máš jen omezený informace.

Když sou na řadě ostatní, zodpověz jejich otázky, jak se ti zachce. Nejspíš nezodpovíš žádný.

Na konci vyber nějakou postavu namátkou (protože máš u všech stejný Hx). Zeptej se jejího hráče, která ze tvejch vlastností mu přijde nejzajímavější, a zvýrazni si jí. MC ti pak zvýrazní druhou vlastnost.

# Dodatek: skafandr

Skafandr má dva operační módy: základní a nabitej. V základnim se můžeš pohybovat běžnou rychlostí, zvedat a nosit běžný náklady, manipulovat věcma rukama a používat jeho základní senzory. Abys sprintoval, skákal, lítal, vyvinul ohromnou sílu nebo využil většinu jeho dalších systémů včetně zaměřování a zbraní, musíš ho nabít. Odpočet nabití na kartě tvýho skafandru zobrazuje energii reaktoru, kterou podobný akce spotřebovávaj. Když dosáhneš 12:00, tak skafandr dosáhne operačního limitu reaktoru a ten je nutný zchladit a znovu dobít. Proces nabití skafandru ze základu nebo jeho zchlazení zabere jen vteřinu nebo dvě.

Tvrdý vypnutí je chybovej stav, a skafandr je navrženej tak, aby k němu nedocházelo, ale některý okolnosti ho přesto můžou způsobit.

# Tahy skafandru

Pokud je tvůj skafandr v základnim módu, odmaž si 1 dílek nabití za každou uplynulou hodinu.

Když skafandr nabiješ, ho´d si +úchylnost. Na 10+ si neproškrtávej žádný dílky odpočtu nabití. Na 7-9 proškrtni jeden dílek odpočtu nabití. Při selhání proškrtni 2 dílky odpočtu.

Jakmile odpočet nabití skafandru dosáhne 12:00, tak se sám automaticky zchladí a přepne se do základu. Než ho znovu nabiješ, musíš odmazat nějaký dílky nabití.

Když se tvůj skafandr natvrdo vypne, hoď si +hybnost. Na 10+, všechny 3. Na 7-9 si zvol 2. Při selhání si zvol 1:

  • Tvůj skafandr se zpomalí a zastaví. Jinak v jeden moment prostě zamrzne v nehybnosti.
  • Tvůj skafandr se zastaví / dosedne v rovnovážný pozici. Jinak podivně přepadne.
  • Tvůj skafandr udrží naživu základní komunikaci a senzory. Jinak zůstaneš slepej a němej.

Když použiješ svůj skafandr, aby ses někam přemístil, popiš zamejšlenou cestu a hoď si +hybnost. Na 10+ si zvol 3. Na 7-9 si zvol 2. Při selhání si zvol 1:

  • Neproškrtávej si žádný dílky odpočtu nabití. Jinak musíš proškrtnout 1.
  • Přemístíš se velmi rychle: jako vozidlo s rychlostí odpovídající tvý hybnosti. Jinak se musíš přemístit lidskou rychlostí.
  • Vyhneš se srážkám s překážkama nebo se zemí. Jinak je tvůj průchod hlasitej a zanechává v krajině zřejmou stopu.
  • Udržíš se v nabízejících se zákrytech. Jinak se plně odhalíš nepřátelský palbě.

Když použiješ svůj skafandr, aby sis vynutil vstup nebo odchod, jmenuj svojí cestu a hoď si +šťáva. Při úspěchu super, dostaneš se skrz a cokoliv co ti stálo v cestě schytá potřebný poškození (rozhodnutí MC). Na 7-9 si proškrtni jeden dílek odpočtu nabití. Při selhání si proškrteš 1 dílek odpočtu nabití a skončíš v problematický pozici někde napůl cesty.

Když odpočet munice tvýho pancíře dojde na 12:00, tak ti došla munice. Nemůžeš použít žádnej ze svejch zbraňovejch systémů, dokud odpočet nepročistíš pomocí zásobení (nebo nějak jinak, např. pomocí fixerovy dílny).

Když záměrně natankuješ člověka, vozidlo nebo stavbu, tak pro určení způsobenýho zranění nebo poškození přidej k hmotnosti svýho skafandru jeho šťávu.

Když použiješ svůj skafandr nějak jinak jako vozidlo, použij jeho hybnost jako jeho rychlost i ovládání.

