# Další typy zranění

# Ψ-zranění

Člověk schytá Ψ-zranění z vystavení se psychickýmu maelströmu světa.

Může to bejt první vystavení, jako v případě lidí probuzenejch ze stáze, nebo může jít o důsledek nějakýho neobvyklýho vystavení.

Když vedlejší postava schytá Ψ-zranění, tak jí MC může případně vytvořit jako hrozbu a pak si vybrat nějaký nebo všechny:

  • Agresivně následuje svůj impulz hrozby. Dělej za ní tak tvrdý a přímý tahy, jak jen můžeš.

  • Její příčetnost je otřesená. Je nesouvislá, rozpolcená, zuřící nebo nereagující. Živá, ale ztracená.

  • Nárazově změní typ hrozby.

Pro hráčský postavy:

Když schytáš Ψ-zranění, hoď si +schytaný-Ψ-zranění (obvykle +1). Na 10+ si MC zvolí 1 z:

  • Si vyřazenej z akce: v bezvědomí, uvězněnej, zmatenej nebo panikařící.
  • Ztratil si nad sebou kontrolu. Vzpamatuješ se po pár vteřinách, potom, cos-udělal-nevíš-co.
  • Zvol si 2 ze seznamu pro 7-9 níž

Na 7-9 si MC zvolí 1 z:

  • Ztratíš rovnováhu.
  • Pustíš cokoliv, co zrovna držíš.
  • Něco, čemu se snažíš věnovat pozornost, se ti ztratí z očí.
  • Něco významnýho přehlídneš.
  • Uděláš jednu konkrétní akci, kterou zvolí MC.

Při selhání se udržíš pohromadě a překonáš Ψ-zranění bez dalšího efektu.

# o-zranění

O-zranění znamená omráčení. Vyřadí cíl bez toho, aby způsobilo běžný zranění. Když ho použiješ na HP, tak dělat cokoliv znamená dělat to pod palbou a ta palba je „si omráčenej“.

# d-zranění

Člověk schytá d-zranění z deprivace. D-zranění existuje jen pro případy zoufalý deprivace. Běžnej nedostatek a průběžná deprivace tvořej hrozbu utrpení. Hrozby utrpení sou v kapitole o hrozbách, strana 110.

Jednotlivý VP schytaj následky d-zranění tak, jak je popsaný.

Když d-zranění schytaj HP, tak jim řekni, jakejma efektama trpěj a pokud svůj nedostatek neutišej, tak jim vedle d-zranění způsob i běžný zranění v jednokách 1-zranění pr.

Když d-zranění utrpí populace, tak tu sou dvě otázky – jak se chová a jak dlouho vydrží, než se rozpadne, pobije nebo vymře.

***d-zranění (vzduch)***, dušení se: těžko se dejchá, panika, křeče, paralýza, bezvědomí, poškození mozku, smrt během minut.

Způsobený populaci: Okamžitá panika. Sociální soudržnost se zhroutí prakticky okamžitě na úkor zoufalý snahy dostat se ke vzduchu a přežít.

***d-zranění (teplo)***, podchlazení: třes, hlad, malátnost, zmatení, ospalost, omrzliny, delirum, bezvědomí, nepravidelnej tep, smrt během hodiny nebo víc, v závislosti na chladu.

Způsobený populaci: Mačkání se na sebe, zoufalství, letargie, rezignace, izolovaný jedinci trpěj horšíma příznakama, sociální soudržnost může vydržet, dokud vydržej jednotlivci.

***d-zranění (chlad)***, úpal: bolest hlavy, dehydratace, slabost nebo křeče, zmatení, horečka, zvracení, záchvaty, bezvědomí, smrt do hodiny nebo víc, v závislosti na žáru.

Způsobený populaci: Zoufalství, panika, letargie, rezignace. Sociální soudržnost může vydržet tak dlouho, jako jedinci, jak se míň zasažený snažej pomáhat těm víc zasaženejm.

***d-zranění (voda)***, dehydratace: zoufalství, bolesti hlavy, zmatení, delirium, zhroucení, smrt do tří dnů.

Způsobený populaci: Šetření a skrblení, zoufalství, rozepře. Sociální soudržnost může vydržet tejden, než se zhroutí a společnost se rozpadne nebo propadne násilí.

***d-zranění (jídlo)***, hlad: Podrážděnost, hlad, slabost, průjem, letargie, dehydratace, svalová ochablost, srdeční selhání a smrt do 2-3 měsíců.

Způsobený populaci: Šetření a skrblení, zoufalství, rozepře. Sociální soudržnost se udrží až 2 tejdny, než se zhroutí a společnost se rozpadne nebo propadne násilí a/nebo kanibalismu.

***d-zranění (spánek)***, nedostatek spánku: podrážděnost, zmatení, mikrospánek, zoufalství, bolesti hlavy, halucinace, mánie, změny osobnosti, podivný chování.

Způsobený populaci: Nevolnost, rozepře, hádky, zoufalství. Pro dlouhodobý zoufalý nedostatek spánku vytvoř místo zranění hrozbu nedostatku.