# Dodatky - Rozšiřující příručky

<Poznámky překladatele>

Na následujících stranách najdeš 7 dalších příruček postav plus 8. velmi speciální s dalším rozšířenim. Jde o „oficiální“, ale dodatečný (pozdější) materiály, který nejsou součástí originální knihy, ale rozhod sem se je sem rovnou přihodit, protože proč ne.

7 „Rozšiřujících příruček“ je Zakápěnec, Rozmraženec, Zdroják, Apokalyptický dítě, Rádio a Předváděčka plus k nim přidanej Symbiont. Některý z těhle příruček stojej na předpokladech a/nebo stylizaci, který pro postapokalyptickej žánr nejsou obecně platný, popřípadě vnášej do hry specifickej způsob interakce s ostatníma postavama a hráčema. Ty zbylý sou prostě jen užší ve svym záběru. Jejich zařazení do hry je čistě na tvojí úvaze, vkusu a dohodě s hráčema.

\8. příručka je příručka Vesmírnýho výsadkáře, kterou následuje další rozšíření (s výsadkovejma pancířema atp.). Platí pro ní všechno výše uvedený (předpoklady navíc, specifičnost) dohromady plus další věci navíc.

Všechny případný další (ještě pozdější, neoficiální atd.) materiály, který někdo přeloží, budou spolu s ostatníma věcma k dispozici na Kostce na link.d20.cz/AWmaterialy, větší věci na link.d20.cz/AWpreklad nebo v online podobě na AWsrd.d20.cz.

Doufám, že ste si překlad v jeho obsahu i formě užili. Pokud ano, pak určitě zavítejte na Kostku a dejte vědět v diskusi - rád se dozvim, že to někomu skutečně i k něčemu bylo 😃

</Poznámky překladatele>

# Přehledy příruček

# Rozšiřující příručky

Tyhle příručky Apokalyptickej svět v různejch směrech rozšiřujou. Některý stojej na předpokladech o jeho minulsoti nebo budoucnosti, některý na předpokladech o podstatě jeho prostředí nebo obyvatel.

Pokud nejsou ve hře, tak nápady v nich neber za závazný.

MC, je tvoje práce se před hrou rozhodnout, který z těhle rozšiřujících příruček, pokud vůbec nějaký, skončej na stole v nabídce.

Jakmile se hra rozjede, tak je na tobě rozhodnout který, pokud vůbec nějaký, zůstanou v nabídce pro vem si tah z jiný příručky nebo změň příručku svý postavy.

# Zakápěnec

Od Breta Gillana

Je to pravda vždycky a všude? Byla to pravda ve zlatym věu legend, když byl život laskavej? Tady v Apokalyptickym světě to je pravda najisto: některý z nás se naroděj a vyrostou a žijou bez tváří. Zepředu máme na hlavách věci, samozřejmě, ale ty sou měkký, tvárný, výmluvný, odhalující a nejsou to naše tváře. Naše tváře by byly tvrdý, nicnedávající, tichý a strnulý. Byly by takový, jako sme my. Nikdy by necukly.

# Rozmraženec

Je možný, že když Legendární Zlatej Věk padnul, tak to byl pro všechny šok. Je možný, že je to zaskočilo nepřipravený a nicnetušící. Možná, že stejně jako my, byli prostě v hajzlu.

Ale taky je možný, že to viděli přicházet.

# Zdroják

Vytvořeno s Meguey Bakar

Čas od času se dá najít místo, kde stojí za to bejt. I v Apokalyptickym světě. A když v tom místě si, tak se občas staneš něčim víc, než si byl. Už nejsi ta dravá, lačná, žíznivá troska, kterou tě svět udělal. Nebojíš se vyjících vlků, je ti ukradený, co Říjen chce nebo koho T-Bone šuká. Máš Zdroj a ten dokáže utišit všechnu žízeň, kterou trpěj.

# Apokalyptický dítě

Přicházíme. Sme budoucnost. Sme, co ste stvořili.

# Rádio

Vytvořeno s Joshem Savoiem

Všechno to sou hovadiny. Lži co Dremmer řiká svejm lidem aby dál bojovali, prorokyně hladu a její spasení, psychouši a jejich mozkový vojebávky. Ale ty si skutečnej. Víš, jak věci sou. Když Krin začne válku s Wirem, tak o tom víš. Když nějakej šmejd vodpráskne východní državu, víš o tom. Když nějakej šáblej prorok shromáždí armádu uprostřed skládek, tak o tom víš taky.

Víš o tom a všem to řekneš. Přineseš pravdu, ať už to podlomí číkoliv lži a bez ohledu na to, jak moc bude bolet.

# Předváděčka

Vytvořeno s Elliotem Bakerem

Je to tak, jak to řek dávnej prorok. Ty sám si šou. Když to nevodehraješ sám, tak to nevodehraje kurva nikdo.

# Symbiont

Vytvořeno s Meguey Baker

Když přišla apokalypsa, nestalo se to tak, jak jí čekali. Ah - čekali, že se jejich svět roztříští - báli se, že se to stane, popírali to, připravovali se na to, bránili tomu a všechno další. Ale při pohledu do budoucna dokázali vidět jen svý vlastní hrůzy. Nedokázali vidět, nedokázali si ani představit, příchod bytostí, co by byly jiný, než oni sami.

# Vesmírnej výsadkář

Před 50 lety vodpálili nepřátelé lidstva psychickou zbraň a zničili všechnu naději pro budoucnost. Ignorujíc miliardy umírajících a trpících provedla armáda tajnej plán připravenej v očekávání podobnýho útoku a jeho následků. Zlomek populace byl evakuovanej na orbitální stanice a tajný základny na Marsu, co se proměnily v efektivní kolonie. Vnuci těhle lidí - tvoje generace - vyrostla se sny vo modrym nebi a čistejch oceánech, který už dávno neexistujou.

Přišel čas vrátit se a vzít si Zemi zpátky.

# Zakápěnec

# Zakápěnecká specialita

Když máš sex s jinou postavou, dostaneš převahu 1. Když se dostane do průseru, tak jak ty tak ona můžete utratit tvojí převahu a prostě se tam objevíš.

# Zlepšování

__ vem si +1 šukatelnost (max +2)

__ vem si +1 našrocenost (max +2)

__ vem si +1 úchylnost (max +2)

__ vem si novej zakápěneckej tah

__ vem si novej zakápěneckej tah

__ vem si vozidlo (popiš si ho) a bojovej jezdec

__ vem si gang (popiš si ho) a alfu smečky

__ vem si državu (popiš si jí) a bohatství

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si +1 k jakýkoliv vlastnosti (max vlastnost+3)

__ odešli svojí postavu na bezpečnej vodpočinek

__ vytvoř si do hry druhou postavu

__ změň herní příručku svý postavy

__ zvol si 3 základní tahy a zlepši je

__ zlepši ty 3 další základní tahy

# Představuje se Zakápěnec

Vytvořeno s Bretem Gillanem

Je to pravda vždycky a všude? Byla to pravda ve zlatym věu legend, když byl život laskavej? Tady v Apokalyptickym světě to je pravda najisto: některý z nás se naroděj a vyrostou a žijou bez tváří. Zepředu máme na hlavách věci, samozřejmě, ale ty sou měkký, tvárný, výmluvný, odhalující a nejsou to naš * tváře*. Naše tváře by byly tvrdý, nicnedávající, tichý a strnulý. Byly by takový, jako sme my. Nikdy by necukly.

# Zakápěnecký tahy

Pitbul: Kdykoliv se tvůj život stane neudržitelnym, menuj osobu, kterou za to činíš nejvíc odpovědnou. Vem si průběžný +1 na všechny hody proti ní, napořád. (Všechny hody co jí cílej přímo se samozřejmě počítaj. Hody co cílej její rodinu a přátele, poskoky nebo majetek se můžou počítat, podle úvahy MC. MC, pamatuj, že tvoje práce je činit Apokalyptickej svět skutečnym a dlěat životy postav zajímavý, ne jim odpírat jejich bonusy.)

Rasputin: Střelenej, pobodanej a otrávenej, prostě se furt vracíš. Když si děsivej jak svině a deš někomu po krku, tak dostaneš +1pancíř. Pořád tě můžou střelit a pobodat, ale krvácení tě už prostě netrápí tak moc, jak dřív.

Juggernaut: vem si -2 na všechny hody „když schytáš zranění“.

Ou jé!: Hoď si +machrovina aby ses k něčemu nebo od něčeho prorval okolim. Na 10+ okolí odtlačíš nebo se jim probiješ a dostaneš, co chceš. Na 7-9 dostaneš co chceš a probiješ se nebo pohneš okolim, ale schytáš při tom 1 zranění (pr) a v další akci si dezorientovanej a pod palbou, něco necháš za sebou nebo si něco vezmeš s sebou. Představ si, jak prorážíš zdi nebo se prodíráš hořícíma rámama auťáků. Při selhání skončíš přišpendlenej uprostřed něčího útoku.

Vůně krve: Na začátku sezení si hoď +úchylnost. Na 10+ převaha 1+1. Na 7-9 převaha 1. Ty nebo MC můžete kdykoliv utratit převahu, aby ses objevil v bitevní scéně (ve skutečný bitvě, žádný intimní násilí mezi pár lidma). Pokud máš převahu 1+1, tak si v tu chvíli vem +1 na příště. Při selhání získá MC převahu 1 a může jí utratit, aby tě tam dostal a přišpendlil.

Příčetnej: Vyhledáváš moudrost svý masky. Hoď si +úchylnost, abys zjistil, k čemu tě vede. Na 10+ si proškrtni zkušneost a vem si +1 na příště, pokud se budeš řídit jejíma přáníma. Na 7-9 si vem +1, pokud uděláš, co chce, a jednej pod palbou, pokud ne. Při selhání má svoje vlastní zájmy. Jednej pod palbou, pokud je nenásleduješ.

Jeden celek: Pokusy jiný HP zmocnit se tvý masky násilim nebo tě přimět abys jí odstranil nebo odhalil použitim násilí nebo sváděnim či manpulací maj -2. VP se nikdy nepodaří tě odmaskovat proti tvý vůli, i když jim si vydanej plně na milost.

Zuřivej: Dostaneš +1machrovina (machrovina+3).

# Tvoje maska

Zvol si typ masky: sportovní maska, plynová maska, bojová přilba, kápě, balaklava, vyřezaná maska, seskládaná maska, fetišistická maska.

Zvol si její vzezření: zaprášená, koupená, barvená, potřísněná, popraskaná.

Neočekávaný: když tě někdo poprvé uvidí odmaskovanýho, tak navíc k čemukoliv dalšímu, co se stane, dostane o-zranění.

Odmaskovanej si (zvol 2):

  • Zranitelnej. Kdyžkoliv schytáš zranění, schytej +1zranění.
  • Pokřivenej. Každá HP která tě uvidí si ihned změní svý Hx k tobě na +3.
  • Bojácnej. Vem si průběžný -1, dokud se znovu nezakreješ.
  • Nerozhodnej. Když způsobuješ zranění, způsob -1zranění.
  • Zahanbenej. Máš machrovinu=0, dokud se znovu nezakreješ.
  • Bezbrannej. Ztratíš přístup ke všem svejm tahům postavy. Pořád můžeš provádět základní tahy.

