Vybavení a krámy

Směna

Věcem, co sou hezký, přenosný a dobrý k obchodování řikáme „drobnosti“ nebo „cetky“. Při tvorbě postavy si můžou hráči popsat, co sou jejich drobnosti zač, nebo je můžou zapsat prostě jen jako „drobnosti za n-barter“ a nechat jejich popis na pozdějc (pokud vůbec).

Sou tři způsoby, kterejma se postava může dostat k barteru. První je během tvorby postavy. Všechny příručky zahrnujou nějakou verzi tohodle:

Dostaneš:

  • Cetky v hodnotě 3-barter

Druhej způsob je vodmakat si prácičku:

Pokud si potřebuješ vydělat během sezení, řekni MC, že si chceš vodmakat prácičku.

Prácičky sou v kapitole o základních tazích, strana 152.

Třetí způsob, jak můžou postavy dostat barter, je dohodnout si konkrétní obchod s někym, kdo nějakej má, ať už to je VP nebo jiná HP.

Existujou čtyři způsoby, jak může postava svůj barter utratit. První je na svůj životní styl:

Na začátku sezení utrať 1- nebo 2-bartery za svůj životní styl. Pokud nemůžeš nebo nechceš, řekni to MC a zodpověz jeho otázky.

Tohle je v kapitole o základních tazích, strana 151.

Druhej způsob, jak můžou postavy utratit svůj barter, je uzavřít konkrétní obchod s někym, kdo má něco, co chtěj. Všechny příručky obsahujou nějakou variantu tohodle:

Pokud to je dostupný, tak jednorázovej výdaj 1-barteru může vodpovídat…

  • úplatkům, poplatkům a darům dostatečným k tomu, aby tě dostaly prakticky ke komukoliv
  • Najmutí nekvalifikovanejch pracovníků na pár sezení
  • měsíční údržbě a opravám užívanýho výkonnýho vozidla
  • poplatku vojevůdci na pár sezení
  • materiálovejm nákladům krizový resuscitace medikem
  • měsíc pohostinnosti, včetně místa k bydlení a stravy s ostatníma
  • noci v luxusu a se společností
  • oprava kusu hi-tech vyavení
  • najmutí ochrany od nějakýho násilníka jako ochranky, vymahače nebo pomocnýho násilníka na jedno sezení
  • jakýkoliv zbrani, kusu vybavení nebo oblečení, co nejsou ani cenný, ani hi-tech

U lepších věcí čekej, že budou potřebovat nějaký zařizování. Nemůžeš si jen tak procházet državama nějakýho barona s cetkama a drobnostma a čekat, že najdeš něco hi-tech nebo ohromnej luxus.

Třetí způsob, jak můžou utratit svůj barter, je použít jeden z tahů barteru:

Když někomu dáš 1-barter, ale s nějakejma háčkama, tak se to počítá, jako bys ho manipuloval a padlo ti 10+. Nepotřebuješ žádnou páku ani hod.

Když deš na živoucí tržiště državy, abys koupil něco konkrétního, a není jasný, jestli to tam bude jen tak k sehnání, hoď si +našrocenost. Na 10+ ano, můžeš to prostě jen tak koupit. Na 7-9 MC zvolí 1:

  • Stojí to o 1-barter víc, než si čekal.
  • Neni to jen tak na prodej, ale najdeš někoho, kdo tě může zavést k někomu, kdo to prodává.
  • Neni to jen tak na prodej, ale najdeš někoho, kdo to nedávno prodal, kdo tě může bejt ochotnej seznámit s předchozim kupcem.
  • Není to na prodej, ale najdeš něco podobnýho. Bude to stačit?

Při selhání zvolí MC 1 a navíc to stojí o 1-barter víc.

Pokud rozhlásíš, že něco chceš a rozdáš nějaký cetky, abys to urychlil, hoď si +utracenej barter (max. +3). Musí to bejt něco, co se takhle dá rozumně sehnat. Na 10+ to k tobě doputuje bez dalších problémů. Na 7-9 se to dostane k tobě, nebo blízko na dosah. Při selhání se to k tobě dostane, ale ověšený háčkama a problémama.