# Skafandr

V základu má tvůj skafandr šťávu+2, hybnost+1, 2-pancíř, hmotnost=2 a Ψ-izolační cívky. Aby sis vytvořil svůj skafandr, tak si zvol jeho konfiguraci a vyber jeho systémy.

Systémy úderný konfigurace: 1 pancířovej, 1 zaměřovací, 1 zbraňovej, 1 dle vlastní volby.

Systémy průnikový konfigurace: 1 letovej, 1 kradmej, 1 zbraňovej, 1 dle vlastní volby.

Pancéřový systémy

  • Těžký pancířování (+1pancíř)
  • Protiprůrazný laminování ruší pr munici
  • Odlehčený pancířování (+1hybnost)

Komunikační systémy

  • Senzorová sada (nablízko/nadálku) Umožňuje průzkum skrz zdi & temnotu a odposlech elektronický komunikace.

Letový systémy

  • Trysky (hlasitý) Přidává +2 k jakýmukoliv pohybu (i po hodu, pokud chceš), ale proškrtává to dílek odpočtu nabití.
  • Klouzavý křídla Umožňujou vysokej, tichej a pomalej let.

Systémy podpory života

  • Integrovaný Ψ tlumící cívky. Dokud si uvnitř, tak tě chrání před Ψ-zraněnim.

Reaktorový systémy

  • Zlepšenej reaktor (+1šťáva)

Kradmý systémy

Přidávaj +1 k hodům na vyhnutí se pozornosti.

  • Adaptivně maskovací povrch Když nepřítel čte situaci pohledem nebo ptaním se jiných lidí, odeber mu "Co je skutečná pozice mejch nepřátel?"
  • Kontakt odvracející povrch Když nepřítel čte situaci naslouchánim nebo elektronikou, odeber mu "Co je skutečná pozice mejch nepřátel?"

Zaměřovací systémy

  • Zaměřovací a sledovací systém Přidej +1 ke všem útočnejm a bojovejm tahům
  • Cílící palebnej systém Přidej +1zranění všem svejm zbraňovejm systémům

Zbraňový systémy

  • Adaptér ručních zbraní Umožňuje mířit a střílet ručníma zbraněma.

Namontované zbraně:

  • .50 kulomet (5-zranění nadálku plošnej špinavej)
  • .50 odstřelovačka (5-zranění nadálku hlasitá)
  • EMP pulzar (o-zranění nablízko hlasitej) Vyřadí elektronický systémy. Tvrdě vypne skafandr cíle.
  • Těžká protipěchotní zbraň (3-zranění nablízko/nadálku plošná hlasitá pr)
  • RPGčko (6-zranění nadálku plošný špinavý)

Pro všechny namontovaný zbraně platí, že každý použití proškrtne 1 dílek odpočtu munice.

Všechny systémy skafandru sou hi-tech.

Zápis skafandru

# Vybraný pravidla pro zranění

# Ψ-zranění

Člověk schytá Ψ-zranění z vystavení se psychickýmu maelströmu světa. Když schytáš Ψ-zranění, hoď si +schytaný-Ψ-zranění (obvykle +1). Na 10+ si MC zvolí 1:

  • Si vyřazenej z akce: v bezvědomí, uvězněnej, zmatenej nebo panikařící.
  • Ztratil si nad sebou kontrolu. Vzpamatuješ se po pár vteřinách, potom, cos-udělal-nevíš-co.
  • Zvol si 2 ze seznamu pro 7-9 níž

Na 7-9 si zvol 1 z následujícího:

  • Ztratíš rovnováhu.
  • Pustíš cokoliv, co zrovna držíš.
  • Něco, čemu se snažíš věnovat pozornost, se ti ztratí z očí.
  • Něco významnýho přehlídneš.
  • Uděláš jednu konkrétní akci, kterou zvolí MC.

Při selhání se udržíš pohromadě a překonáš Ψ-zranění bez dalšího efektu.

# Použití skafandru jako zbraně

Proti osobě:

  • Letmej náraz způsobí 2-zranění pr.
  • Přímej zásah způsobí 3-zranění pr + hmotnost.
  • Natankování způsobí 3 zranění pr + hmotnost + šťáva.

