Léčení

Spasitelem

Máme tu zraněnýho člověka. Řekněme Strýčka, co se plazí zpátky do svý državy po mizernym střetu s Dremmerovym gangem.

Ukázka nestabilizovanejch hodin zranění

Celkem to schytal za 4-zranění. Protože mu zranění de přes 9:00 a protože jeho zranění nejsou stabilizovaný, tak když ho necháš jen tak, tak se jeho zranění nezlepšej, ale zhoršej.

A tady je spasitelský vybavení, řekněme, že třeba Bishovo:

Tvoje spasitelský vybavení obsahuje spoustu krámů: nůžky, hadry, náplasti, jehly, svorky, rukavice, chladící cívky, tampony, alkohol, turnikety a škrtidla, instantní krevní konzervy, stahovací síťky, kostní hřeby, injekční pistole, spoustu léků a látek na injekční podání, dost narkotik a balíček srdečních šokovejch elektrod pro ty případy, kdy to jinak nejde. Je toho dost, aby to naplnilo kufr auta. Když to používáš, tak svou zásobu utrácej. Naráz můžeš utratit 0-3 kusy. Když dostaneš možnost nakoupit lékařské zásoby, můžeš si obnovit 2-kusy za 1-barter.

Bish má zrovna 4 kusy spasitelskýho vybavení.

Pokud to použiješ, abys stabilizoval a léčil někoho na 9:00 a pozdějc: hoď si +utracený kusy. Při úspěchu se pacient stabilizuje a uzdraví se na 6:00 a zvolí si 2 (na 10+) nebo 1 (na 7-9):

  • Rve se s tebou a musíš ho zdrogovat. Jak dlouho bude mimo?
  • Bolest a drogy ho přimějou mumlat před tebou pravdy. Zeptej se, jaký tajemství ti vyžvaní.
  • Léčí se velmi dobře. Pokud si utratil nějaký kusy, 1 si obnov.
  • Je ti vydanej zcela na milost. Co s nim uděláš?
  • Způsob, kterym se uzdravuje, tě naučil víc o tvym řemesle. Zaznač si zkušenost.
  • Dluží ti za čas, pozornost a zásoby a ty ho někdy přiměješ ti to splatit.

Při selhání pacientovi namísto pomoci způsobíš 1-zranění.

Takže, to máme jasný. Tady máme Bishe a Strýčka:

Bishův hráč: „Ksakru, Strýčku, máš kliku, žes nevykrvácel.“ V tom má pravdu; nejspíš sem mu za tu cestu domů měl dát další 1-zranění, protože jeho zranění se s časem a přemáháním zhoršujou. No nic. „Prozačátek tě zfetuju. Všichni víme, že když de do tuhýho, tak to moc nedáváš. Utratim na to, mňo, 2-kusy, abych tě stabilizoval a uzdravil.“

„Můžu si hodit +Hx abych mu pomoh?“ Zeptá se Strýčkův hráč.

„Ne, když budeš zfetovanej.“ Prohlásim. „Asi bys moh jednat pod palbou, abys pomoh.“

Strýčkův a Bishův hráč, naráz: „Ne!“

Bishův hráč si hodí+2 a uspěje se 7-9. Se 7, popravdě, a je rád, že utratil 2-kusy a ne jen 1!

„Těsný.“ Prohlásim. „Co si vybereš?“

„Musim říct, že se se mnou rve a musim ho zdrogovat, když sem už řek, že ho zfetuju?“

„Ne, to mi je asi jedno. Jestli chceš, tak můžeš, ale jestli ne, tak si klidně zvol něco jinýho.“

„Super. Dluží mi za čas, pozornost a zásoby a já ho to někdy přiměju mi to splatit.“

„Jasně.“ Přikejvnu.

Ukázka stabilizovanejch hodin zranění

Strýček si vymaže dílky až k 6:00. Ten zbytek si uzdraví během dalších pár sezení, pokud se mezitím udrží mimo první linii.

Další je tah Hx-za-léčení:

Když vyléčíš zranění jiný hráčský postavě, tak k ní dostaneš +1Hx (na tvý kartě) za každý políčko zranění, co jí vyléčíš. Pokud tě to dostane na Hx+4, tak se vráť zpátky na Hx+1 jako obvykle a proškrtni si políčko zkušenosti.

Bish vyléčil 2 dílky zranění, takže ke Strýčkovi dostane +2Hx. Původně měl se Strýčkem Hx-1, takže se tm dostane na Hx+1.

„Dobrý no, díky.“ Řekne Strýčkův hráč. „Máš to u mě-“

„To si piš. Mám to u tebe za uklidňováky, fízák a konzervy, šití a můj čas. S kamarádskou slevou to je za 3-barter a to je předtím, než pomůžu Pallorovi a zbytku tvýho rozstřílenýho gangu. Sedí?“

Když žádnej Spasitel neni

Když neni žádná hráčská postava spasitele, tak je léčení čistě na tobě. Tady sou nějaký možnosti, jedna po druhý:

  • Žádný léčení není k dispozici. Maj prostě kurva smůlu.

  • Je tu konkrétní VP zdravotnice. Pojmenuj jí, zlidšti jí, vytvoř s ní HP-VP-HP trojúhelníky. Vytvoř jí jako hrozbu.

Nedávej jí spasitelský vybavení ani jí nehraj, jako by to byla HP spasitele. Já většinou chci prostě 1-barter (přiměj je nakupovat) a adekvátní čas na vyléčení a péči za každej vyléčenej dílek.

  • Je tu VP zdravotníka, ale neni důležitá. Zdravotní péče je prostě poskytnutá abstraktně, hráči zaplatěj svůj barter a odmažou si svý segmenty, 1 za 1. Měl bys tu postavu pojmenovat, ale nemusíš jí tvořit jako hrozbu, dokud se nestane někym sutečnym.