Tohle je všechno v kapitole o okrajovejch tazích na straně 160.

Čtvrtej způsob, jak můžou postavy utratit svůj barter, je když proti nim ty jako MC použiješ nějakej tah, jako třeba přiměj je nakupovat nebo vem jim jejich věci.

Pokud je přiměješ nakupovat, přičemž nemaj na výběr, ale nemaj ani dost cetek, tak můžeš a měl bys navázat jinym, tvrdšim tahem. Vzít jim jejich věci je očividná volba, ale ne jediná. Ve vážnejch případech jim můžeš i způsobit d-zranění (viz str. 218).

Popisný štítky věcí

Existujou 3 typy popisnejch štítků zbraní a vybavení. První sou čistě mechanický; druhý sou omezující na použití postavama; třetí sou fakt popisný a doporučujou ti, co nich můžeš říct.

Ve výpisu níž, +[štítek], jako +cenný nebo +nekonečný znamená prostě přidej tenhle štítek k popisu věci. –[štítek] jako -hlasitý nebo -přebíjecí znamená odeber to. +nzranění, jako +1zranění nebo +2zranění znamená přidej n k existujícímu zranění věci. Například, když vytvoříš zbraň na míru, jejíž základ bude 1-zranění a dáš tomu možnost +1zranění, tak do jejího konečnýho zápisu napiš 2-zranění.

Dosahy (omezující) ti řikaj kdy a jestli sou zbraň nebo vybavení postavě k něčemu dobrý. Dosahy od nejkratšího po nejdelší sou: intimní, dotek, nablízko, nablízko/nadálku a nadálku (viz).

n-pancíř (1-pancíř, 2-pancíř etc.) (mechanickej): snižuje příchozí zranění o n-množství.

+npancíř (+1pancíř, +2pancíř etc.) (mechanickej): zvyšuje poskytnutou ochranu o n.

n-zranění (1-zranění, 2-zranění etc.) (mechanickej): způsobuje zranění v množství n.

+nzranění (+1zranění, +2zranění) (mechanickej): zvyšuje způsobený zranění o n.

+bonus (+1šukatelnost na příště, +1našrocenost když de o zrak, +1 k použití násilí etc.) (mechanickej): za danejch okolností zvýší danou vlastnost nebo hod ke konkrétnímu tahu.

+nvolba (+1volba) (mechanickej): umožní hráči zvolit si o 1 možnost víc, než kolik tah normálně umožňuje.

Automatická (mechanickej, popisnej, omezující): když postava chce, může provést plošnej útok (viz), ale musí pak okamžitě přebít (viz).

Cenný (omezující, popisnej): stojí to víc, jak 1-barter.

Doplňovací (mechanickej): použití to spotřebuje. Postava to nemůže použít znovu, pokud to nemá čim doplnit.

Dotek (omezující, dosah): de jí použít, jen když je na dosah ruky k cíli nebo subjektu.

Hi-tech (omezující, popisnej): je to vyspělá technologie, ne nějakej jednoduchej nástroj, co může bejt snadno vyrobenej v týhle upadlý době. Taky nejspíš stojí víc, jak 1-barter, ale to je spíš vedlejší.

Hlasitý (popisnej): všichni okolo to slyšej a možná můžou i určit, co ten zvuk vyrobilo. Vzbudí to spící lidi, vyleká to lidi, co to nečekaj, malý děcka to rozbrečí a vůbec to je specifický a těžký ignorovat.

Implantovaný (omezující): je to napevno vložený do uživatelovy kůže, masa nebo mozku. Srovnej s nošený.

Intimní (omezující, dosah): dá se použít, jen když je velmi blízko cíli nebo subjektu, dost blízko na to, aby ho objala, políbila nebo držela. Na dosah ruky není dost blízko.

Nablízko (omezující, dosah): de jí použít, jen když je dost blízko k cíli nebo subjektu. Pokud na sebe můžou zavolat a mít konverzaci (hodně hlasitě), tak sou dost blízko.

Nablízko/nadálku (omezující, dosah): dá se použít na blízkej i na dalekej dosah.

Nadálku (omezení, dosah): dá se použít, jen když je od cíle nebo subjektu dost daleko. Pokud může vidět bělmo jeho očí, tak sou k sobě moc blízko.

