Zranění a léčení

Zranění

Jak může hráčská postava schytat zranění?

  • Dělá něco pod palbou, její hráč hodí +klídeček, padne 7-9 a ty se rozhodneš dát jí výsledek, kterej zahrnuje zranění.

  • Jiná hráčská postava na ní použije násilí a ona jí donutí a slízne si to.

  • Je v bitvě a bitevní tah – její nebo cizí – jí způsobí zranění nebo ji přiměje si s někým vyměnit zranění.

  • Výsledek tahu postavy, ať už jejího nebo jiný postavy nebo speciálního tahu hrozby, zahrnuje to, že postava schytá zranění.

  • Bojuje v gangu a gang schytá zranění.

  • Si na řadě se svým tahem a rozhodneš se, že způsobit jí zranění je ten správnej tah pro tuhle příležitost.

Kolik zranění?

Zranění odpovídá zranění zbraně útočníka mínus pancíř obránce.

Pokud má zbraň pr (průrazný), tak pancíř ignoruj.

Pokud si už řek, jakou zbraň útočník používá, tak prostě použij její zranění. Například:

Keeler konečně rupnou nervy s Branovejma hovadinama a vrazí mu bouchačku do xichtu. Hodlá použít násilí a hodí si +marchrovina. Bran si hodí +Hx na překážení, ale jeho Hx s ní je -1 a nehodí to. (Já v návaznosti na selhání žádnej tah nedělám; Keeler vede scénu a já s tim sem dost spokojenej.) Keeler si naopak hodí výborně. Řekne Branovi, aby udělal něco, o čem ví, že to nikdy neudělá a ten se jako správnej hodnej malej šmejd začne vztekat. „S tim di do hajzlu. A dohajzlu s tebou. Kurva DOHAJZ-“

Její bouchačka je jen 9mm. Je sepsaná jako 2-zranění nablízko hlasitá a Bran nemá žádnej pancíř. (Okolnosti – zbraň v xichtu – by ho ale beztak měly obejít. Mrkni na použití násilí v kapitole se základníma tahama na straně 138.) Bran schytá 2-zranění.

Občas se nicméně dostaneš takhle daleko, aniž bys určil, co za zbraň vlastně útočník má. V takovejch případech to urči teď a ujisti se, že kvůli tomu nikdo nechce změnit názor, protože to je něco, co by věděli předem. Tady je příklad:

Keeleřina hráčka k Branovu hráči: „Mám už dost tvejch hovadin. Vrazim ti bouchačku do xichtu a prohlásim: ‚Je načase Janette pustit.‘

Skvěle si hodí a řekne: „Stáhni vocas nebo to slízni.“

„No, rozhodně nestáhnu vocas, takže: ‚S tim di do hajzlu. A dohajzlu s tebou. Kurva DOHAJZ-“

„Jasný, já tě střelim.“

Keeler je magorka, takže má poruce minimálně 4 zbraně. „Kterou bouchačkou vlastně?“

„Ou, brokovnicí, samozřejmě.“

Branův hráč: „BROKOVNICÍ? Tys mi vrazila do xichtu BROKOVNICI a já řek, že máš jít do hajzlu? Oh, ne, ne. Měl sem za to, že máš v ruce pistoli. Můžu to změnit?“

Jo. Samozřejmě, že může.

Pokud řečená zbraň nemá uvedený zranění, tak udělej rychlý a jednoduchý rozhodnutí. Jako vodítko použij tyhle příklady:

0-zranění:

  • Chycení, tažení, fyzický zadržení
  • Děti házející kameny

1-zranění:

  • Pěsti a boty použitý rozhodnym způsobem
  • Dospělí házející kameny
  • Pád ze schodů (pr)
  • Odražený střely

2-zranění:

  • Chlápek s kladivem, kuší, bouchačkou nebo samopalem
  • Pád z prvního patra na záda (pr)
  • Letmej náraz auťáku (pr) *

3-zranění:

  • Chlápek s brokovnicí, útočnou puškou nebo sniperkou
  • Pád z druhýho patra na nerovnou zem (pr)

4-zranění:

  • Granát v klíně
  • Drsná automatická palba
  • Pád ze třetího patra na hlavu (pr)
  • Přímej zásah auťákem (pr) *

5-zranění:

  • Velký výbuchy
  • Bejt svázanej a rozseklej vejpůl sekerou

* Pro detaily a variace mrkni na pravidla pro používání vozidel jako zbraní, strana 213.