# Směna

Na začátku sezení utrať 1- nebo 2-bartery za svůj životní styl. Pokud nemůžeš nebo nechceš, řekni to MC a zodpověz jeho otázky.

Pokud si potřebuješ vydělat během sezení, řekni MC, že si chceš odmakat prácičku. Můžeš:

  • Vydírat, přepadat nebo okrádat bohatou populaci
  • Provést vraždu ve prospěch nějaký bohatý VP
  • Sloužit bohatý VP jako ochránce
  • Jinej, kterej si dohodneš.

Pokud to je dostupný, tak jednorázovej výdaj 1-barteru může odpovídat: noci v luxusu a se společností; jakýkoliv zbrani; kusu vybavení nebo oblečení co nejsou ani cenný ani hi-tech; opravě kusu hi-tech vybavení; najmutí ochrany od nějakýho drsňáka na jedno sezení; materiálnim nákladům resuscitace medikem; poplatku vojevůdci na pár sezení; měsíční údržbě a opravám užívanýho výkonnýho vozidla; úplatkům, poplatkům a darům dostatečným k tomu, aby tě dostaly prakticky ke komukoliv.

U lepších věcí čekej, že budou potřebovat nějaký zařizování. Nemůžeš si jen tak procházet državama nějakýho barona s cetkama a drobnostma a čekat, že najdeš něco hi-tech nebo ohromnej luxus.

# Tvorba zakápěnce

Aby sis vytvořil svýho zakápěnce, zvol si méno, vzhled, vlastnosti, tahy, vybavení a Hx.

# Méno

Hunk, Tor, Ork, Doule, Velkej Zmrd, Olga, Blag, Mega, Dent, Marge, Tupý Kladivo, Deg, Frog, Summint, Trench, Zuto, Kray, Momo, Gigg, Maso, Stomp, Playboy.

# Vlastnosti

Zvol si jednu sadu:

  • Klídeček+1 Machrovina+2 Šukatelnost-1 Našrocenost+1 Úchylnost=0
  • Klídeček=0 Machrovina+2 Šukatelnost+1 Našrocenost-1 Úchylnost+1
  • Klídeček=0 Machrovina+2 Šukatelnost-1 Našrocenost+2 Úchylnost-1
  • Klídeček+1 Machrovina+2 Šukatelnost-1 Našrocenost=0 Úchylnost+1

# Tahy

Máš všechny základní tahy. Zvol si 3 zakápěnecký tahy.

Můžeš a nejspíš budeš používat všechny bitevní tahy, ale někde musíš začít. Až budeš mít chvilku, mrkni na zmocnit se silou a na férovku.

# Hx

Všichni představí svý postavy jejich ménem, podobou a vzezřením. Udělej to taky.

Zapiš si ména ostatních postav.

Celý kolečko zopakujte pro Hx. Když si na řadě, zeptej se na 1, 2 nebo všechny 3:

  • Kdo z vás mi pomoh udělat něco hroznýho? K týhle postavě si připiš Hx +3.

  • Koho z vás byl ke mě někdy laskavej a nebál se mě? K týhle postavě si připiš Hx +2

  • O kom z vás si myslim, že je hezkej? K týhle postavě si připiš Hx+1.

Ke všem ostatním si připiš Hx=0.

Když sou na řadě ostatní, zodpověz jejich otázky, jak se ti zachce.

Na konci vyber postavu s nejvyššim Hx na tvý kartě. Zeptej se jejího hráče, která ze tvejch vlastností mu přijde nejzajímavější, a zvýrazni si jí. MC ti pak zvýrazní druhou vlastnost.

# Vzhled

Muž, žena, neurčitý, překračující nebo skrytý.

Všední vohoz, fetišisticky-bondážovej vohoz, naleštěný brnění, sesbíraný brnění. Tvrdej pohled, prázdnej pohled, bezmilostnej pohled, mrtvej pohled nebo vypočítavej pohled.

Ohromná postava, svalnatá postava, vysoká vyzáblá postava, šlachovitá postava nebo tlustá postava.

# Vybavení

Navíc ke svý masce dostaneš:

  • 1 brutální zbraň
  • Vohoz odpovídající tvýmu vzezření, včetně kusu 1- nebo 2-pancíře, pokud ho chceš (tvůj popis)
  • Drobnosti za 2-barter

Brutální zbraně:

  • Magnum (3-zranění nablízko přebíjecí hlasitý)
  • Upilovaná brokárna (3-zranění nablízko přebíjecí špinavá)
  • Páčidlo nebo palice nebo baseballka (2-zranění dotek špinavý)
  • Mačeta nebo sekera (3-zranění dotyk spinavá)
  • Řetězová pila (3-zranění dotek automatická špinavá)

Pokud chceš začít s vozidlem nebo protézou, domluv se s MC.

# Zlepšování

Kdykoli si hodíš na zvýrazněnou vlastnost a kdykoliv si obnovíš svý Hx s jinou postavou, tak si vyplníš kolečko zkušenosti. Když si vyplníš pátý, tak se zlepšíš a zkušenosti si zase vymažeš.

Kdykoliv, kdy se zlepšíš, si vyber jednu z možností. Vyškrtni si jí, znovu už si jí zvolit nemůžeš.

# Rozmraženec

# Rozmraženecká specialita

Když máš sex s jinou postavou, hoď si +našrocenost. Na 10+ se jejího hráče zeptej na 2, na 7-9 na 1. Ten se tě může zeptat na 1 zpátky. Při selhání si oba navzájem vemte -1Hx.

  • Koho postrádáš nejvíc?
  • V co máš do budoucna naději?
  • Co ti dává pocit že si krásná? Milovaná?
  • S kym ses poprvé políbila? Líbilo se ti to?
  • Poud bych tě požádal, zůstala bys se mnou?
  • V čem sou tvoje duše a mysl čistý?

# Zlepšování

__ vem si +1 machrovinu (max +2)

__ vem si +1 našrocenost (max +2)

__ vem si +1 úchylnost (max +2)

__ vodemkni zapečetěný zařízení

__ vodemkni zapečetěný zařízení

__ vodemkni zapečetěný zařízení

__ vem si následovníky (popiš si je) a hojnost

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si +1 k jakýkoliv vlastnosti (max vlastnost+3)

__ odešli svojí postavu na bezpečnej vodpočinek

__ vytvoř si do hry druhou postavu

__ změň herní příručku svý postavy

__ zvol si 3 základní tahy a zlepši je

__ zlepši ty 3 další základní tahy

# Představuje se Rozmraženec

Je možný, že když Legendární Zlatej Věk padnul, tak to byl pro všechny šok. Je možný, že je to zaskočilo nepřipravený a nicnetušící. Možná, že stejně jako my, byli prostě v hajzlu.

Ale taky je možný, že to viděli přicházet.

# Rozmraženecký tahy

Bojovej veterán: Dostaneš +1klídeček (klídeček+3).

Disciplinovaný střetnutí: Kdykoliv způsobuješ zranění, můžeš se rozhodnout způsobit libovolný zranění až do maxima svýho určenýho zranění, včetně o-zranění. Rozhodni se v momentě, kdy zranění způsobuješ. Nikomu nemusíš říkat předem, kolik zranění zamejšlíš udělit.

Nikoho nevopouštějte: Když v bitvě pomáháš někomu, kdo si hází, tak si neházej +Hx. Prostě mu pomůžeš jakobys hodil 10+.

Nevodbytnej: když deš za někym pro radu, tak ti musí upřímně říct, co si myslí, že je nejlepší udělat. Když se tim řídíš, tak dostaneš +1 do všech hodů, který děláš, abys toho dosáh. Pokud se tim řídíš, ale přesto toho nedosáhneš, tak si proškrtneš zkušenost.

Inspirující: Kdykoliv si jiná hráčská postava hodí +Hx aby ti pomohla, tak si zaznačí zkušenost.

# Minulost

Byls u toho, když svět skončil, ale pak si strávil 50 let u ledu a tvoje paměť se teprve pomalu začíná vracet. Na začátku každýho sezení si hoď +našrocenost. Při úspěchu se zeptej na jednu z následujících otázek a MC ti jí zodpoví. Na 10+ můžeš položit navazující otázku, která může, ale nemusí bejt ze seznamu. Při selhání ti otázku vybere MC a ty jí zodpovíš.

__ Kde sem byl, když svět skončil

__ Víme, kdo za to může?

__ Koho to sejmulo nejhůř?

__ Bylo to náhlý nebo postupný?

__ Mohli sme tomu zabránit?

__ Kdo se o tom dozvěděl první?

__ Jakej byl první rok?

__ Jak dlouho sme si udrželi naději?

__ Co sme zkusili a selhalo to?

__ Co byly první varování, že svět skončí?

__ Koho sem ztratil?

__ Kdo se zdál bejt v bezpečí, ale nebyl?

__ Co bylo to nejhorší, co sem viděl?

__ Když došlo na nás, co sme už věděli?

__ Co umožnilo některejm přežít, když to ostatní nezvládli?

# Stáze

Z kraje hry platí, že kdokoliv se probere ze stáze schytá jak 2-zranění plošný pr, tak Ψ-zranění.

Ze stáze ses probral před (zvol 1):

  • pár dny,
  • pár týdny,
  • pár měsíci

Ve stázi zůstává zbytek tvý jednotky a (zvol 1 nebo víc):

  • tví přátelé,
  • tví spolupracovníci,
  • tvoje rodina,
  • tví nadřízený

Stáze zůstala nedotčená cizincema. Proč? Zvol 1 nebo víc:

  • Je bezpečně ukrytá.
  • Má smrtící obranu.
  • Neumírající lidi uvnitř v nich vyvolávají obdiv nebo je děsí.

Když ses probral ze stáze, tak se spolu s tebou probrala i Specialistka Jackson, Tammy M. Co se s ní stalo? Zvol 1:

  • Psychickej maelström světa jí způsobil 2-zranění a zabil jí.
  • Psychickej maelström světa jí způsobil Ψ-zranění a roztříštil její příčetnost.
  • Psychickej maelström světa jí způsobil Ψ-zranění a byl si nucenej jí zabít v sebeobraně.
  • Nevíš. Vůbec si jí neviděl ani si o ní neslyšel.

# Zapečetěný zařízení

Vodemkni zapečetěný zařízení (zvol 1):

Rozmraž je: Můžeš rozmrazit ostatní, všechny naráz nebo postupně.

Ψ-izolační zařízení: Pošli někoho k ledu a můžeš ho izolovat od psychickýho maelströmu světa. S trochou přenastavování můžeš zařízení použít k další manipulaci s psychickym maelströmem: zacházej s tím jako s věštěním, ale házej si na +našrocenost místo na +úchylnost.

Zdravotnické zařízení: Stáze zahrnuje dílnu s přístroji na podporu života a dalším zdravotním vybavením. Vem sem někoho zraněnýho a můžeš na něm pracovat jak fixer na technice (viz).

Archivy: Do stáze byla zahrnutá i vyšetřovací dílna se záznamy a historickými archivy. Dostaň se k nim a můžeš se propracovat skrz minulost jako fixer zkoumající ňákou techniku (viz).

Hi-tech mrchožroutství: Můžeš stázi vybrakovat a rozebrat na náhradní díly. Kdykoliv to uděláš, tak dostaneš hi-tech krámy za 5-barter, který můžeš použít jako barter nebo si je můžeš popsat, ale permanentně při tom zruš jedno zapečetěný zařízení (ano, můžeš proškrtnout i tohle).