Proti jinýmu vozidlu:

  • Letmej náraz způsobí v-poškození.
  • Přímej náraz způsobí 3-poškození + hmotnost mínus hmtnost + pancíř cíle. 0-zranění a míň považuj za v-poškození.
  • Natankování způsobí 3-poškození + hmotnost + šťáva mínus hmotnost a pancíř cíle, ale schytáš jen poškození letmýho nárazu (v-poškození)

Proti budově nebo stavbě:

  • Letmej náraz způsobí 2-zranění.
  • Přímej náraz způsobí 3 zranění + hmotnost mínus pancíř stavby. Utrpíš stejný zranění, 3-zranění + hmotnost - tvůj pancíř.
  • Natankování způsobí 3-zranění + hmotnost + šťáva mínus pancíř stavby. Utrpíš stejný poškození jako při přímym nárazu, 3-poškození + hmotnost + tvůj pancíř.

# V-poškození

Určený v-poškození je hmotnost útočícího auta mínus podle volby obránce hmotnost nebo ovládání bránícího se auta.

Když schytáš v-poškození, hoď si +schytaný v-poškození. Na 10+ ztratíš kontrolu a útočník si vybere 1:

  • Vybouráš se.
  • *Roztočíš se. *
  • Zvolí 2 ze seznamu 7-9 níže.

Na 7-9 si donucenej to strhnout. Útočník si zvolí 1:

  • Dáš mu prostor
  • Musíš změnit směr nebo si donucenej jet do novýho směru.
  • Tvý auto dostane 1-poškození pr, přímo do převodovky.

Při selhání to musíš strhnout, ale zas to vyrovnáš bez dalších nevýhod.

# Když skafandr schytá poškození

Když skafandr schytá poškození, je potřeba zvážit dvě věci: kolik poškození schytá samotnej skafandr a kolik zranění se přenese na pilota uvnitř.

  • V-poškození (pro VP skafandry): zakopnutí, potácení se, odhození. Žádný zranění pilotovi.
  • 1-poškození: povrchový poškození. Díry od kulek, rozbitý skla, kouř. Na pilota se může přenýst 0-zranění.
  • 2-poškození: funkční poškození. Unikající palivo, prostřelený gumy, vyřazenej motor, problémy s řízením, bržděním nebo zrychlením. De vopravit v terénu. Na pilota se může přenýst 1-zranění.
  • 3-poškození: vážný poškození. Několik různejch funkčních poškození, který de ale furt vopravit v terénu. Na pilota se může přenýst až 2-zranění.
  • 4-poškození: zničení. Katastrofální funkční poškození, který de vopravit v dílně, ale ne v terénu. Nebo de rozebrat na díly. Na pilota se může přenýst až 3-zranění.
  • 5 poškození a víc: Sešrotování. Na pilota se může přenýst celý zranění plus můžou schytat další, pokud vozidlo vybuchne nebo se vybourá.

Jestli se zranění přenese na pilota, nepřenese nebo se přenese jen z části je na úsudku MC, na okolnostech a na konkrétnim zdroji poškození.

# Když poškození utrpí stavba

Stejně jako s vozidlama, když poškození utrpí stavba, tak je potřeba vzít v úvahu dvě věci: jak moc to schytá samotnej barák a jak moc to schytaj lidi v něm.

Poškození budovám a jinejm stavbám se nesčítá. Nenamáhej se sledovat odpočet poškození budovy. Třikrát vystřelit do baráku z tvý 3-zranění brokárny se nesečte do 9-poškození a nezpůsobí to její zhroucení.

Když stavba schytá poškození:

  • 1-poškození – 3-poškození: Kosmetický škody. Díry po kulkách, spáleniny, odlámaná vomítka. Na vobyvatele se přenese 0-zranění.
  • 4-zranění – 6-zranění: Rozsáhlý kosmetický škody. Spousta děr nebo velký díry, vymlácený vokna, hořící nebo doutnající. Na vobyvatele se může přenýst až 2-zranění.
  • 7-zranění – 8-zranění: Poškození statiky. Narušení nosnejch zdí nebo pilířů, částečný zhroucení, zuřící požár. Na vobyvatele se může přenýst až 4-zranění. Další narušení statiky může způsobit zřícení.
  • 9-zranění a víc: Zničení. Na vobyvatele se může přenýst plný zranění, plus můžou schytat další zranění hroutící se budovou.