Nanášený (omezující): k použití to vyžaduje intimitu a nepřerušovanou dobu. Hodí se mít svolnej cíl, popř. ho mít svázanej. Srovnej se Zásah.

Nekonečná (omezující): zahoď jednu a postava má další, a další, a další, má jich tolik, kolik potřebuje.

Je nutný rozlišovat nekonečnou věc jakožto jeden předmět od jejích jednotlivejch částí. Vem si nekonečný cenný nože: postava může jeden nůž zahodit a mít další, do nekonečna, ale pokud zahodí všechny svý nože jakožto předmět, tak sou pryč všechny. Podobně to sou jen všechny její nože jakožto předmět, ne každá jedna kudla, co je cenný. S jednim nožem zacházejte jako s něčim postradatelnym a pomíjivim, co vlastně samo o sobě ani neni věc.

Nošený (omezující): k použití to postava musí nosit. Srovnej implantovaný.

O-zranění (popisnej): cíl to vyřadí, aniž by ho to zranilo. Když to použiješ na HP, tak dělat cokoliv znamená dělat to pod palbou. Tou palbou je „seš omráčenej“.

Plošný (mechanickej, omezující): cílem je oblast, ne osoba; ovlivní to všechny a všechno uvnitř.

Plošný zbraně použitý proti gangům způsobujou svoje plný zranění, za předpokladu, že je gang shromážděnej ve zmíněný oblasti.

Podpíranej (omezující): nejde z něj střílet z držení; pro střelbu musí bejt zapřenej ve stabilní pozici.

Pomalej (omezující): má to přebíjecí (viz). Navíc postava musí provést specifickou akci, aby to nabila nebo připravila už před prvnim použitim.

Pr (mechanickej): Průraznej. Ignoruje to pancíř cíle a způsobuje plný zranění.

Přebíjecí (omezující): po každym použití musí postava provést specifickou akci, aby to dobila nebo natáhla, než to použije znovu.

PV (omezující): proti-vozidlům. Je to určený k útoku na vozidla nebo velký stavby, ne jednotlivý lidi.

Špinavý (popisnej): je to hlasitý (viz). Navíc to může zasáhnout každýho člověka v oblasti, ale může to kohokoliv v oblasti taky minout; a nechává to za sebou bordel – kosmetický škody na majetku, krev a vnitřnosti, zvratky, sračky nebo další tělesný produkty nebo jinej typ odpovídajícího bordelu.

Umístěná (omezující): je přimontovaná na vozidle nebo stavbě a nejde jí snadno přemístit ani oddělat.

Vzdálený (omezující): postava to může použít nadálku pomocí ovladače, nebo to možná dokáže působit autonomně.

Zásah (omezující): postava se tim musí dotknout cíle, aby to použila, ale stačí jen jednou a neni potřeba, aby subjekt nějak spolupracoval. Srovnej nanášený.

Živej (popisnej): de o živou bytost.

Zbraně a pancíře

Běžný střelný zbraně:

  • .38 revolver (2-zranění nablízko přebíjecí hlasitej)
  • 9mm (2-zranění nablízko hlasitá)
  • Lovecká puška (3-zranění nadálku hlasitá)
  • Magnum (3-zranění nablízko přebíjecí hlasitá)
  • Upilovaná brokárna (3-zranění nablízko přebíjecí špinavá)
  • Brokárna (3-zranění nablízko špinavá)
  • Rukávová pistolka (2-zranění nablízko přebíjecí hlasitá)
  • SMGčko (2-zranění nablízko automatický hlasitý)

Ostatní běžný zbraně:

  • Velkej nůž (2-zranění dotyk)
  • Páčidlo (2-zranění dotyk špinavý)
  • Granáty (4-zranění dotyk plošný přebíjecí špinavý)
  • Kuchyňskej nůž (2-zranění dotyk)
  • Mačeta (3-zranění dotyk špinavá)
  • Spousta nožů (2-zranění dotyk nekonečný)
  • Omračující pistole (o-zranění dotyk přebíjecí)

Píšu .38 a 9mm, ale samozřejmě tim ve skutečnosti myslim jakejkoliv revolver nebo (respektive) poloautomatickou bouchačku. Co za kalibr, to je mi je naprosto ukradený. Jo a SMGčko je samopal.