Zbrojnice: Ve stázi je 6 útočnejch pušek (3-zranění nablízko/nadálku hlasitý automatický) a 6 kusů vojenskýho brnění (2-pancíř cenný hi-tech) určený pro zbytek tvý jednotky. Odemkni zbrojnici a sou tvý.

# Směna

Na začátku sezení utrať 1- nebo 2-bartery za svůj životní styl.

Ještě si se nezvlád začlenit do žádný lokální směnný ekonomiky. Pokud potřebuješ ňáký cetky, tak máš problém a budeš muset improvizovat.

Pokud to je dostupný, tak jednorázovej výdaj 1-barteru může odpovídat: noci v luxusu a se společností; jakýkoliv zbrani; kusu vybavení nebo oblečení co nejsou ani cenný ani hi-tech; opravě kusu hi-tech vybavení; najmutí ochrany od nějakýho drsňáka na jedno sezení; materiálnim nákladům resuscitace medikem; poplatku vojevůdci na pár sezení; měsíční údržbě a opravám užívanýho výkonnýho vozidla; úplatkům, poplatkům a darům dostatečným k tomu, aby tě dostaly prakticky ke komukoliv.

U lepších věcí čekej, že budou potřebovat nějaký zařizování. Nemůžeš si jen tak procházet državama nějakýho barona s cetkama a drobnostma a čekat, že najdeš něco hi-tech nebo ohromnej luxus.

# Tvorba rozmražence

Aby sis vytvořil svýho zakápěnce, zvol si méno, vzhled, vlastnosti, tahy, vybavení a Hx.

# Méno

Specialista [Příjmení], [Křestní], [Hodnost]. Možná ti ale všichni řikaj jen Rozmraženec.

# Vlastnosti

Zvol si jednu sadu:

  • Klídeček+2 Machrovina+1 Šukatelnost+1 Našrocenost+1 Úchylnost —
  • Klídeček+2 Machrovina=0 Šukatelnost=0 Našrocenost+1 Úchylnost —
  • Klídeček+2 Machrovina-1 Šukatelnost+1 Našrocenost+2 Úchylnost —
  • Klídeček+2 Machrovina+1 Šukatelnost=0 Našrocenost=0 Úchylnost —

Když ses probral ze stáze, tak se na tebe vrhnul psychickej maelström. Hoď si +machrovina. Na 10+ si to dokázal přestát, aniž by ses mu podvolil; máš úchylnost-1. Na 7-9 si to dokázal vytěsnit. Nemáš žádnou úchylnost a nemůžeš otevřít svůj mozek psychickýmu maelströmu světa; když dostaneš +1úchylnost, tak budeš na úchylnost=0. Při selhání tě to přemohlo; máš úchylnost+1 a MC ti jí navíc musí zvýraznit.

# Hx

Všichni představí svý postavy jejich ménem, podobou a vzezřením. Udělej to taky.

Zapiš si ména ostatních postav.

Celý kolečko zopakujte pro Hx. Když si na řadě, zeptej se:

  • Koho z vás sem po svym procitnutí potkal jako prvního? K těmhle postavám si napiš Hx+1.

Ke všem ostatním si připiš Hx-2. Nejsi místní a místním nerozumíš.

Když sou na řadě ostatní, zodpověz jejich otázky, jak se ti zachce. Nejspíš nezodpovíš žádnou.

Na konci vyber postavu s nejvyššim Hx na tvý kartě. Zeptej se jejího hráče, která ze tvejch vlastností mu přijde nejzajímavější, a zvýrazni si jí. MC ti pak zvýrazní druhou vlastnost.

# Vzhled

Muž nebo žena.

Stará výbava, vorvaný oblečení.

Mladej xicht.

Vyděšenej pohled, zahalenej pohled, živej pohled, jasnej pohled, pevnej pohled, ztracenej pohled, dravej pohled.

Ateltická postava, podsaditá postava, štíhlá postava, pevná postava, rozložitá postava.

# Tahy

Máš všechny základní tahy. Zvol si 3 rozmraženecký tahy.

Můžeš používat všechny bitevní tahy, ale až budeš mít chvilku, mrkni na zmocnit se silou a na taktický a podpůrný tahy.

# Vybavení

Navíc k věcem ze svý ledárny dostaneš:

  • útočnou pušku (3-zranění nablízko/nadálku hlasitá automatická)
  • 9mm poboční pistoli (2-zranění nablízko hlasitá)
  • Vojenskej pancíř (2-pancíř cennej hi-tech)
  • Svojí výbavu a nějaký vyžebraný drobty, ale žádný cetky

Pokud chceš začít s vozidlem nebo protézou, domluv se s MC.

# Zlepšování

Kdykoli si hodíš na zvýrazněnou vlastnost a kdykoliv si obnovíš svý Hx s jinou postavou, tak si vyplníš kolečko zkušenosti. Když si vyplníš pátý, tak se zlepšíš a zkušenosti si zase vymažeš.

Kdykoliv, kdy se zlepšíš, si vyber jednu z možností. Vyškrtni si jí, znovu už si jí zvolit nemůžeš.

# Důležitá poznámka

Tahle příručka tvoří předpoklady o apokalypse a o historii Apokalyptickýho světa, který jinak nemusej platit.

Pokud tahle příručka neni ve hře, tak se ničim z ní nenechte omezovat.

# Zdroják

# Zdrojácká specialita

Když máš sex s jinou postavou, tak jí požádej, aby pro tebe něco udělala. Ať už s tím bude v tu chvíli souhlasit nebo ne, pokud to nakonec udělá, tak si proškrtneš zkušenost.

# Zlepšování

__ vem si +1 šukatelnost (max +2)

__ vem si +1 našrocenost (max +2)

__ vem si novej zdrojáckej tah

__ vem si novej zdrojáckej tah

__ přidej zdroji 2 vlastnosti

__ změň zákony a tresty zdroje

__ získej následovníky (popiš si je) a hojnost

__ získej gang (popiš si ho) a vůdcovství

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si +1 k jakýkoliv vlastnosti (max vlastnost+3)

__ odešli svojí postavu na bezpečnej vodpočinek

__ vytvoř si do hry druhou postavu

__ změň herní příručku svý postavy

__ zvol si 3 základní tahy a zlepši je

__ zlepši ty 3 další základní tahy

# Představuje se Zdroják

Vytvořeno s Maguey Baker

Čas od času se dá najít místo, kde stojí za to bejt. I v Apokalyptickym světě. A když v tom místě si, tak se občas staneš něčim víc, než si byl. Už nejsi ta dravá, lačná, žíznivá troska, kterou tě svět udělal. Nebojíš se vyjících vlků, je ti ukradený, co Říjen chce nebo koho T-Bone šuká. Máš Zdroj a ten dokáže utišit všechnu žízeň, kterou trpěj.

# Zdrojácký tahy

Vymahač: Když někdo poruší zákon, hoď si +klídeček. Na 10+ si zvol:

  • Necháš ho jít s varovánim, zmírněnym trestem nebo s prominutím.
  • Uděláš pro něj výjimku a nikdo je za nic neviní.
  • Musí si slíznout plnej trest

Na 7-9 musí slíznout plnej trest. Při selhání, pokud nejsi schopnej trest vynutit, tak odpovědnost padne na tebe a musíš to slíznout sám.

Mírotvůrce: když k sobě svoláš dvě znesvářený strany nebo nepřátele, aby si věci mezi sebou urovnali, hoď si +klídeček. Při úspěchu musej oba přijít v čase, kterej určíš. Na 10+ zvol 2. Na 7-9 zvol 1:

  • Musej přijít sami.
  • Musej přijít neozbrojený.
  • Musej přinýst dary, smírčí obětiny, zajatce na výměnu nebo jiný projevy dobrý vůle.

Při selhání si vůči tobě můžou klást požadavky a dorazit jen, pokud se jim podvolíš.

Embargo: Můžeš na někoho použít násilí s deprivací jako zbraní a způsobit d-zranění (voda).

Všichni jsou vítaný: když osobně uvítáš nově příchozí, hoď si +našrocenost. Na 10+ se zeptej na 3. Na 7-9 na 2. Při selhání se přesto zeptej na 1:

  • Ukrejvaj nějaký zbraně?
  • Ukrejvaj nějaký cennosti?
  • Skrejvaj nějaký nemoci?
  • Skrejvaj mezi sebou mý nepřátele?
  • Ukrejvaj nějaký zlovolný tajemství?

Vkročení do proudu: když pro skupinu vedeš skutečný obřad, hoď si +klídeček. Na 10+ zvol 2. Na 7-9 zvol 1:

  • Všichni nemocný se uzdravěj.
  • Kdokoliv úzkostnej se uklidní.
  • Každej, kdo ztratil přesvědčení, ho zas najde.
  • Kdokoliv zraněnej se uzdraví.
  • Všichni, kdo něco ztratili, sou utišený.
  • Pramen k tobě promluví.

Při selhání do obřadu vtrhne psychickej maelström světa, kterýmu otevřeš svůj mozek.

# Zdroj

Máš bohatej zdroj čistý vody. Zvol si speciální atribut svýho zdroje:

  • Je to jedinej spolehlivej zdroj pitný vody v okolí
  • Má léčivý vlastnosti a může se počítat jako spasitelův dodavatel.
  • Vyrostlo kolem něj prosperující, z většiny sebespravující tržiště.
  • Je zasvěcenej bohu / bohům / duchům mrtvejch / samotnýmu životu (zakroužkuj 1).

Zvol si 3-5 vlastností atmosféry zdroje, jeho okolí nebo obklopující kultury:

  • horký prameny
  • umění
  • široký plochý balvany
  • ryby
  • ledově studená voda
  • háj stromů
  • lázeň z jedinečnýho materiálu
  • ohromný a nezničitelný nádrže
  • složitej a hi-tech filtrační systém
  • bujná vegetace
  • svěže vonící voda
  • hluboká studna
  • zrcadlící jezírko
  • útočiště a bezpečí
  • osobní svoboda
  • víra & rituály
  • sluje či jeskyně
  • sex
  • fontány
  • trubky a potrubí
  • opečovávaný zahrady
  • zářící nerez ocel & sklo
  • chytací plachty a plastový sudy
  • ptáci a ptačí zpěv
  • hudba
  • silný proudy
  • bioluminescenční záře
  • vodpočinek
  • klid a ticho

Spousta lidí si během času našla cestu ke zdroji a některý z nich sis vybral za svý přátele. Popiš 3 z nich ménem (Gage, Babylon, Lissa, Porter, Nipperkin, Splendor, __) a rolí (strážce, nalezenec, milenec, hrnčíř, sládek, samozvanej průvodce, léčitel, barvíř, divnej týpek, knihovník, __) Tvý přátelé ti dávaj vhled.

____________________, můj ________________________________________

____________________, můj ________________________________________

____________________, můj ________________________________________

Zdroj má svý zákony, kterejma se všichni musej řídit. Ty zákony si nevytvořil, ale je tvoje odpovědnost je vymáhat. Zvol 3-5 zákonů a trestů za jejich porušení.