Jestli se zranění skutečně přenese na vobyvatele budovy záleží na tvym úsudku a posouzení okolností a budovy. Držte se dál vod voken!

# Dodatek: Rekolonizace

Před 50 lety vodpálili nepřátelé lidstva psychickou zbraň a zničili všechnu naději pro budoucnost. Ignorujíc miliardy umírajících a trpících provedla armáda tajnej plán připravenej v očekávání podobnýho útoku a jeho následků. Zlomek populace byl evakuovanej na orbitální stanice a tajný základny na Marsu, co se proměnily v efektivní kolonie. Vnuci těhle lidí - včetně HP vesmírnýho výsadkáře - vyrostla se sny vo modrym nebi a čistejch oceánech, který už dávno neexistujou.

HP vesmírnýho výsadkáře je vojenskej důstojník (poručík nebo nadporučík), pilot skafandru a agent/voják na misi znovukolonizace Země.

# Základní hrozby

# Koordinační/výsadková stanice:

Vesmírnej výsadkář má skrz svůj skafandr kontakt s orbitální koordinační/výsadkovou stanicí. Kdykoliv splní některou ze svejch misí, tak jí může kontaktovat a vyžádat si zásoby podle svýho výběru.

Vytvoř orbitální koordinační/výsadkovou stanici jako krajinu: množírnu (impulz: produkovat problémy). Umísti jí na svojí mapu hrozeb do osminy nahoře do vzdálenějšího kruhu.

# Přímý nadřízený vesmírnýho výsadkáře

Během hry můžeš nechat nadřízený vesmírnýho výsadkáře, aby ho kontaktovali s rozkazy nebo informacemi relevantními k jeho misi.

Přímý nadřízený vesmírnýho výsadkáře nemaj možnost omezit zásobování vyžádaný při splnění mise. Pokud se jim to ale hodí, tak tim můžou vyhrožovat. Bude to bluff.

Přímý nadřízený vesmírnýho výsadkáře vytvoř jako násilníky podle svý volby a spoj je s hrozbou koordinační/výsadkový stanice.

Nech se vést jejich impulzem, abys zjistil kdy vydaj rozkazy nebo poskytnou informace.

# Velitel skupiny vesmírnejch výsadkářů

Na začátku hry je každej vesmírnej výsadkář, včetně HP vesmírnýho výsadkáře, svojí vlastní nezávislou jednotkou. Jako zásobovací možnost si nicméně de vyžádat posily. Pokud a až se to stane, tak sou tyhle VP přičleněný ke svý operační skupině.

HP vesmírnýho mariňáka a její přímý nadřízený tudíž spadaj pod velitele operační skupiny.

Velitele operační skupiny vytvoř jako vojevůdce podle svý volby a udělej z něj hrozbu spojenou s koordinační/výsadkovou stanicí a s přímejma nadřízenejma vesmírnýho výsadkáře.

Když přímý nadřízený vesmírnýho výsadkáře dávaj rozkazy nebo informace, tak můžou jednat podle instrukcí velitele operační skupiny nebo podle vlastních impulzů.

# Politika operační skupiny:

Politiku operační skupiny vytvoř jako utrpení podle svý volby a jako hrozbu spojenou s ostatníma. Je to něco, čim trpí celá skupina.

# VP vesmírnejch výsadkářů:

VP vesmírnejch výsadkářů vstupujou do hry jako posily HP vesmírnýho výsadkáře nebo jako příslušníci jiný operační skupiny. Tak nebo tak je vytvoř jako vojevůdce, pokřivence nebo násilníky podle svý volby jako spojený hrozby. Vytvoř i jejich skafandry, jak je uvedený dál.

# Tempo rekolonizace

Tempo zapracované do příručky vesmírnýho výsadkáře je pomalý a odehrává se napříč mnoha sezeníma. Můžeš ho urychlit agresivníma rozkazama a přísunem informací a otravnejma jinejma operačníma skupinama nebo tomu prostě můžeš dát na čas.

# Čistící bombardování

Jedna z misí vesmírnýho výsadkáře je zacílení: Když identifikuješ oblast vhodnou pro vyčištění bombardovánim a následný znovuosídlení a dodáš její přesný koordináty, řekni si o zásoby.