Když HP schytá zranění

Zranění se rovná zranění zbraně toho, kdo ho způsobuje, mínus pancíře toho, kdo ho schytává.

Pokud má zbraň pr (průrazné), tak pancíř ignoruje.

Takže bejt střelenej brokovnicí (3-zranění), když na sobě máš vohoz za 1-pancíř, znamená schytat 2-zranění. Bejt praštěnej nějakym týpkem (1-zranění), když máš na sobě pancíř za 2-pancíř, znamená neschytat žádný zranění. Spadnout ze střechy znamená 4-zranění bez ohledu na to, co máš na sobě.

Za každý 1-zranění, co postava schytá, si hráč proškrtne jeden dílek na odpočtovejch hodinách zranění. Začíná dílkem 12:00-3:00 a pokračuje po směru ručiček – žádný přeskakování dílků, žádný škrtání už proškrtlejch dílků, prostě dílek po dílku dokola kolem hodin.

Keeler střelila Brana do hlavy svojí 9mm. Bran schytá 2-zranění. Jeho hráč si proškrtne dva dílky: ten mezi 12:00 a 3:00 a ten mezi 3:00 a 6:00.

Tři dílky před 9:00 sou míň vážný, tři dílky po 9:00 sou vážnější. Když si postava proškrtne dílek mezi 11:00 a 12:00, tak se její život stane neudržitelnej. Možná je mrtvá.

Před 6:00 zranění zmizí časem samo. Mezi 6:00 a 9:00 se zranění samo nezlepší, ale ani nezhorší. Po 9:00 se nestabilizovaný zranění samo zhoršuje, stabilizovaný ne, a zlepší se jen zdravotní péčí.

„Časem“ a „samo“ je z většiny na tobě jako MC, ale měl bys je udělat asymetrický. Zranění by se mělo léčit pomalu, ale zhoršovat rychle. Když je postava na nohách a pobíhá okolo, tak by se mělo zranění zhoršovat rychlejc, ale zlepšovat pomalejc.

Protože je Branovo zranění před 6:00, tak se časem zlepší samo. Pokud nedostane žádnou pomoc, tak si jeho hráč možná odmaže dílek mezi 3:00 a 6:00 na začátku dalšího sezení a dílek mezi 12:00 a 3:00 možná o sezení pozdějc, v závislosti na tom, co se bude dít.

Všimni si, že jak ty čísla fungujou, tak hráčská postava může v podstatě schytat jednu kulku zadarmo; druhá kulka (nebo třetí, s pancířem) je už vážná. Tohle je přímočará staromódní cinematická posloupnost.

Tahy zranění

Když schytáš zranění, hoď si +schytaný zranění (po odečtení pancíře, pokud ho máš). Na 10+ zvolí MC 1:

  • Si mimo akci, v bezvědomí, uvězněnej, zmatenej nebo si zpanikařil.
  • Je to horší, než to vypadá. Vem si další 1-zranění.
  • Zvol 2 ze seznamu 7-9 níže.

Na 7-9 zvolí MC 1:

  • Ztratíš rovnováhu.
  • Upustíš cokoliv, co držíš.
  • Ztratíš z očí cokoliv co, nebo kohokoliv koho, sleduješ.
  • Přehlídneš něco důležitýho.

Při selhání si MC může i tak vybrat něco ze seznamu 7-9 výše. Pokud tak učiní, tak to je na úkor tvýho zranění, takže schytáš -1zranění.

Tah schytanýho zranění trochu třese základním zraněnim a přidává do něj nějakou tu nepředvídatelnost.

Sem tam hráčská postava schytá 0-zranění. Útok za 2-zranění proti 2-pancíři, například. Když na to dojde, tak se můžeš rozhodnout nechat hráče hodit +0 na vejš uvedenej tah zranění, pokud o to stojíš. Dokonce můžeš hráče nechat hodit-1 pro 1-zranění proti 2-pancíř, pokud se to okolnosti zdaj ospravedlňovat. V takovejhle případech záleží jen na úspěchu. Selhání neznamená nic novýho – nemůžeš se rozhodnout způsobit míň zranění než žádný zranění.