Zákony

  • Musíš nabídnout obětinu krve / práce / cennosti.
  • Musíš odložit svý zbraně.
  • Otrok, kterej překročí práh, je svobodnej.
  • Svý nenávisti musíš nechat venku.
  • Všichni pijou. Všichni jedí. Nikdo neni opomenutej.
  • Žádný násilí ani úmyslný ubližování.
  • Cti boha / bohy / duchy mrtvejch / všechno živý.
  • Všechno patří všem. Poděl se.
  • Nešmatej na to co neni tvý.
  • Cti svý dohody.
  • Svý spory vyřeš soukromě soudem a ordálií
  • Mluv pravdu
  • ________________________________________

Tresty

  • Vyhoštění
  • Poprava
  • Nucený práce
  • Odškodnění
  • Uvěznění
  • Veřejný zostuzení
  • Znetvoření
  • Zbití, zbičování atp.
  • 2 vstoupí, 1 vyjde
  • ____________________

# Směna

Zdroj zajišťuje tvojí každodení obživu. Dokud si u něj, tak na začátku sezení nemusíš platit barter za svůj životní styl.

Pokud to je dostupný, tak jednorázovej výdaj 1-barteru může odpovídat: jakýkoliv zbrani; kusu vybavení nebo oblečení co nejsou ani cenný ani hi-tech; opravě kusu hi-tech vybavení; najmutí ochrany od nějakýho drsňáka na jedno sezení; materiálnim nákladům resuscitace medikem; poplatku vojevůdci na pár sezení; úplatkům, poplatkům a darům dostatečným k tomu, aby tě dostaly prakticky ke komukoliv.

U lepších věcí čekej, že budou potřebovat nějaký zařizování. Nemůžeš si jen tak procházet državama nějakýho barona s cetkama a drobnostma a čekat, že najdeš něco hi-tech nebo ohromnej luxus.

# Tvorba Zdrojáka

Aby sis vytvořil svýho Zdrojáka, zvol si méno, vzhled, vlastnosti, tahy, vybavení a Hx.

# Méno

Rebia, Pete, Quahanna, Millers, Latha, Chalice, Green, Nasus, Spicket, Swift, Abay, Myint nebo Deerfield.

Sista, Hoover, Nest, Kariba, Ayazma, Quibbin, Tynant, Polsko, Cumbees, Andes, Calistoga.

# Vlastnosti

Zvol si jednu sadu:

  • Klídeček+2 Machrovina-1 Šukatelnost+1 Našrocenost+1 Úchylnost=0
  • Klídeček+2 Machrovina+1 Šukatelnost=0 Našrocenost+1 Úchylnost-1
  • Klídeček+2 Machrovina+1 Šukatelnost-1 Našrocenost+1 Úchylnost=0
  • Klídeček+2 Machrovina-1 Šukatelnost+1 Našrocenost=0 Úchylnost+1

# Tahy

Máš všechny základní tahy. Dostaneš vymahače a zvol si 2 další zdrojácký tahy.

Můžeš používat všechny bitevní tahy, ale až budeš moct, tak se určitě mrkni na zmocnit se silou zejména na variantu udržení kontroly nad něčim, co máš.

# Hx

Všichni představí svý postavy jejich ménem, podobou a vzezřením. Udělej to taky.

Zapiš si ména ostatních postav.

Celý kolečko zopakujte pro Hx. Když si na řadě, zeptej se na jedno nebo obojí:

  • Kdo z vás mi dal vodu v pustině, doslova nebo obrazně? K týhle postavě si připiš Hx +3.

  • Koho z vás, tak jako já, slouží Zdroji? K týhle postavě si připiš Hx +2.

Ke všem ostatním si připiš Hx+1. Věděls, že přijdou.

Když sou na řadě ostatní, zodpověz jejich otázky, jak se ti zachce.

Na konci vyber postavu s nejvyššim Hx na tvý kartě. Zeptej se jejího hráče, která ze tvejch vlastností mu přijde nejzajímavější, a zvýrazni si jí. MC ti pak zvýrazní druhou vlastnost.

# Vzhled

Muž, žena, neurčitý, překračující nebo skrytý.

Maskáčovej vohoz, zdobenej vohoz, všední vohoz, sesbíranej vohoz nebo napůl nevoblečenej.

Otevřenej xicht, zjizvenej xicht, utahanej xicht, klidnej xicht, silnej xicht nebo nádhernej xicht.

Měkkej pohled, klidnej pohled, vzdálenej pohled, přelejvající se pohled, hlubokej pohled nebo pozornej pohled.

Ohromná postava, zotavená postava, houževnatá postava, drobná postava, ladná postava, šlachovitá postava.

# Vybavení

Navíc ke svýmu zdroji dostaneš:

  • 1 jednoduchou zbraň
  • Drobnosti za 4-barter
  • Vohoz vodpovídající tvýmu vzezření (popiš si ho)

Jednoduchý zbraně:

  • 9mm (2-zranění nablízko hlasitá)
  • velkej nůž (2-zranění dotek)
  • lovecká puška (2-zranění nadálku hlasitá)
  • kuše (2-zranění nablízko pomalá)

Pokud chceš začít s vozidlem nebo protézou, domluv se s MC.

# Zlepšování

Kdykoli si hodíš na zvýrazněnou vlastnost a kdykoliv si obnovíš svý Hx s jinou postavou, tak si vyplníš kolečko zkušenosti. Když si vyplníš pátý, tak se zlepšíš a zkušenosti si zase vymažeš.

Kdykoliv, kdy se zlepšíš, si vyber jednu z možností. Vyškrtni si jí, znovu už si jí zvolit nemůžeš.

# D-zranění

d-zranění (voda): dehydratace: zoufalství, bolesti hlavy, zmatení, delirium, zhroucení, smrt do 3 dnů.

Způsobený populaci: Šetření a skrblení, zoufalství, individuální projevy, rozepře, rozpad a rozchod do 1 tejdne. Jednotlivci neschopný sehnat vodu jinde propadaj stále horšim pokročilejm symptomům.

# Apokalyptický dítě

# Dětská specialita

Kromě jídla konzumuješ podivný věci: kovy, lidi, plasty, mysli, elektriku, umění. Na konci sezení, pokud si snědlo něco z tohodle seznamu co patří nebo patřilo jiný hráčský postavě, tak jí znáš líp. Vem si k ní +1Hx. Pokud tě to dostane na Hx+1, tak si jako obvykle proškrtneš zkušenost.

# Zlepšování

__ vem si +1 úchylnost (max +3)

__ vem si +1 klídeček (max +2)

__ vem si +1 machrovinu (max +2)

__ vem si novej dětskej tah

__ vem si novej dětskej tah

__ vem si gang (popiš si ho) a alfu smečky

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si +1 k jakýkoliv vlastnosti (max vlastnost+3)

__ odešli svojí postavu na bezpečnej vodpočinek

__ vytvoř si do hry druhou postavu

__ změň herní příručku svý postavy

__ zvol si 3 základní tahy a zlepši je

__ zlepši ty 3 další základní tahy

# Představuje se Apokalyptický dítě

Přicházíme. Sme budoucnost. Sme, co ste stvořili.

# Dětský tahy

Rtuťový: Kdykoliv chceš, změň jakejkoliv nebo všechny aspekty svýho vzhledu. Ty, co tě znaj, tě pořád rozeznaj, ale jen, pokud se podívaj pořádně.

Čichání z dusna: Když čteš situaci, tak navíc k ostatním otázkám co položíš se zeptej na 1 z následujících otázek:

  • Kdo tu je nejvyděšenější?
  • Kdo tu před ostatníma skrejvá tajemství?
  • Jak blízko sou vlci?
  • Kdo nebo co tu je zdrojem největší bolesti nebo strachu?
  • Kdo by tu udělal, o co bych ho požádalo?

Matčino objetí: Když se stáhneš do psychickýho maelströmu světa, hoď si +úchylnost. Na 10+ si zvol 2. Na 7-9 zvol 1. Zpátky se vynoříš asi za hodinu a...

  • ...v mezičase si mohlo pořád sledovat a poslouchat věci na místě, ze kterýho si zmizelo.
  • ...objevíš se na úplně jinym místě.
  • ...si vyléčený ze všeho zranění.
  • ...můžeš někoho vzít s sebou dovnitř a zase ven.

Při selhání si v teple a v temnotě a mine mnoho hodin, zatimco nasloucháš tepu svý matky.

Zvlčilý: Na začátku sezení se můžeš rozhodnout zaplatit 0-barter za životní styl odpovídající 1-barteru. Dokážeš spokojeně přežít s tim, co najdeš.

Zuřivý, vrčící, křičící, kousající a dost možná vzteklý: Když na někoho použiješ násilí, hoď si +úchylnost místo +machrovina.

# Tvoje doupě

Zvol si doupě, tajný (vcelku), bezpečný (relativně) místo, ve kterym žiješ a schováváš se. V doupěti máš (zvol 3):

  • Vykuchanej trup Cessny, Piperu, Cirrusu nebo jinýho jednomotorovýho letadla.
  • Stovky mrtvejch smartphoneů jako dlaždičky zadělanejch do zdí.
  • Zrádnou, jako bludiště spletitou síť tunelů a průchodů
  • Kalendář, dokonale zachovanej, ukazující nádherný lidi na nádhernejch místech.
  • Nevybuchlej dělostřeleckej granát. Je (zakroužku 1): ostrej, vyhaslej, kdo ví.
  • Pečlivě uskladněnou zásobu plechovek a trvalýho jídla, dohromady za 5 barter:
  • Stále fungující rádio, ručně laděný, pro případ, že by někdo vysílal.
  • Rádio, který mlvuí jen k tobě.
  • Trubku, ze který teče čistá voda do vyleštěnýho umyvadla.
  • Nějasný množství sourozenců a příbuznejch, žádný podobný jinýmu.
  • Cestu do dávnejch podzemních trezorů, zapadlejch, plnejch ozvěn a nekonečnejch.
  • Cestu do děsivýho místa smrti s nespočetnejma hromadama koster.
  • Cestu do cizího místa nepoškrábanýho skla, proměnlivejch světel a symbolů nepochpitelnejch významů.
  • Cesty do prakticky číhokoliv domova, i když se jí dotyčnej zoufale pokusil uzavřít.

# Vlci maelströmu

Vlci maelströmu tě pronásledujou. Pod svejma převlekama vypadaj jako (zvol 1):

  • lidi
  • andělé
  • ptáci
  • stíny
  • netvoři
  • stroje
  • hmyz

Ale (zvol 2):

  • nemaj žádný tváře
  • maj lidský tváře
  • maj vlčí tváře
  • maj prázdný díry místo vočí
  • nemaj žádnej výraz
  • tečou z nich šťávy
  • jen vyjou
  • nestojej na zemi
  • vydávaj hrozný skřípavý zvuky
  • sou vyrobený z kovu a plastu
  • maj příšerný hlasy
  • přicházej a odcházej nemožnym způsobem
  • sou neviditelný

Vybraný řekni MC a dodej, že to sou zrozený perverze. Bude vědět, co to znamená.

# Směna

Na začátku sezení utrať 1- nebo 2-bartery za svůj životní styl. Pokud nemůžeš nebo nechceš, řekni to MC a zodpověz jeho otázky.

Pokud si potřebuješ vydělat během sezení, řekni MC, že si chceš odmakat prácičku. Můžeš:

  • Mrchožroutit a tiše krást od bohatý populace.
  • Sloužit bohatý VP jako zvěd, špeh a donašeč.
  • Sloužit bohatý VP jako posel
  • Jinej, kterej si dohodneš.