Účelem čistícího bombardování neni jen vyrobit gigantickou díru v krajině a zničit všechno okolo. Rekolonizační teorie říká, že vyvolaný rázový vlny v danym místě narušej psychickej maelström světa. Je na tobě jako na MC jestli to je nebo neni pravda.

Tak nebo tak, čistící bombardování VYROBÍ gigantickou díru v krajině a zničí všechno, co tam bejvalo. V termínech hrozeb to vytvoří mocnou krajinu:ohniště, která vydrží celý dny, než se změní v krajinu a terény podle tvý volby.

# Postup rekolonizace

Několik misí vesmírnejch výsadkářů zahrnuje poražení nebo rozklad místní populace a zmocnění se jejich pozic a zdrojů silou nebo vyjednanou podporou. Když se to stane, tak je k operační skupině vesmírnýho výsadkáře přidělenej z orbity svrženej materiál a personál, aby proces rekolonizace podpořili.

# Rekolonizační personál:

Rekolonizační personál vytvoř jako vojevůdce, pokřivence nebo násilníky podle svý volby jako spojenou hrozbu. S sebou přinesou i svojí politiku operační skupiny, ideologii a utrpení podle tvý volby.

Dál existuje riziko, že někteří nebo všichni z nich utrpěj Ψ-zranění. U těch u kterejch se to stane pravidla řikaj, aby sis vybral jedno až všechny:

  • Agresivně následuje svůj impulz hrozby. Dělej za ní tak tvrdý a přímý tahy, jak jen můžeš.
  • Její příčetnost je otřesená. Je nesouvislá, rozpolcená, zuřící nebo nereagující. Živá, ale ztracená.
  • Nárazově změní typ hrozby.

# Rekolonizační materiál:

Část rekolonizačního materiálu budou prostě potravinový příděly nebo zásoby v hodnotě cetek, ale dost by ho mělo bejt exotickýho, užitečnýho a/nebo technologicky sofistikovanýho. Projdi příručky pro nápady, například:

  • Zdravotní zásoby co se počítaj jako kusy do spasitelskýho vybavení
  • Exotický zbraně který vytvoříš pomocí borcovejch pravidel pro jeho zbraně na míru
  • Helma nebo maska která funguje jako psychoušovy hluboký ušní zátky
  • Vyspělý vozidlo schopný letu nebo jinejch technickejch vychytávek.
  • Expertní umělá inteligence která dá přístup ke vhledu
  • Zařízení navržený k výzkumu psychickýho maelströmu světa, který dá přístup k věštění.

A najdeš další.

Jedne z misí vesmírnýho výsadkáře je zachránit rekolonizační materiál. Tim se samozřejmě myslí jeho záchrana pro misi, ne pro vlastní potřebu.

# Co je v sázce a jak se to může vyvíjet:

Jakmile si ujasníš, co je rekolonizační politika, jakejm výzvám čelí a jak moc na to je materiálně připravená, napiš si otázky sázek a podle potřeby vytvoř odpočtový hodiny a speciální tahy.

Hodně štěstí a dobře se bav.

# VP skafandry

Skafandry VP vesmírnejch výsadkářů můžeš vytvořit podle plnejch pravidel z dodatku: skafandry, nebo můžeš prostě zvolit jednu z následujících přednastavenejch konfigurací. Pro skafandry VP nesleduj jejich munici ani nabití - místo toho s nima prováděj tahy MC jako s jakoukoliv jinou hrozbou.

# Když skafandr schytá poškození

Tvrdý vypnutí: zpomalý a zastaví nebo ihned zamrzne, přistane ve stabilní pozici nebo se podivně převrátí, udrží naživu komunikaci a senzory nebo obojí kompletně spadne.

  • V-poškození (pro VP skafandry): zakopnutí, potácení se, odhození. Žádný zranění pilotovi.
  • 1-poškození: povrchový poškození. Díry od kulek, rozbitý skla, kouř. Na pilota se může přenýst 0-zranění.
  • 2-poškození: funkční poškození. Unikající palivo, prostřelený gumy, vyřazenej motor, problémy s řízením, bržděním nebo zrychlením. De vopravit v terénu. Na pilota se může přenýst 1-zranění.
  • 3-poškození: vážný poškození. Několik různejch funkčních poškození, který de ale furt vopravit v terénu. Na pilota se může přenýst až 2-zranění.
  • 4-poškození: zničení. Katastrofální funkční poškození, který de vopravit v dílně, ale ne v terénu. Nebo de rozebrat na díly. Na pilota se může přenýst až 3-zranění.
  • 5 poškození a víc: Sešrotování. Na pilota se může přenýst celý zranění plus můžou schytat další, pokud vozidlo vybuchne nebo se vybourá.