Když Keeler střelí Brana, tak ten schytá 2-zranění, takže si Brnův hráč hodí+2. Kostky ukážou 9, takže to je 11, což je dobře pro zranění, špatně pro Brana. Rozhodnu se ho vyřadit z akce, spíš než abych mu způsobil větší zranění. Takže: Když Brana střelila, tak ten sebou cuknul (přirozeně) a kulka mu jen zbrousila lebku od obočí až za ucho. Spadne, kreje si hlavu, otřesenej, ale živej. Pokud to Keeler nestačí, tak ho bude muset střelit znovu.

Taky tu máme tah Hx-za-zranění:

Když způsobuješ zranění jiný hráčský postavě, tak tahle postava k tobě dostane +1Hx (na její kartě) za každý políčko zranění, co jí způsobíš. Pokud jí to dostane na Hx+4, tak se vrátí zpátky na Hx+1 jako obvykle a proškrtne si políčko zkušenosti.

Keeler způsobila zranění za 2 dílky, takže si Bran přidá 2 ke svý Hx s Keeler. Původně s ní měl -1, takže teď k ní má Hx+1.

Když se život stane neudržitelnej

Když odpočet zranění postavy dosáhne 12:00, tak se její život stane neudržitelnej. Hráč si musí vybrat jednu z těhle možností:

  • Vrátit se zpátky s -1marchrovinou
  • Vrátit se zpátky s +1úchylností (max +3)
  • Změnit herní příručku
  • Umřít

Stranou intervence Spasitele je volba vždycky na hráči.

Pokud se hráč rozhodne vrátit zpátky, tak je na tobě jako MC rozhodnout, jestli se postava vrátí zpátky nezraněná nebo se zbejvajícim zraněnim. Pokud se rozhodneš, že se vrátí na 9:00 nebo dál, tak jí aspoň nech stabilizovanou.

Pokud se hráč rozhodne změnit herní příručku, tak následuj pravidla v kapitole o zlepšování na straně 264.

Bran na zemi krvácí ze střelný rány na hlavě, ale je pořád naživu. Keeler se rozhodne dodělat, co začla. „Rozejdu se k němu a vytáhnu přitom ze sedlový brašny brokárnu. A hvízdám si u toho.“

Kriste. Věděl sem, že je na něj dopálená, ale Kriste.

„Takže jak?“ zeptá se Keeleřina hráčka. „Používám násilí? Jen mu přiložim brokárnu k hlavě a stisknu spoušť. Počítá se to, jakože ho prostě sejmu?“

„Jo, sejmeš.“ Řikám. „A není možnost minout. Kdyby nebyl mimo, tak by možná byla, ale tak. jak to je, mu prostě způsobíš zranění.“

„Fakt?“

Branův hráč: „Fakt?“

„Fakt fakt. Kolik zranění dělá tvoje brokárna?“

Brokovnice dělá 3-zranění, takže Bran schytá další 3-zranění. Jeho hráč si hodí +3 na tah zranění a padne mu 12. Rozhodnu se způsobit +1 zranění, protože je už beztak vyřazenej, což je celkem 4-zranění.

Tah Hx-za-zranění mu ke Keeler dává +4Hx. To ho přivede na Hx+5, což se přetaví do Hx+2 a proškrtnutý zkušenosti.

Už teď schytal 2-zranění. Další 4-zranění ho pošlou na 12:00. Jeho život se stane neudržitelnej a Keeler nevypadá, že by se měla k volání spasitele Bishe, aby ho z toho vytáh.

Branův hráč: „Kurva. Blbý, no. Sem mrtvej?“

Možná! Je na něm, aby si zvolil z možností. Smrt je jedna z nich.

„Aha, jasný.“ Prohlásí. „Ne, vrátim se zpátky s -1machrovinou“. Teď měl machrovinu=0, takže se mu změní na machrovina-1.

„Takže, Keeler,“ řikám, „leží ti u nohou, zkrvácenej a zrušenej. Máš ho za mrtvýho, takže není důvod ho vraždit ještě víc. Co děláš?“

„To docela stačí.“ Řekne. „Zbalim si věci zpátky do brašen. Jak odcházim, tak si pořád hvízdám.“

„Kčertu s tebou, Keeler.“ Prohodí Branův hráč.