Pokud to je dostupný, tak jednorázovej výdaj 1-barteru může odpovídat: noci v luxusu a se společností; jakýkoliv zbrani; kusu vybavení nebo oblečení co nejsou ani cenný ani hi-tech; opravě kusu hi-tech vybavení; najmutí ochrany od nějakýho drsňáka na jedno sezení; materiálnim nákladům resuscitace medikem; poplatku vojevůdci na pár sezení; měsíční údržbě a opravám užívanýho výkonnýho vozidla; úplatkům, poplatkům a darům dostatečným k tomu, aby tě dostaly prakticky ke komukoliv.

U lepších věcí čekej, že budou potřebovat nějaký zařizování. Nemůžeš si jen tak procházet državama nějakýho barona s cetkama a drobnostma a čekat, že najdeš něco hi-tech nebo ohromnej luxus.

# Tvorba Apokalyptickýho dítěte

Aby sis vytvořil svý Apokalyptický dítě, zvol si méno, vzhled, vlastnosti, tahy, vybavení a Hx.

# Méno

Nif, Scab, Spot, Poka, Hey, Jarb, Oler, Koo, Bist, Eefa, Tat.

# Vlastnosti

Zvol si jednu sadu:

  • Klídeček-1 Machrovina=0 Šukatelnost-1 Našrocenost+2 Úchylnost+2
  • Klídeček=0 Machrovina-1 Šukatelnost+1 Našrocenost+1 Úchylnost+2
  • Klídeček+1 Machrovina-1 Šukatelnost=0 Našrocenost+1 Úchylnost+2
  • Klídeček+1 Machrovina+1 Šukatelnost-1 Našrocenost=0 Úchylnost+2

# Tahy

Máš všechny základní tahy. Zvol si 2 dětský tahy.

Můžeš používat všechny bitevní tahy, ale až budeš mít chvilku, mrkni na kladení pasti, únik lovcovi a na dávání bacha.

# Hx

Všichni představí svý postavy jejich ménem, podobou a vzezřením. Udělej to taky.

Zapiš si ména ostatních postav.

Celý kolečko zopakujte pro Hx. Když si na řadě, zeptej se každý jedný postavy zvlášť:

  • Si vlk maelströmu?

Pokud řeknou že jo, tak jim řekni, jak vypadaj pod svejma převlekama a napiš si k nim Hx-2.

Pokud řeknou, že ne, napiš si k nim Hx-1.

Pokud řeknou cokoliv jinýho - jakože nevědí, že by to radši neřikali, nebo cokoliv - tak si napiš Hx+1 a dávej si na ně bacha.

Když sou na řadě ostatní, zodpověz jejich otázky, jak se ti zachce.

Na konci vyber postavu s nejvyššim Hx na tvý kartě. Zeptej se jejího hráče, která ze tvejch vlastností mu přijde nejzajímavější, a zvýrazni si jí. MC ti pak zvýrazní druhou vlastnost.

# Vzhled

Kluk, holka, neurčitý nebo skrytý.

Mrchožroutskej vohoz.

Hezkej xicht, znetvořenej xicht, děsivej xicht, nevinej xicht, nelidskej xicht nebo směšnej xicht.

Mdlej pohled, špatnej pohled, jasnej pohled, moudrej pohled, krutej pholed, jasnej pohled nebo černý voči.

Dětská postava.

# Vybavení

Navíc ke svýmu doupěti si popiš svůj osobní majetek. Dostaneš:

  • 2 primitivní zbraně
  • Vohoz odpovídající tvýmu vzezření, včetně kusu 1-pancíře, pokud ho chceš (tvůj popis)
  • Sesbíraný krámy za 1 barter

Primitivní zbraně:

  • něco nabroušenýho (2-zranění dotek)
  • sukovej klacek (2-zranění dotek špinavej)
  • hozenej kámen (2-zranění dotek)
  • sekáček (2-zranění dotek špinavej)
  • bumerang (2-zranění dotek pomalej)
  • oštěp (2-zranění dotek)

# Zlepšování

Kdykoli si hodíš na zvýrazněnou vlastnost a kdykoliv si obnovíš svý Hx s jinou postavou, tak si vyplníš kolečko zkušenosti. Když si vyplníš pátý, tak se zlepšíš a zkušenosti si zase vymažeš.

Kdykoliv, kdy se zlepšíš, si vyber jednu z možností. Vyškrtni si jí, znovu už si jí zvolit nemůžeš.

# Rádio

# Rádiácká specialita

Když máš sex s jinou postavou, tak se navzájem na okamžik vidíte ve skutečnym světle. Může se tě zeptat na 1, 2 nebo 3 otázky a ty můžeš položit stejnej počet zpátky:

  • Čeho se nejvíc obáváš?
  • Na co si nejpyšnější?
  • Co děláš jen kvůli okolí?
  • Koho tajně miluješ?
  • Koho tajně nenávidíš?

# Zlepšování

__ vem si +1 šukatelnost (max +3)

__ vem si +1 klídeček (max +2)

__ vem si +1 našrocenost (max +2)

__ vem si +1 úchylnost (max +2)

__ vem si novej rádiáckej tah

__ vem si novej rádiáckej tah

__ získej následovníky a hojnost

__ získej dílnu (popiš si jí) a přidej si 2 její možnosti

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si +1 k jakýkoliv vlastnosti (max vlastnost+3)

__ odešli svojí postavu na bezpečnej vodpočinek

__ vytvoř si do hry druhou postavu

__ změň herní příručku svý postavy

__ zvol si 3 základní tahy a zlepši je

__ zlepši ty 3 další základní tahy

# Představuje se Rádio

Vytvořeno s Joshem Savoiem

Všechno to sou hovadiny. Lži co Dremmer řiká svejm lidem aby dál bojovali, prorokyně hladu a její spasení, psychouši a jejich mozkový vojebávky. Ale ty si skutečnej. Víš, jak věci sou. Když Krin začne válku s Wirem, tak o tom víš. Když nějakej šmejd vodpráskne východní državu, víš o tom. Když nějakej šáblej prorok shromáždí armádu uprostřed skládek, tak o tom víš taky.

Víš o tom a všem to řekneš. Přineseš pravdu, ať už to podlomí číkoliv lži a bez ohledu na to, jak moc bude bolet.

# Rádiácký tahy

Živý dění: Na začátku sezení si hoď +našrocenost a polož MC otázky. Na 10+ se zeptej na 3, na 7-9 na 2 a při selhání na 1:

  • Kde je __ a co zrovna dělá?

Ať už je odpověď jakákoliv, tak si to poslal ven. Teď to vědí všichni.

Sebejistý vystupování: Když jednáš pod palbou, hoď si +šukatelnost místo +klídeček.

Žádný kraviny: Když čteš člověka, tak se vždycky můžeš navíc zeptat ještě na "mluví tvoje postava pravdu?"

Postavit se za věc: Když promluvíš ve prospěch věci nebo osoby, hoď si +šukatelnost. Na 10+ máš převahu 2. Na 7-9 1. Utrať svojí převahu 1 za 1 abys publikum přiměl:

  • Poslat zásoby v hodnotě 1- nebo 2- barter.
  • Zaútočit na koho ukážeš.
  • Bránit na koho nebo na co ukážeš.
  • Jít společně na místo, který menuješ.

Při selhání máš stejně převahu 1, ale abys jí utratil, tak je musíš osobně vést do akce.

Závislák na publiku: když máš publikum (rzhoduje MC), tak máš +1 ke všem hodům, co provedeš.

Za vyšší ideály: Když mluvíš zapáleně s postavou jinýho hráče o svejch plánech, budoucnosti nebo o tom, jak sou věci v prdeli, hoď si +šukatelnost. Na 10+ máš převahu 3. Na 7-9 máš převahu 2. Převahu můžeš utratit 1 za 1 a postavu požádat, aby něco udělala. Pokud ti vyhoví, tak si proškrtne zkušenost. Při selhání má převahu 1 proti tobě, za stejnejch podmínek.

# Studio

V základu je tvoje vysílací studio improvizovaná stavba co pohodlně pobere 2-4 lidi, s vysílacim vybavenim a jednou VP jako strážcem (2-zranění 1-pancíř, popiš si jí). Urči si 2 kusy dalšího vybavení:

  • Skrytý zbraně (popiš si je)
  • Fixerova dílna s 1 možností (popiš si jí)
  • VP pomocníka (popiš si jí)
  • Pokoje navíc, do kterejch se phoodlně vejde až 10 lidí.
  • Oddaná stráž (malej gang 2-zranění 1-pancíř)
  • Silný zdi (1-pancíř)

Zvol si čim je tvoje stanice zajímavá (všechny co platěj):

  • Zachráněná hudba zlatýho věku
  • Živý vystoupení
  • Radiodramata
  • Hosti
  • Odborný rady

Zvol si 1 problém svýho studia:

  • Jemnej vysílací systém, náchylnej k poruchám.
  • Je studený, vlhký a nepohodlný.
  • Všichni velmi dobře věděj, kde se nachází.
  • Nemáš vůbec žádnou bezpečnost.
  • Přitahuje nekonečnej zástup zoufalejch lidí, kterejm cítíš potřebu pomoct.

Zvol si pár lidí spojenejch se stanicí:

Jmenuj 3 informátory: ____________________, ____________________, & ____________________

Jmenuj svýho největšího fanouška: ____________________

Jmenuj 2 lidi kterýs jakože fakt nasral: ____________________ & ____________________

# Směna

Na začátku sezení utrať 1- nebo 2-bartery za svůj životní styl plus 1 za svý studio. Pokud nemůžeš nebo nechceš, řekni to MC a zodpověz jeho otázky.

Pokud si potřebuješ vydělat během sezení, řekni MC, že si chceš odmakat prácičku. Můžeš:

  • Dát do vysílání oznámení od bohatý VP nebo populace.
  • Zařídit obchod mezi VP nebo populacema VP a vzít si svůj díl.
  • Požádat o podporu svoje místní publikum.
  • Jinej, kterej si dohodneš.

Pokud to je dostupný, tak jednorázovej výdaj 1-barteru může odpovídat: noci v luxusu a se společností; jakýkoliv zbrani; kusu vybavení nebo oblečení co nejsou ani cenný ani hi-tech; opravě kusu hi-tech vybavení; najmutí ochrany od nějakýho drsňáka; najmutí jednoduchý pracovní síly na pár sezení, materiálnim nákladům resuscitace medikem; poplatku vojevůdci na pár sezení; měsíční údržbě a opravám užívanýho výkonnýho vozidla; úplatkům, poplatkům a darům dostatečným k tomu, aby tě dostaly prakticky ke komukoliv.

U lepších věcí čekej, že budou potřebovat nějaký zařizování. Nemůžeš si jen tak procházet državama nějakýho barona s cetkama a drobnostma a čekat, že najdeš něco hi-tech nebo ohromnej luxus.

# Tvorba rádia

Aby sis vytvořil svýho Rádia, zvol si méno, vzhled, vlastnosti, tahy, vybavení a Hx.

# Méno

Noah, Armstrong, Tomash, Auster, Tany, Grigspy, Beaubien, Benincasa nebo Utah.

Chang, delBarco, Navarro, Mito, Hostinskej, Danyell, Kamenetz nebo Liasson.