Za sebe bych nechal kohokoliv v Apokalyptickym světě, aby měl přístup k čemukoliv nebo všemu výše uvedenýmu. Pokud se ti zrovna chce přimět je nakupovat, tak 1-barter by to měl pokrejt. Možná 2-barter za smgčko. Nikdy po nikom nechci, aby kupoval páčidlo. Baronova příručka řiká „pár kusů nespecializovanýho vybavení nebo zbraní z příruček ostatních postav“ – věci vejš se rozhodně počítaj.

Pancíře:

  • Vohoz za 1-pancíř
  • Pancíř za 1-pancíř
  • Pancíř za 2-pancíř

Tyhle sou taky běžný.

Oblečení a pancíře za 1-pancíř zahrnujou motorkářský bundy, čapsy, vrstvy látky a kůže, pancířový pláty z plastovejch barelů atp.

2-pancíř vypadá jako seriózní pancíř. Může to bejt skutečný brnění co zbylo ze zlatýho věku, nebo to může bejt něco vyrobenýho doma. Neprůstřelný vesty, vybavení proti davům, svařovací helmy, kyrysy vyrobený z vrstvených dopravních značek.

Pyrotechnický obleky by byly za 3-pancíř, pokud se ti takový věci chce používat, ale měly by bejt dost vzácný. Nikdo je nedostane jen tak.

Osobitý zbraně

  • 12 palcový jak břitva vostrý nůžky (2-zranění dotyk)
  • Starožitná pistole (2-zranění nablízko přebíjecí hlasitá cenná)
  • Skrytý nože (2-zranění dotyk nekonečný)
  • Zdobená dýka (2-zranění dotyk cenná)
  • Zdobenej meč (3-zranění dotyk cennej)
  • Skalpely (3-zranění intimní hi-tech)

Žádná z těhle není o nic účinnější, než jejich běžný obdoby, takže existujou, jen aby daly tvejm postavám osobnost.

Zbraně, nad kterejma se pozastavíš

  • Pr munice (nanášená) Přidej pr všem svejm zbraním.
  • Útočná puška (3-zranění nablízko/nadálku hlasitá automatická)
  • Ruční granátomet (4-zranění nablízko plošnej špinavej)
  • Podvěsnej granátomet (4-zranění nablízko plošnej přebíjecí špinavj)
  • Kulomet (3-zranění nablízko/nadálku automatická špinavá)
  • Tlumenná 9mm (2-zranění nablízko hi-tech)
  • Tlumená sniperka (3-zranění nadálku hi-tech)

Ručnim granátometem tu je myšlenej ten, co vypadá jak gigantickej revolver, co ti umožní vystřílet několik granátů bez přebíjení. Podvěsnym granátometem je myšlenej buď ten, co si přidáš na svojí útočnou pušku, nebo jiná jedno-ranná nabíjecí věc, jako třeba granátometná pistole na světlice. Kulometem tu myslim ten velkej, samozřejmě, co se krmí pásama munice, něco jako M-60.

Tohle sou drsný hračky. Hoděj se pro organizovaný gangy se spoustou zdrojů nebo pro fakt jedinečně drsný jedince.

Zbraně na míru:

Tyhle dostane borec.

Střelný zbraně na míru

Základ (zvol 1):

  • pistole (2-zranění nablízko přebíjecí hlasitá)
  • brokovnice (3-zranění nablízko přebíjecí špinavá)
  • puška (2-zranění nadálku přebíjecí hlasitá)
  • kuše (2-zranění nablízko pomalá)

Možnosti (zvol 2)

  • Zdobená (+cenná)
  • Starožitná (+cenná)
  • Poloautomatická (-přebíjení)
  • Opakovací (+1zranění)
  • Automatická (+plošná)
  • Tlumená (-hlasitá)
  • Přesílená (nablízko/nadálku, nebo +1zranění nadálku)
  • Pr munice (+pr)
  • Zaměřovač (+nadálku, nebo +1zranění nadálku)
  • Velká (+1zranění)