Bran se pozdějc probere, a dovleče se k Bishovi. Bish ho sešije, ale od teď dál bude mít machrovinu-1.

Příklady v týhle sekci doteď ukazovaly dvě HP, což mi umožnilo ukazovat obě strany věci. Ve hře ale většina bojů nejspíš proběhne mezi HP a VP (nebo jejich skupinama) – já sem ve skutečný hře nikdy neviděl boj mezi dvěma HP zajít tak daleko, jako v tomhle příkladu. Pravidla pro VP sou nicméně vodlišný.

Když VP útočí

Jeden z tvejch tahů je způsob zranění. Tudíž můžeš říct něco jako „Fisty na tebe začne střílet. Utrpíš 2-zranění.“, ale to budeš chtít udělat jen vzácně. Co chceš obvykle udělat je vytáhnout někoho do popředí: „Fisty na tebe začne střílet. Co děláš?“

Ať už se postava rozhodne pro cokoliv, tak to dělá pod palbou.

Možná se prostě rozeběhne pryč, možná ho zkusí zmanipulovat, možná na něj použije násilí, aby přiměla utéct jeho, možná vstoupí do bitvy, aby se něčeho zmocnila silou (třeba jeho zbraně nebo únikový cesty). To je super, hodí si na to a ty následuješ pravidla jejího tahu. Možná, že způsobíš zranění potom.

Možná, že ale žádnej tah neudělá. Možná prohodí něco jako „Meh, Fisty, vodprejskni.“ Pokud to udělá, tak ti samozřejmě nabízí nádhernou příležitost na podnose a měl bys jí způsobit zranění s nadšením.

Když VP schytá zranění

Jak může VP schytat zranění?

  • Hráčská postava se zmocní silou něčeho, co drží.

  • Hráčská postava na ní použije násilí a ona jí donutí jednat a slízne si to.

  • Bitevní tah hráčský postavy jí způsobí zranění, ať už přímo nebo v rámci výměny zranění.

  • Výsledek tahu hráčský postavy nebo speciálního tahu zahrnuje to, že schytá zranění.

  • Si na řadě se svym tahem a rozhodneš se, že způsobit jí zranění je zrovna dobrá volba.

VP schytá určený zranění – zbraň mínus pancíř – stejně, jako HP.

Když VP schytá zranění

Popis segmentů hodin zranění VP

VP nemaj první ránu efektivně zadarmo tak, jako HP. Když Keeler střelí VP do xichtu svojí 9mm, tak na rozdíl od Brana to má ten mizernej chudák spočítaný.

1-zranění: Škrábance a zhmožděniny, bolest, otřes mozku, strach, pokud je VP nakloněná tomu bát se bolesti.

2-zranění: Zranění, bezvědomí, hrozná bolest, zlomený kosti, šok. Nejspíš smrtelný, občas i okamžitě smrtelný.

3-zranění: Tak 50 na 50 to je okamžitě smrtelný. Pokud ne, tak to sou hrozný zranění, šok a blížící se smrt.

4-zranění: Obvykle okamžitě smrtelný, ale někdy ten mizernej šmejd musí na smrt počkat, zválcovanej a odepsanej.

5-zranění a víc: Smrtelný a čim dál tim víc tělo devastující.

Pokud to nechceš rozhodnout z patra, tak si na to hoď. Zvaž všechny pravděpodobný slova vejš v termínech k6 a zkoušej hodit vysoko. „Obvykle“ a „nejspíš“ znamená na 2-6; „50 na 50“ znamená při 4-6; „někdy“ znamená na 6. Ale myslim, že když si to rozhodneš jen tak, tak to je úplně v klidu.

Hison stojí na Keeleřině káře se svojí útočnou puškou. „Kčertu s nim.“ Prohlásí Keeleřina hráčka. „Já mám taky útočnou pušku.“ De do bitvy a hodí si +machrovina na zmocnění se silou, padne jí 7-9 a rozhodne se způsobit hrozný zranění.

Obě útočný pušky způsobují 3-zranění. Hison a Keeler mají oba brnění za 2-pancíř. Keeler schytá 1 zranění, ale protože se rozhodla způsobit hrozný zranění, tak sama způsobí 2-zranění.