# Vlastnosti

Zvol si jednu sadu:

  • Klídeček+1 Machrovina-1 Šukatelnost+2 Našrocenost=0 Úchylnost+1
  • Klídeček+1 Machrovina=0 Šukatelnost+2 Našrocenost+1 Úchylnost-1
  • Klídeček=0 Machrovina+1 Šukatelnost+2 Našrocenost+1 Úchylnost-1
  • Klídeček-1 Machrovina=0 Šukatelnost+2 Našrocenost+1 Úchylnost+1

# Vybavení

Navíc ke svýmu studiu si popiš svoje osobní věci. Dostaneš:

  • 1 zbraň posledního řešení
  • Vohoz odpovídající tvýmu vzezření, včetně kusu 1-pancíře, pokud ho chceš (tvůj popis)
  • Drobnosti za 1-barter

Zbraně posledního řešení:

  • 9mm s tlumičem (2-zranění nablízko hi-tech)
  • omračovací pistole (o-zranění, dotyk přebíjecí)
  • nůž na přežití (2-zranění dotyk)
  • lovecká puška (2-zranění nadálku hlasitá)

Pokud chceš začít s vozidlem nebo protézou, domluv se s MC.

# Zlepšování

Kdykoli si hodíš na zvýrazněnou vlastnost a kdykoliv si obnovíš svý Hx s jinou postavou, tak si vyplníš kolečko zkušenosti. Když si vyplníš pátý, tak se zlepšíš a zkušenosti si zase vymažeš.

Kdykoliv, kdy se zlepšíš, si vyber jednu z možností. Vyškrtni si jí, znovu už si jí zvolit nemůžeš.

# Vzhled

Muž, žena, neurčitý, překračující nebo skrytý.

Všední vohoz, šviháckej vohoz, starej vohoz, luxusní vohoz, pracovní vohoz, pohodlnej vohoz.

Naštvanej xicht, klučičí xicht, hezkej xicht, výmluvnej xicht, otevřenej xicht nebo vyděšenej xicht.

Intenzivní pohled, jasnej pohled, zkoumavej pohled, upřímnej pohled, uličnickej pohled nebo uštvanej pohled.

Zničená postava, neposedná postava, neklidná postava, střídmá postava, štíhlá postava, nehybná postava nebo pevná postava.

PRONIKAVEJ HLAS, přísnej hlas, chlácholivej hlas, hlubokej hlas, bohatej hlas, vášnivej hlas, rytmickej hlas nebo klidnej hlas.

# Tahy

Máš všechny základní tahy. Zvol si 2 rádiácký tahy.

Můžeš používat všechny bitevní tahy, ale až budeš mít možnost, mrkni na dávání bacha, kladení pasti a na obracení situace.

# Hx

Všichni představí svý postavy jejich ménem, podobou a vzezřením. Udělej to taky.

Zapiš si ména ostatních postav.

Celý kolečko zopakujte pro Hx. Když si na řadě, zeptej se každýho zvlášť:

  • Můžu se spolehnout, že mi řekneš pravdu?

Pokud řekne ano, super, zapiš si Hx+1.

Pokud řekne ne, zapiš si Hx+2. Prověřuješ všechno, čemu nedůvěřuješ.

Když sou na řadě ostatní, zodpověz jejich otázky, jak se ti zachce.

Na konci vyber postavu s nejvyššim Hx na tvý kartě. Zeptej se jejího hráče, která ze tvejch vlastností mu přijde nejzajímavější, a zvýrazni si jí. MC ti pak zvýrazní druhou vlastnost.

# Předváděčka

# Předváděcí specialita

Když máš sex s jinou postavou, dost dobrý.

# Zlepšování

__ vem si +1 šukatelnost (max +3)

__ vem si +1 úchylnost (max +3)

__ vem si +1 klídeček (max +2)

__ vem si +1 machrovina (max +2)

__ vem si +1 našrocenost (max +2)

__ kdo drží tvůj voďák dostane gang (popiš ho) a vůdcovství nebo alfu smečky (rozhodni)

__ kdo drží tvůj voďák dostane podnik (popiš ho)

__ získej následovníky a hojnost

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si +1 k jakýkoliv vlastnosti (max vlastnost+3)

__ odešli svojí postavu na bezpečnej vodpočinek

__ vytvoř si do hry druhou postavu

__ změň herní příručku svý postavy

__ zvol si 3 základní tahy a zlepši je

__ zlepši ty 3 další základní tahy

# Představuje se Předváděčka

Vytvořeno s Elliotem Bakerem

Je to tak, jak to řek dávnej prorok. Ty sám si to, co se předvádí. Když to nevodehraješ sám, tak to nevodehraje kurva nikdo.

# Předváděčkový tahy

Urvanej z voďáku: Kdykoliv se chystáš udělat něco, co běžně neděláš, obrať se na toho kdo drží tvůj voďák a zeptej se:

  • Myslim, že bys s tim byl v pohodě?

Pokud máš za to, že by s tim byl v pohodě, tak je všechno ok. Pokud máš za to, že by nebyl, tak to můžeš udělat stejně, ale nejdřív si hoď +šukatelnost. Na 10+ super, pokračuj. Na 7-9 se ti dotyčnej může rozhodnout smazat zvýraznění jedný vlastnosti, jakoby na tebe použil sveď nebo zmanipuluj a dal ti bič. Při selhání ztratí tvůj voďák. Zvol si, kdo ho po něm převezme (ať už chce nebo ne).

# Tvoje výstroj

Zvol si 3 položky:

  • Máš vozidlo (popiš si ho).
  • Máš ohromný pancéřovaný válečný vozidlo (popiš si ho).
  • Můžeš svojí výstroj poskládat tak, aby se veešla do baťohu (cenná high-tech).
  • Když hraješ, tak z tvýho nástroje šlehaj plameny (2-zranění špinavej hlasitej).
  • Když hraješ, tak z tvýho nástroje kape krev.
  • Když hraješ, voda mrzne a tebe a tvůj nástroj pokrejvá námraza.
  • Když hraješ, tak se to nese od horizontu k horizontu a lidi na míle daleko cítěj třes země.
  • Když hraješ, tak se prastarý satelity, co pořád obíhaj zemi, probíraj ze spánku.
  • Když hraješ, tak lidem citlivejm na psychickej maelström světa teče krev z nosu.
  • Máš malou, ale dobře odměňovanou ochranku: Ba, Rothschild, Jeanette a pár dalších (malej gang 3-zranění 1-pancíř)
  • Máš hudebníky, co hrajou s tebou. Zakroužkuj pár nebo všechny: Dustwich, Harridan, Jesus Christ, Lits, Rolfball, Ambeke, Si, x-hromadu bezejmennejch náhradníků.
  • Když hraješ, tak mizerný duše mrtvejch přestanou naříkat a poslouchaj.
  • Máš širokou sbírku nástrojů a umíš na ně hrát na všechny
  • Prakticky vždycky sou kolem tebe nějaký lidi, co s tebou hrozně toužej mít sex. Když máš zrovna chuť, tak se MC zeptej, kdo to je tentokrát.

# Tvoje hudba

Když vystupuješ, tak můžeš zkusit rozkřápnout svět. Hoď si +úchylnost. Na 10+ si zvol 1. Na 7-9 si zvol 1, ale schytej 1-zranění pr hlasitý. Při selhání zvol 1, ale ty a všichni v tvym dosahu schytáte 1-zranění pr hlasitý.

  • Vytvoříš zvuk jako když dávný armády tloukli svý bronzový kopí o svý bronzový štíty. V bitvě můžeš dát někomu 1+volbu pro zmocnění se silou (a jeho varianty).

  • Vytvoříš zvuk jako když sup škrábe svym zobákem o kosti mršiny. Řekni MC, že všechny VP co to slyšej utvořily loveckou smečku a zeptej se, co dělaj.

  • Vytvoříš zvuk, co se ozývá v duších válečníků čelících zkáze, když ztratili všechno milovaný. V bitvě řekni MC, že tví nepřátelé propadli panice a zeptej se, co se děje.

  • Vytvoříš zvuk co udělali emzáci, když stiskli knoflík a skončili s lidstvem. Můžeš použít publikum pro věštění.

  • Vytvoříš zvuk, co vydává dech a krev tvýho milence, když je vzrušenej. Řekni MC, že se místo stalo proměnlivou půdou a zejtej se, co se stalo.

  • Vytvoříš zvuk, co slyšela poslední velryba, když zpívala, ale nikdo neodpovídal. Řekni MC, že se dané místo stalo podle tvý volby vězením (impulz: zadržet, odepřít odchod), ohništěm (impulz: konzumovat věci) nebo přeludem (impulz: vábit lidi a zrazovat je). Zeptej se, co se stane.

  • Vytvoříš zvuk, co slyšeli dinosauři, když vzhlídli k nebi a viděli ohnivou kouli. Řekni MC, že všechny VP, co tě slyšej, utvořej kult a zeptej se, co dělaj.

  • Vytvoříš zvuk co vydala tvoje duše, když se stalo to nejhorší, ale tys zjistil že si pořád naživu a že nejsi sám. Řekni MC, že všechny VP, co to slyšej, utvořej rodinu, a zeptej se, co dělaj.

  • Vytvoříš zvuk, kterej slyšeli občani Říma, když Spartakovy armády rozrazily brány jejich města. Řekni MC, že všechny VP který to slyšej a byly zotročený povstanou, odhoděj svý řetězy, chopěj se zbraní a obrátěj se proti svejm otrokářům a zeptej se, co se stane.

Můžeš se místo toho rozhodnout ukojit pro publikum. Hoď si +šukatelnost. na 10+ si zvol 1. Na 7-9 si zvol 1 a vem si -1úchylnost pro příští pokus rozkřápnout svět. Při selhání si zvol 1 a příště až zkusíš rozkřápnout svět si neházej a rovnou to považuj za neúspěch.

  • Strhneš je. Kdo drží tvůj voďák dostane 10-barter.
  • Strhneš je. Kdo drží tvůj voďák dostane 6-barter.
  • Strhneš je. Kdo drží tvůj voďák dostane 1-barter.

# Směna

Na začátku sezení řekni tomu, kdo drží tvůj voďák, aby za tebe utratil 1-barter, 2-barter nebo absurdních 3-barter za tvůj životní styl. Musí to udělat. Pokud nemůže, takto neni tvůj problém, musí si to vyřešit s MC.

Pokud potřebuješ nějaký cetky během sezení, tak je musíš dostat od toho, kdo drží tvůj voďák.

Pokud to je dostupný, tak jednorázovej výdaj 1-barteru může odpovídat: noci v luxusu a se společností; jakýkoliv zbrani; kusu vybavení nebo oblečení co nejsou ani cenný ani hi-tech; opravě kusu hi-tech vybavení; najmutí ochrany od nějakýho drsňáka na jedno sezení; materiálnim nákladům resuscitace medikem; poplatku vojevůdci na pár sezení; měsíční údržbě a opravám užívanýho výkonnýho vozidla; úplatkům, poplatkům a darům dostatečným k tomu, aby tě dostaly prakticky ke komukoliv.

U lepších věcí čekej, že budou potřebovat nějaký zařizování. Nemůžeš si jen tak procházet državama nějakýho barona s cetkama a drobnostma a čekat, že najdeš něco hi-tech nebo ohromnej luxus. Teda, chci říct, můžeš to čekat, ale máš to tak blbý, jak tenhle munchkin-brat blaybook.