Chladná zbraň na míru

Základ (zvol 1):

  • Hůl (1-zranění dotek plošná)
  • Násada (1-zranění dotek)
  • Tyč (1-zranění dotek)
  • Řetěz (1-zranění dotek plošnej)

Možnosti (zvol 2)

  • Zdobená (+cenná)
  • Starožitná (+cenná)
  • Hlavice (+1zranění)
  • Hroty (+1zranění)
  • čepel (+1zranění)
  • dlouhá čepel* (+2zranění)
  • těžká čepel* (+2zranění)
  • čepele* (+2zranění)
  • skrytá (+nekonečná)

*počítá se jako 2 možnosti

Je možný tvořit podivný kombinace, ale je to na tvojí odpovědnost. Osobně to nedoporučuju.

Pár fakt velkejch zbraní

  • .50 kulomet (5-zranění nadálku plošnej špinavej podpíranej)
  • .50 sniperka (5-zranění nadálku hlasitá podpíraná)
  • RPGčko (6-zranění nadálku plošný špinavý)
  • Protitanková střela (7-zranění nadálku hlasitá PV)
  • Lehkej minomet (7-zranění nadálku přebíjecí plošnej špinavej podpíranej)
  • Těžkej minomet (8-zranění nadálku přebíjecí plošnej podpíranej)

Žádná příručka neobsahuje nic takovýhodle, ale měl bys o nich i tak vědět. Můžeš je použít jako vzory pro jiný plošný zbraně, který můžeš chtít vytvořit.

Speciální výbava

Baroni a Fixeři oba dostanou „nespecializovaný“ nebo „normální“ vybavení a výzbroj. Tohle sou ty věci, který dostat nemůžou. (Nicméně narovinu, já se o to, co chtěj, nikdy nedohaduju. Život je na to moc krátkej.)

Když někdo použije speciální výbavu, se kterou není seznámenej – jako třeba ne-spasitel používající spasitelský vybavení nebo ne-psychouš používající psychoušský vybavení – tak je rozumný říct, že se to počítá jako jednání pod palbou.

Spasitelský vybavení:

Tvoje spasitelský vybavení obsahuje spoustu krámů: nůžky, hadry, náplasti, jehly, svorky, rukavice, chladící cívky, tampony, alkohol, turnikety a škrtidla, instantní krevní konzervy, stahovací síťky, kostní hřeby, injekční pistole, spoustu léků a látek na injekční podání, dost narkotik a balíček srdečních šokovejch elektrod pro ty případy, kdy to jinak nejde. Je toho dost, aby to naplnilo kufr auta. Když to používáš, tak svou zásobu utrácej. Naráz můžeš utratit 0-3 kusy. Když dostaneš možnost nakoupit lékařské zásoby, můžeš si obnovit 2-kusy za 1-barter.

Plný spasitelský vybavení je dost objemný na to, aby zaplnilo kufr auta; jeho kapacita je 6-kusů. Jeho probraná verze má kapacitu 4-kusů a zabere velkou krosnu. Lékárnička se může počítat za spasitelský vybavení, pokud je dost kvalitně zásobená, ale má kapacitu jen 2-kusy nebo i 0-kusů. Ať už to je jakákoliv verze, tak by do hry nejspíš měla vstoupit plně zásobená.

Pokud to použiješ, abys stabilizoval a léčil někoho na 9:00 a pozdějc: hoď si +utracený kusy. Při úspěchu se pacient stabilizuje a uzdraví se na 6:00 a zvol si 2 (na 10+) nebo 1 (na 7-9)😗

  • Rve se s tebou a musíš ho zdrogovat. Jak dlouho bude mimo?
  • Bolest a drogy ho přimějou mumlat před tebou pravdy. Zeptej se, jaký tajemství ti vyžvaní.
  • Léčí se velmi dobře. Pokud si utratil nějaký kusy, 1 si obnov.
  • Je ti vydanej zcela na milost. Co s nim uděláš?
  • Způsob, kterym se uzdravuje, tě naučil víc o tvym řemesle. Proškrtni si zkušenost.
  • Dluží ti za čas, pozornost a zásoby a ty ho někdy přiměješ ti to splatit.