Keeleřina hráčka si proškrtne první políčko svýho odpočtu zranění a hodí si +1 na tah zranění. Padne jí to blbě (pro ní): celkem 13. „Je to horší, než si myslela“ řikám. „Chytlas kulku do žeber. Myslelas, že jí pancíř zastavil, ale nezastavil a ty krvácíš.“ Proškrtne si druhý políčko a je na 6:00 zranění.

Hison, na druhou stranu, dostal 2-zranění, takže: zranění, bezvědomí, hrozná bolest, zlomený kosti, šok. Píše se tu nejspíš smrtelný, někdy okamžitě smrtelný,. A já se na něj dívám přes zaměřovač, takže se ho nesnažim chránit. „Padne dozádu přes střechu tvýho auta. Slyšíš ho na zemi lapat po dechu, možná se snaží vstát. Po chvíli se přestane hejbat a po další chvilce ho přestaneš slyšet úplně.

Používání gangu jako zbraně

Pokud máš gang, tak můžeš někoho vodpravit, použít na něj násilí nebo provést bitevní tah za pomoci gangu jako zbraně. Když to uděláš, tak si hodíš kostkama a provedeš svý volby, ale je to tvůj gang, kdo způsobí a schytá zranění, ne ty.

Velikost gangu

U gangu 10-25 lidí znamená malej, 25-50 je střední a víc jak 50 je velkej.

Gangy způsobujou a schytávaj určený zranění jako obvykle: způsobujou zranění odpovídající hodnocení zranění jejich zbraně mínus hodnocení pancíře jejich nepřátel a schytávaj zranění odpovídající hodnocení zbraní jejich nepřátel mínus jejich pancíř. Zranění = zbraň – pancíř.

Nicméně, pokud nastane nerovnost ve velikostech, tak větší gang způsobuje +1zranění a dostane +1pancíř za každej stupeň rozdílu velikosti:

  • Proti jedný osobě má má malej gang +1zranění a +1pancíř. Střední gang má +2zranění a +2pancíř. A velkej gang má +3zranění a +3pancíř.

  • Proti malýmu gangu má střední gang +1zranění a +1pancíř a velkej gang má +2zranění a +2pancíř.

  • Proti střednímu gangu má velkej gang +1zranění a +1pancíř.

Když gang schytá zranění

Popis segmentů hodin zranění gangu

1-zranění: pár zraněnejch, jeden nebo dva vážně, žádný ztáty.

2-zranění: hodně zraněnejch, několik vážně zraněnejch, pár mrtvejch.

3-zranění: hafo moc zraněnejch, hodně vážně zraněnejch, několik mrtvejch.

4-zranění: hafo moc vážně zraněnejch, hodně mrtvejch.

5-zranění a víc: hafo moc mrtvejch, pár přeživších.

Udrží se gang pohromadě?

Když je přítomnej silnej velitel, tak se gang udrží pohromadě do 4-zranění. Pokud velitel není přítomnej nebo je slabej, tak se udrží do 3-zranění. Pokud je velitel nepřítomnej a slabej, tak se udrží pohromadě do 1- nebo 2-zranění. Pokud žádnýho velitele nemá, tak ustojí 1-zranění, ale ne víc.

HP velitel gangu může udržet gang pohromadě pokud má alfu smečky a vnutí mu svojí vůli nebo pokud má vůdcovství a rozkáže držet disciplínu, ale jinak se řídí stejnejma pravidlama, co VP.

Co s HP co sou členama gangu?

Pokud je HP členem gangu, kterej schytává zranění, tak to, kolik zranění schytá HP záleží na její roli v gangu. Pokud je vůdce nebo někdo významnej a viditelnej, tak schytá stejný zranění, jako gang. Pokud je jen náhodnym členem gangu nebo se záměrně kreje, spíš než aby bojovala spolu s gangem, tak schytá o 1-zranění míň.

Dremmer provede nájezd na Strýčkovu průzkumnou skupinu. „Dohajzlu“ řekne Strýček hned, co pochopí situaci. „Probojujeme se pryč.“

Strýček si hodí a padne mu 8. Vybírá si 2: způsob +1zranění, schytej -1zranění, získej probojování se pryč nebo zapůsob / zastraš / vyděs Dremmerův gang.