# Tvorba předváděčky

Aby sis vytvořil svýho předváděčku, zvol si méno, vzhled, vlastnosti, tahy, vybavení a Hx.

# Méno

Noah, Adam, Jimi, Janus, Nina, Mary, Sue, Kayd, Steevee, Bilireta, Cook, Miles, Lola, Conred, Saint, Que, Florence.

Rhythm, Platinum, MSG, Queen, Justin, Bieber, Sticks, Arceay, Vic, Ring, Waxtrax, ToyB, Coda, Scratch, Thumper, Wartooth.

# Vlastnosti

Zvol si jednu sadu:

  • Klídeček+1 Machrovina-1 Šukatelnost+2 Našrocenost=0 Úchylnost+1
  • Klídeček-1 Machrovina=0 Šukatelnost+2 Našrocenost+1 Úchylnost+1
  • Klídeček+1 Machrovina-1 Šukatelnost+1 Našrocenost=0 Úchylnost+2
  • Klídeček=0 Machrovina+1 Šukatelnost+1 Našrocenost-1 Úchylnost+2

# Vybavení

Navíc ke svý výstroji si popiš svůj vohoz podle svýho vzezření, včetně oblečení za 1-pancíř, pokud chceš.

Pokud nikdo nehraje borce, tak můžeš vzít jeho příručku a udělat si pro sebe svojí zbraň na míru. Jinak si zvol z Borcovy příručky jednu nebo dvě normální zbraně.

Pokud chceš začít s protézou, domluv se s MC.

# Zlepšování

Kdykoli si hodíš na zvýrazněnou vlastnost a kdykoliv si obnovíš svý Hx s jinou postavou, tak si vyplníš kolečko zkušenosti. Když si vyplníš pátý, tak se zlepšíš a zkušenosti si zase vymažeš.

Kdykoliv, kdy se zlepšíš, si vyber jednu z možností. Vyškrtni si jí, znovu už si jí zvolit nemůžeš.

# Důležitá poznámka

Tahle příručka tvoří nějaký předpoklady o apokalypse a historii Apokalyptickýho světa, který jinak nemusej platit.

Pokud tahle příručka neni ve hře, tak věci z ní neber za závazný.

# Vzhled

Muž, žena, neurčitý, překračující nebo skrytý.

Pozérskej vohoz, rituální vohoz, značkovej vohoz, běžnej vohoz, mrchožroutskej kostým.

Okouzlující xicht, zvavej xicht, tesanej xicht, protivnej xicht, otevřenej xicht, zakrytej xicht nebo rozmlácenej xicht.

Teplej pohled, intenzivní pohled, bodavej pohled, rozostřenej pohled, otravnej pohled, těžkej pohled, nepřítomnej pohled.

Svalnatá postava luxusní postava, pevná postava, elegantní postava, cestama strhanýá postava, šlachovitá postava.

# Tahy

Máš všechny základní tahy. Dostaneš urvanej z voďáku.

Můžeš používat všechny bitevní tahy, ale až budeš mít chvilku, tak se mrkni na ***zmocnit se silou.***.

# Voďák a Hx

Všichni představí svý postavy jejich ménem, podobou a vzezřením. Udělej to taky.

Zapiš si ména ostatních postav.

Než kdokoliv přidělí Hx, vyber si postavu, která drží tvůj voďák. Řekni jí to. Pokud se jí to nelíbí, pokrč ramenama.

Celý kolečko zopakujte pro Hx. Když si na řadě, napiš si Hx+2 k postavě, co drží tvůj voďák. Ostatní nech zatim nevyplněný.

Když sou na řadě ostatní, zodpověz jejich otázky, jak se ti zachce.

Na konci si opiš Hx přesně tak, jak je má ten, kdo drží tvůj voďák. Koho zná, toho znáš taky. Koho nezná, toho neznáš ani ty.

Na konci vyber postavu s nejvyššim Hx na tvý kartě. Zeptej se jejího hráče, která ze tvejch vlastností mu přijde nejzajímavější, a zvýrazni si jí. MC ti pak zvýrazní druhou vlastnost.

# Symbiont

# Symbiontská specialita

Když máš sex s jinou postavou, zvol 1:

  • Tvoje psyché se upne k její. Až se příště zlepší, proškrtni si zkušenost.
  • Polož jí jakýkoliv 3 otázky. Musí odpovědět upřímně.
  • Může tě použít pro věštění. Ty si hodíš a ona učiní všechny volby

# Zlepšování

__ vem si +1 úchylnost (max +3)

__ vem si ten druhej symbiontskej tah

__ vem si možnost pro svojí kolonii

__ vem si možnost pro svojí kolonii

__ vem si možnost pro svojí kolonii

__ přidej do svý kolonie člověka

__ přidej do svý kolonie člověka

__ získej následovníky (popiš si je) a hojnost

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si tah z jiný příručky

__ vem si +1 k jakýkoliv vlastnosti (max vlastnost+3)

__ odešli svojí postavu na bezpečnej vodpočinek

__ vytvoř si do hry druhou postavu

__ změň herní příručku svý postavy

__ zvol si 3 základní tahy a zlepši je

__ zlepši ty 3 další základní tahy

# Představuje se Symbiont

Když přišla apokalypsa, nestalo se to tak, jak jí čekali. Ah - čekali, že se jejich svět roztříští - báli se, že se to stane, popírali to, připravovali se na to, bránili tomu a všechno další. Ale při pohledu do budoucna dokázali vidět jen svý vlastní hrůzy. Nedokázali vidět, nedokázali si ani představit, příchod bytostí, co by byly jiný, než oni sami.

# Symbiontský tahy

***Zdraví hostitele (i)***: Na začátku sezení si hoď +úchylnost. Při úspěchu dej +1 všem ostatním co si házej tahy začátku sezení. Na 10+ si za každýho kdo taky hodí 10+ proškrtni zkušenost. Při selhání dej všem ostatním na jejich tahy začátku sezení -2.

***Zdraví hostitele (ii)***: Na začátku sezení si hoď +úchylnost. Na 10+ si zvol 4. Na 7-9 si zvol 3. Můžeš si zvolit stejnou možnost víckrát, ale tu první si musíš zvolit aspoň jednou.

  • Zvol VP a popiš, jak se na ní usmálo štěstí nebo se ulehčil či obohatil její život.
  • Zvol jinou hráčskou postavu. Dostane 1-barter k utracení na svůj životní styl. Řekni jí, kdo z vás je její sponzor.
  • Zvol jinou hráčskou postavu. Dostane 1-barter k utracení za svůj životní styl. Nikdo z kolonie neni její zjevnej sponzor. Podle všeho barter vzešel z její snahy nebo štěstí.

Při selhání si místo toho zvol 2. První si musíš vybrat aspoň jednou:

  • Zvol jnou hráčskou postavu a popiš, jak se její štěstí náhle obrátilo do hroznejch sraček.
  • Zvol VP a popiš, jak e její štěstí náhle obrátilo do hroznejch sraček.

Svojí volbu můžeš přesunout na MC, pokud chceš.

# Směna

Na začátku sezení utrať 1- nebo 2-bartery za svůj životní styl. Tvoje volba určí za celou kolonii, kolik máš za útratu za všechny.

Pokud si potřebuješ vydělat během sezení, řekni MC, že si chceš odmakat prácičku. Můžeš:

  • Tvrdě pracovat pro bohatou VP nebo populaci.
  • Cokoliv odpovídajícího tvý kolonii.
  • Jinej, kterej si dohodneš.

Pokud to je dostupný, tak jednorázovej výdaj 1-barteru může odpovídat: noci v luxusu a se společností; jakýkoliv zbrani; kusu vybavení nebo oblečení co nejsou ani cenný ani hi-tech; najmutí ochrany od nějakýho násilníka na jedno sezení; platbě materiálu za oživení medikem, poplatku vojevůdci na pár sezení; měsíční údržbě a opravám užívanýho výkonnýho vozidla; úplatkům, poplatkům a darům dostatečným k tomu, aby tě dostaly prakticky ke komukoliv.

U lepších věcí čekej, že budou potřebovat nějaký zařizování. Nemůžeš si jen tak procházet državama nějakýho barona s cetkama a drobnostma a čekat, že najdeš něco hi-tech nebo ohromnej luxus.

# Tvoje kolonie

V základu se tvoje kolonie skládá ze 3 lidí. Všichni ste vmísený do místní populace a ničim se nutně nevymykáte ani neodlišujete. Vaše jednotlivý domovy a živobytí sou typický pro daný místo a poskytujou 1-barter životní styl na začátku každýho sezení. Pokud se rozhodneš bojovat jednotně a koordinovaně, tak se počítáš za malej gang, v základu 2-zranění 0-pancíř.

Pak si zvol 2:

Mučedník: když schytáš ránu za jinou hráčskou postavu, tak si proškrtni zkušenost. Když někdo z kolonie umře, proškrtni si zkušenost.

Prosperující: přidej do svojí kolonie další osobu.

Přetrvávající: Když někdo z tvý kolonie umře, smaž jeho informace ze svý kolonie a vytvoř novýho člověka, co ho nahradí. Použij stejný nebo jiný políčko kolonie.

Úponky: když se 3 a víc členů tvý kolonie sejde a jedná společně, tak můžeš rozšířit svůj dosah skrz psychickej maelström světa. +Věštění.

Sdílený voči: když čteš situaci, hoď si +úchylnost místo +našrocenost.

# Tvorba tvejch lidí

K vytvoření někoho ze svý kolonie si zvol volný pole svý kolonie a vyber si méno, vzhled (vyber všechno, co platí) a okolnosti.

Během úvodní tvorby postavy nepoužívej prázdný pole. Když přidáš do svý kolonie někoho novýho, tak se můžeš rozhodnout použít prázdný pole a za svý +2 a -1 vlastnosti si zvol klídeček, machrovinu, šukatelnost nebo našrocenost, ne úchylnost. Vždycky máš úchylnost+2.

# Konkurenční kolonie

Jednou během hry, kdykoliv se ti zachce, můžeš vytvořit konkurenční kolonii. Řekni MC, že ses rozhod a že de o zrozený perverze. Bude vědět, co to znamená. Zvol 1:

  • Konkurenční kolonie je jako ty.
  • Konkurenční kolonie je nějakej typ psychický & fyzický kontaminace. Pokud je ve hře kontaminovanej, zeptej se jeho hráče, co je kontaminace zač. Jinak si to zvol sám:

Zasažený lidi se stanou (zakroužkuj 3-4): krvelačný, kanibalistický, nelidsky rychlý & silný, nelidsky trpělivý, nespící a neúnavný, s vědomím roje, nakažliví, takřka nezabitelný, zlitý krví, pozřívající elektřinu, pozřívající vzpomínky, hnaný hrůzou, toužící zabíjet.

  • Konkurenční kolonie sou apokalyptický děti. Pokud je apokalyptický dítě ve hře, zeptej se jeho hráče, co sou apokalyptický děti zač. Jinak je vytvoř sám:

Sou to (zakroužkuj 3-4): nenasytný, všežravý, vzezřenim proměnlivý, nespoutatelný a neuvěznitelný, početný, maelström-uctívající, tichý a zíravý, divoký, vrčící a škrábající, dost možná vzteklý.

Jejich doupě obsahuje (zaškrtni 2-3): části letadla, labyrint tunelů, starý podzemní trezory, děsivý místo srmti, cizí místo svítícího skla, jiný věci co maj význam jen pro ně samotný.