# Když skafandr způsobí zranění

Proti osobě:

  • Letmej náraz způsobí 2-zranění pr.
  • Přímej zásah způsobí 3-zranění pr + hmotnost.
  • Natankování způsobí 3 zranění pr + hmotnost + šťáva.

Proti jinýmu vozidlu:

  • Letmej náraz způsobí v-poškození.
  • Přímej náraz způsobí 3-poškození + hmotnost mínus hmtnost + pancíř cíle. 0-zranění a míň považuj za v-poškození.
  • Natankování způsobí 3-poškození + hmotnost + šťáva mínus hmotnost a pancíř cíle, ale schytáš jen poškození letmýho nárazu (v-poškození)

Proti budově nebo stavbě:

  • Letmej náraz způsobí 2-zranění.
  • Přímej náraz způsobí 3 zranění + hmotnost mínus pancíř stavby. Utrpíš stejný zranění, 3-zranění + hmotnost - tvůj pancíř.
  • Natankování způsobí 3-zranění + hmotnost + šťáva mínus pancíř stavby. Utrpíš stejný poškození jako při přímym nárazu, 3-poškození + hmotnost + tvůj pancíř.

# Vymahač / Vojenská policie

  • Šťáva: +2
  • Hybnost: +1
  • Pancíř: 3
  • Hmotnost: 2
  • Těžkej pancíř (+1pancíř)
  • Trysky (hlasitý)
  • Adaptivně maskovací povrch (odeber “Co je skutečná pozice mejch nepřátel?”)
  • EMP pulzar (o-zranění nablízko hlasitej; Tvrdě vypne skafandr cíle.)

Typ hrozby: alfa vlk (impulz: lovit a dominovat) / vytrvalej šmejd (impulz: pořád dorážet)

# Úderná jednotka

  • Šťáva: +2
  • Hybnost: +1
  • Pancíř: 3
  • Hmotnost: 2
  • Těžkej pancíř (+1pancíř)
  • Cílící palebnej systém (+1zranění zbraním)
  • .50 kulomet (5-zranění nadálku plošnej špinavej)
  • RPGčko (6-zranění nadálku plošný špinavý)

Typ hrozby: diktátor (impulz: kontrolovat) / brutální bestie (impulz: zabít a zničit)

# Taktická podpora

  • Šťáva: +2
  • Hybnost: +2
  • Pancíř: 3
  • Hmotnost: 2
  • Odlehčený pancířování (+1hybnost)
  • Senzorová sada (nablízko/nadálku)
  • Trysky (hlasitý)
  • .50 kulomet (5-zranění nadálku plošnej špinavej)

Typ hrozby: prorok (impulz: odsuzovat a svrhávat) / chrabrej šmejd (impulz: kontrolovat)

# Dohled a bezpečnost

  • Šťáva: +2
  • Hybnost: +1
  • Pancíř: 3
  • Hmotnost: 2
  • Těžkej pancíř (+1pancíř)
  • Protiprůrazný laminování ruší pr munici
  • Senzorová sada (nablízko/nadálku)
  • Těžká protipěchotní zbraň (3-zranění nablízko/nadálku plošná hlasitá pr)

Typ hrozby: otrokář (impulz: vlastnit lidi) / chrabrej bastard (impulz: kontrolovat)

# Průzkum a speciální operace

  • Šťáva: +2
  • Hybnost: +1
  • Pancíř: 2
  • Hmotnost: 2
  • Senzorová sada (nablízko/nadálku)
  • Klouzavý křídla (vysokej, tichej a pomalej let)
  • Adaptivně maskovací povrch (odeber “Co je skutečná pozice mejch nepřátel?”)
  • .50 odstřelovačka (5-zranění nadálku hlasitá)

Typ hrozby: lovecká smečka (impulz: vyřádit se na zranitelnejch) / ochranářskej ďábel (impulz: chránit to, co veze)