Tohle není celej Strýčkův gang, jen průzkumná skupina: 3-zranění malá 1-pancíř. Zato Dremmer bere svý nájezdy dost vážně: jeho gang má 2-zranění střední 2-pancíř.

Strýčkův gang způsobí 3-zranění, -2 za 2-pancíř Dremmerova gangu, -1, protože je Dremmerův gang o stupeň větší, což pro Dremmerův gang znamená 0-zranění.

Dremmerův gang způsobí 2-zranění, -1 za 1-pancíř Strýčkova gangu, +1, protože je o stupeň větší, než Strýčkův gang, což pro Strýčkův gang dělá 2-zranění. To znamená pár mrtvejch a tolik vážnejch zranění, kolik se mi chce rozdat, plus 2-zranění pro samotnýho Strýčka, protože svůj gang vede. Protože to je silnej a přítomnej velitel, tak to gang skrz tuhle výměnu ustojí vpohodě a klidně i skrz jednu další takovou. Hrozbou pro tenhle gang je, že ho zmasakrujou, ne, že se rozpadne.

„Takže co si vybereš?“ ptám se.

„No, musíme se probojovat pryč, takže si vezmu to. Ale fakt nechci, aby si Dremmer začal myslet, že na nás může zaútočit bez následků, takže způsobim hrozný zranění.“

„Do toho.“ Prohlásim. „Mifflin a Putrid to vodnesou – Purditiny vnitřnosti máš všude po sobě – a několik dalších je zle zraněných. Ty sám chytneš kulku za 2-zranění. Dremmerův gang si nicméně sotva škrábnul. Slyšíš někoho skučet bolestí a někoho dalšího říkat, že nemá bejt děcko a má se pohnout. Probojoval ses ale ven a si v pohybu, i když sebou táhnete svý mrtvý.

„Ksakru.“ Řekne Strýček. „No, ale asi to mohlo bejt i horší.“

Použití vozidla jako zbraně

Ohledně tvorby vozidel mrkni na kapitolu Krámy na straně 236.

Když si za volantem, tak můžeš někoho vodpravit, použít na něj násilí nebo provést bitevní tah a použít při tom svý vozidlo jako zbraň. Když to uděláš, tak si hodíš kostkama a provedeš svý volby, ale je to tvý vozidlo, co způsobí a schytá zranění, ne ty.

Proti osobě:

  • Letmej náraz jedoucim vozidlem způsobí 2-zranění (pr).
  • Přímej náraz jedoucim vozidlem způsobí 3-zranění (pr) plus jeho hmotnost.

Proti jinýmu vozidlu:

  • Letmej náraz způsobí v-zranění.
  • Přímej náraz způsobí 3-zranění plus jeho hmotnost, mínus hmotnost a pancíř cíle. 0-zranění a míň vyhodnoť jako v-zranění.

Pokud můžeš jiný vozidlo taranovat nebo napálit z boku, tak způsobíš zranění přímýho nárazu (3-zranění, +hmotnost, mínus hmotnost a pancíř cíle) a schytáš zranění letmýho nárazu (v-zranění).

Proti budově nebo stavbě:

  • Letmej náraz jedoucim vozidlem způsobí 2-poškození.

  • Přímej náraz jedoucim vozidlem způsobí 3-poškození plus jeho hmotnost, mínus pancíř stavby.

Když vozidlo schytá poškození

Popis segmentů hodin zranění vozidla

Vozidla můžou schytat normální poškození vod kulek, explozí a přímých nárazů jiných vozidel, nebo v-poškození od letmejch nárazů.

Když vozidlo schytá poškození, je potřeba zvážit dvě věci: kolik poškození schytá samotný vozidlo a kolik zranění se přenese na lidi uvnitř.

1-zranění: povrchový poškození. Díry od kulek, rozbitý skla, kouř. Na pasažéry se může přenýst 0-zranění.

2-zranění: funkční poškození. Unikající palivo, prostřelený gumy, vyřazenej motor, problémy s řízením, bržděním nebo zrychlením. De vopravit v terénu. Na pasažéry se může přenýst 1-zranění.

3-zranění: vážný poškození. Několik různejch funkčních poškození, který de ale furt vopravit v terénu. Na pasažéry se může přenýst až 2-zranění.