  • Konkurenční kolonie sou vlci maelströmu. Pokud je apokalyptický dítě ve hře, zeptej se jeho hráče, co sou vlci maeltrömu zač. Jinak je stvoř sám:

Vypadaj lidsky, ale pod svym převlekem to sou, stejně jako ostatní vlci maelströmu (zakroužkuj 1): lidi, ptáci, šelmy, hmyz, andělé, stíny, stroje.

Až na to, že (zvol 2):

  • nestojej na zemi nemaj žádný tváře maj strašný hlasy
  • vydávaj hrozný skřípavý zvuky
  • maj lidský tváře sou neviditelný
  • sou vyrobený z kovu a plastu
  • maj vlčí tváře
  • tečou z nich šťávy
  • přicházej a odcházej nemožně nemaj žádný výrazy jen vyjou
  • maj prázdný díry místo vočí

# Tvorba symbionta

Jako symbiont psyché nějakým způsobem rodilá do psychickýho maelströmu světa. Žiješ v něm; je médiem tvýho života tak, jakosou médiem ostatních země a vzduch. Jsi nicméně vtělenej i do tohodle světa, v podobě několika jinak normálně vypadajících lidí. Všichni se zdáte žít a jednat a pohybovat se nezávisle, ale to je jen iluze. Si jedna bytost, ty, sdílející zkušenosti a myšlenky a rozdělená jen tělesně.

Aby sis vytvořil symbionta, zvol si tahy, kolonii a Hx.

# Tahy

Dostaneš všechny základní tahy. Zvol si 1 symbiontskej tah.

Můžeš používat všechny bitevní tahy a zjistíš, že kolonie je pro některý lepší než pro jiný. Pokud je tvoje kolonie machrovská, mrkni na zmocnit se silou; Pokud je klidná, mrkni na lstivý tahy; pokud je našrocená, mrkni na dávání bacha.

# Kolonie

Vytiskni si dodatečnou kartu kolonie a vem si jí na hru s sebou.

Vytvoř si svojí kolonii.

  • Když jednáš, jednáš jako někdo ze svý kolonie, v konkrétnim těle. Pro všechny praktický účely můžeš ty, MC i ostatní hráči považovat kolonii za samostatný a odlišný jedince, s těmahle výjimkama:
  • Všichni sdílíte tvoje tahy.
  • Všichni sdílíte Hx, zkušenost a zlepšování.
  • Všichni příjimáte zranění jako VP jak je popsaný, ne jako HP na svejch hodinách. Po jednotlivcích si křehkej.
  • Nemůžeš mít sex sám se sebou.

Když si hodíš na +vlastnost, tak ti osoba za kterou jednáš může dát +2 nebo -1 jak je popsaný. Jinak házíš +2 na úchylnost a +0 na všechny ostatní vlastnosti.

Pokud poslední osoba tvý kolonie umře, zaznač si dost zkušenosti na zlepšení a hned si to zlepšení vem.

# Konkurenční kolonie.

Jednou během hry, kdykoliv se rozhodneš, můžeš vytvořit i konkurenční kolonii.

# Hx

Všichni představěj svý postavy jejich ménem, podobou a vzezřením. Až na tebe dojde řada, představ všechny lidi ve svý kolonii.

Zapiš si ména ostatních postav.

Celý kolečko zopakujte pro Hx. Když si na řadě, zeptej se všech koho z tvý kolonie znaj:

  • Pokud neznaj nikoho nebo jen 1 z tebe, napiš si Hx=0.
  • Pokud znaj 2 z tebe, zapiš si Hx+1.
  • Pokud znaj víc než dva z tebe, zapiš si Hx+2.

Na jejich otázky odpovídej, jak se ti zachce.

Na konci vyber postavu s nejvyššim Hx na tvý kartě. Zeptej se jejího hráče, kdo z tvojí kolonie je nejzajímavější a zvýrazni ho. Místo toho abys měl zvýrazněný vlastnosti máš zvýrazněnýho jednoho ze sebe.

MC NEZVÝRAZNÍ druhýho.

Když si ostatní měněj zvýrazněný vlastnosti, tak si měníš zvýrazněnýho sebe. Zase, ten, ke komu máš u sebe na svý kartě největší Hx, někoho z tebe vybere.

# Zlepšování

Kdykoli si hodíš, když jednáš za zvýrazněnýho sebe z kolonie a kdykoliv si obnovíš svý Hx s jinou postavou, tak si vyplníš kolečko zkušenosti. Když si vyplníš pátý, tak se zlepšíš a zkušenosti si zase vymažeš.

Kdykoliv, kdy se zlepšíš, si vyber jednu z možností. Vyškrtni si jí, znovu už si jí zvolit nemůžeš.

# Kolonie

# Zranění

Zranění schytáváš jako VP, ne jako HP:

1-zranění: Kosmetický zranění, otřes mozku, strach.

2-zranění: Zranění, bezvědomí, hrozná bolest, zlomený kosti, šok. Někdy smrtelný.

3-zranění: Hrozný zranění, šok, někdy okamžitě smrtelný, jinak brzo smrtelný.

4-zranění: Zválcování a odepsání, vždycky smrtelný, obvykle ihned smrtelný.

5-zranění a víc: Smrtelný a tělo devastující.

Když z tebe umře poslední, zaznač si zkušenost až do zlepšení a hraj dál.

# #1

# Méno a vzhled

Past, Cass, Dutch, Echo nebo Bow.

Muž nebo překračující.

Korba, oholenej, křivě stavěnej, mrtvolně bledej, štíhlej, zarostlej, jednookej, pohlednej, ušklíbající se, rozložitej, pomlácenej, fajnovej, a/nebo vysokej.

# Situace

Zvol 3:

  • Sem v __ personálu / kultu / gangu.*
  • Mám bráchu, Jintu, co je fakt krutopřísnej husťák.
  • Mám brokárnu (3-zranění nablízko špinavá) a působivý brnění (2-pancíř).
  • Mám +1 na čtení situace.
  • Živim se násilim, kterej mi na začátku každýho sezení vynese životní styl za 2-barter
  • Mám opevněnou dvoumístnost který řikám domov, co mi dává +1pancíř, když se v ní bránim.
  • Mám cetky za 3-barter

* pokud to je HP, tak se souhlasem hráče to je zdarma.

Machrovina+2

Šukatelnost-1

# #2

# Méno a vzhled

Woodward, Murray, Gams nebo Jastor.

Žena, překračující nebo zahalený.

Zjizvená, polámaná, slná, zaoblená, aristokratická, štíhlá, šlachovitá, černočerná, šedá, rozložitá a/nebo otupělá.

# Situace

Zvol 3:

  • Sem v __ personálu / kultu / gangu.*
  • Vim na __ něco velkýho. *
  • Mám volnej průchod __ državou, bez otázek.
  • Mám smg-čko (2-zranění nablízko plošný hlasitý) a hadry za 1-barter (popiš si je)
  • Vydělávám si hlídánim cenností pro __, což mi na začátku každýho sezení dává životní styl za 2-barter.
  • Sem jedna z mála co maj domov v horních pokojích.
  • Mám cetky za 3-barter
  • pokud to je HP, tak se souhlasem hráče to je zdarma.

Klídeček+2

Našrocenost-1

# #3

# Méno a vzhled

Silk, Frans, Azaz, Rolfball nebo Janis.

Muž, žena nebo skrytý.

Starej, procvakanej, rozpínavej, zlatookej, s mocnou hrudí, bez končetiny, zarostlej, plný rty, vyčesanej, drobnej, tlustej, a/nebo namakanej.

# Situace

Zvol 3:

  • Sem v __ personálu / kultu / gangu.*
  • Mám loveckou pušku s dobrym hledim (3-zranění nadálku hlasitá přebíjecí).
  • Mám hřebama pobitou baseballku (3-zranění dotyk špinavá) a mohutnou osobní zbroj (2-pancíř)
  • Mám temperamentní, oddanou, tvrdou a krásnou malou rodinu: Asso, Ki Yin, Quick, Limester a já.
  • Znám základy první pomoci. Nemůžu léčit zranění, ale umim ho stabilizovat.
  • Svůj barák sem přeměnil na bludiště.
  • Mám cetky za 3-barter

* pokud to je HP, tak se souhlasem hráče to je zdarma.

Machrovina +2

Našrocenost-1

# #4

# Méno a vzhled

Lee-on, Billy, Mox nebo Bismark.

Muž, žena nebo nejasný.

Štíhlej, dlouhovlasej, šedookej, uchvacující, potetovanej, zdeformovanej, zaoblenej, energetickej, tlustej, klidně čumící, podsaditej a/nebo ostře řezanej.

# Situace

Zvol 3:

  • Sem v __ personálu / kultu / gangu.*
  • Mám přístup k __ ošetřovně a můžu v ní pracovat na lidech.
  • Sem __ milenec
  • Mám devítku (2-zranění nablízko hlasitá) a sesbíranej pancíř (1-pancíř)
  • Mám úly včel (agresivní rojící se malý svině, co maj rády jen mě).
  • Když někoho zabiju, proškrtni si zkušenost.
  • Moje pokoje sou atmosferický, stylový a suprově zařízený. Mám v nich +1 na čtení osoby.
  • Mám cetky za 3-barter

* pokud to je HP, tak se souhlasem hráče to je zdarma.

Šukatelnost+2

Machrovina-1

# #5

# Méno a vzhled

Dystart, Safír, Elba, Olive nebo Jaim.

Muž, žena nebo překračující.

Pevnej, dlouhonohej, měkce čumící, nervní, úplně plešatej, vážnej xicht, těkavej pohled, krásnej, štíhlej, pružnej, zarudlej a/nebo se tyčící.

# Situace

Zvol 3:

  • Sem v __ personálu / kultu / gangu.*
  • Mám přístup do __ obydlí.
  • Mám desivý kudly (2-zranění dotyk) a hadry za 1-pancíř.
  • V místní populaci sem výraznej. Když někam přijdu, lidi mi věnujou pozornost.
  • Když umřu, proškrtni si zkušenost.
  • Mám pokoje nad auto-dílnou.
  • Mám motorku (popiš si jí)
  • Mám cetky za 3-barter

* pokud to je HP, tak se souhlasem hráče to je zdarma.

Našrocenost+2

Klídeček-1

# #6

# Méno a vzhled

Listopad, Hyacint nebo Kapela.

Žena nebo překračující.

Podsaditá, oholená, šklebící se, obdařená, s plnejma rtama, velký voči, nenápadná, krev a mlíko, měkká, křehká, vzteklá, zraněná.

# Situace

Zvol 3:

  • Sem v __ personálu / kultu / gangu.*
  • Mám přístup k __ garáži a všem jejich vozidlům.
  • Sem __ milenka.
  • Mám mačetu (3-zranění dotyk špinavá) a hadry za 1-pacíř (popiš si je)
  • Živim se tim, že __ dodávám jídlo, zábavu a drogy, což mi na začátku každýho sezení dá životní styl za 2-barter.
  • Dostanu +1 na použití násilí.
  • Ostatní postavy si ke mě můžou chodit pro vhled.
  • Moje pokoje sou chudý, stísněný a klaustrofobický.
  • Mám cetky za 3-barter

* pokud to je HP, tak se souhlasem hráče to je zdarma.

Šukatelnost+2

Klídeček-1