4-zranění: zničení. Katastrofální funkční poškození, který de vopravit v dílně, ale ne v terénu. Nebo de rozebrat na díly. Na pasažéry se může přenýst až 3-zranění.

5 zranění a víc: Sešrotování. Na pasažéry se může přenýst celý zranění plus můžou schytat další, pokud vozidlo vybuchne nebo se vybourá.

Jestli se zranění přenese na řidiče a pasažéry, nepřenese nebo se přenese jen z části je na tvym úsudku a zvážení okolností a konkrétního vozidla.

Bran se octne pod palbou, zatimco řídí svůj jeep přes spáleniště. Je to jeden z nepříčetných spáleništních proroků hladu s loveckou puškou (3-zranění). Branův auťák má 2-pancíř, takže dostane jen 1-zranění. „Kulky se od toho odrážej. Jedna promáčkne kapotu, jedna rozbije zrcátko u spolujezdce. Přenese se na tebe 0-zranění, takže nejsi zasaženej, ale všude je rozbitý sklo a rozhodí tě to. Hoď si +0 na tah zranění!“

Nebo možná radši:

Bran se octne pod palbou, zatimco se řítí přes spáleniště na svý motorce. Je to jeden z nepříčetných spáleništních proroků hladu s loveckou puškou (3-zranění). Branova mašina má 1-pancíř, takže dostane 2-zranění. 1-zranění se může přenést na Brana, ale popravdě to motorka ho nijak nechrání. Rozhodnu se, že prostě dostane 3-zranění, stejně, jako jeho mašina. „Kulky přilítaj tak rychle, jak jen ten týpek stíhá nabíjet. Z většiny míjej a dopadaj do prachu okolo, ale jedna tě trefí nahoru do stehna a druhá za moment trefí prostředek tvý mašiny a deš s ní k zemi. Hoď si +3 na tah zranění!“

V-poškození

Určený v-poškození je hmotnost útočícího auta mínus podle volby obránce hmotnost nebo ovládání bránícího se auta.

Když schytáš v-poškození, hoď si +schytaný v-poškození. Na 10+ ztratíš kontrolu a útočník si vybere 1:

  • Vybouráš se.
  • Roztočíš se.
  • Zvolí 2 ze seznamu 7-9 níže.

Na 7-9 si donucenej to strhnout. Útočník si zvolí 1:

  • Dáš mu prostor
  • Musíš změnit směr nebo si donucenej jet do novýho směru.
  • Tvý auto dostane 1-poškození pr, přímo do převodovky.

Při selhání to musíš strhnout, ale zas to vyrovnáš bez dalších nevýhod.

Když dostane v-poškození auto VP, tak ti MC může říct, aby sis to hodil ty, nebo si to může hodit sám.

Když VP schytá v-poškození, tak můžeš nechat hráče, ať si to hodí sám, nebo si to můžeš hodit ty.

Když poškození schytá stavba

Stejně jako s vozidlama, když poškození utrpí stavba, tak je potřeba vzít v úvahu dvě věci: jak moc to schytá samotnej barák a jak moc to schytaj lidi v něm.

Poškození budovám a jinejm stavbám se nesčítá. Nenamáhej se sledovat odpočet poškození budovy. Třikrát vystřelit do baráku z tvý 3-zranění brokárny se nesečte do 9-poškození a nezpůsobí to její zhroucení.

Když stavba schytá poškození:

1-poškození – 3-poškození: Kosmetický škody. Díry po kulkách, spáleniny, odlámaná vomítka. Na vobyvatele se přenese 0-zranění.

4-zranění – 6-zranění: Rozsáhlý kosmetický škody. Spousta děr nebo velký díry, vymlácený vokna, hořící nebo doutnající. Na vobyvatele se může přenýst až 2-zranění.

7-zranění – 8-zranění: Poškození statiky. Narušení nosnejch zdí nebo pilířů, částečný zhroucení, zuřící požár. Na vobyvatele se může přenýst až 4-zranění. Další narušení statiky může způsobit zřícení.

9-zranění a víc: Zničení. Na vobyvatele se může přenýst plný zranění, plus můžou schytat další zranění hroutící se budovou.

Jestli se zranění skutečně přenese na vobyvatele budovy záleží na tvym úsudku a posouzení okolností a budovy. Držte se dál vod voken!