Při selhání pacientovi namísto pomoci způsobíš 1-zranění.

Pokud to použiješ, abys urychlil uzdravení někoho mezi 3:00 a 6:00: neházej si. Pacient si zvolí: utratíš 1-kus a on stráví 4 dny (3:00) nebo 1 týden (6:00) odvařenej z narkotik, nehybnej, ale šťastnej, nebo si protrpí stejnou dobu, co všichni ostatní.

Abys vrátil zpátky někoho, kdo umírá, utrať 2-kusy. Zachráníš ho, ale zvolíš si, jak se vrátí zpátky. Zvol si z běžného seznamu „umírání“, nebo si zvol 1:

  • Bude ti hodně, hodně dlužit.
  • Vrátí se zpátky s protézou (určíš ty).
  • Vrátí se zpátky a oba získáte +1úchylnost (max úchylnost+3)

Když to použiješ k léčbě VP, utrať 1-kus. Je teď stabilizovaná a časem se vyléčí.

Pro víc detailů se podívej na kapitolu o zranění & léčení na straně 219.

Dodavatel je VP, která může pravidelně dodávat lékařský vybavení. Pokud má postava dodavatele, tak na začátku každýho sezení dostane 1-kus až do maxima kapacity svýho spasitelskýho vybavení.

Dodavatele určitě vytvoř jako hrozbu, nebo ho zahrň do nějaký už existující hrozby.

Psychoušský vybavení:

  • Implantační injekce (zásah hi-tech)

Pokud ti psychoušskej tah umožňuje způsobit někomu zranění, tak pokuds na dotyčnýho už použil tohle, způsobíš +1zranění.

  • Mozkovej předavač (plošný nablízko hi-tech)

Pro účely psychoušskejch tahů, pokud někdo může vidět tvůj mozkovej předavač, jako by viděl tebe.

  • Zcitlivující drogy (zásah hi-tech)

Pokud jima někoho ovlivníš, tak když na ně pak použiješ psychoušskej tah, získáš +1převahu.

  • Znásilňující rukavice (dotek, hi-tech)

Pro účely psychoušskejch tahů se pouhej dotyk kůže počítá jako čas a blízkost.

  • Projektor bolestný vlny (1-zranění pr plošnej hlasitej přebíjecí hi-tech)

Vybuchne jako znovupoužitelnej granát. Zasáhne všechny vyjma tebe.

  • Hluboký ušní zátky (nošený hi-tech)

chrání nositele před všema psychoušskejma tahama a vybavenim.

Luxusní vybavení:

  • Starožitný mince (nošený cenný)

Provrtaný pro vsazení do šperků

  • Brejle (nošený cenný)

Můžeš je používat k +1našrocenost, když de o tvůj zrak, ale pokud to uděláš, tak máš bez nich -1našrocenost, když de o tvůj zrak.

  • Dlouhej úžasnej kabát (nošenej cennej)

  • Úchvatný tetování (implantovaný)

  • Výbava na kůži a vlasy (aplikovaná cenná)

Mejdla, okry, barvy, krémy, balzámy. Jejich použití ti umožní vzít si +1 šukatelnost na potom.

  • Mazlíček (cennej živej)

Tvoje volba a tvůj popis.

Vozidla

Mašiny:

V základu má tvoje mašina rychlost=0, ovládání=0, 0-pancíř a hmotnost=0.

Přednosti (zvol 1 nebo 2): rychlá, robustní, agresivní, štíhlá, ohromná, responzivní.

Vzhled (zvol 1 nebo 2): elegantní, klasická, těžce osekaná, řvavá, rozložitá, namakaná, stylová, luxusní.

Slabiny (zvol 1): pomalá, neohrabaná, nestabilní, křehká, vzdorující, líná, nespolehlivá.

Bitevní možnosti (zvol 1): rychlost+1, ovládání+1

Dvoukolák Hooch si tvoří svojí mašinu. Jako přednosti si zvolí ohromná a responzivní. U vzhledu šáhne po řvavá a namakaná. Jako slabinu si vezme nestabilní. Jako bitevní možnost si vezme +1ovládání. Jeho konečný čísla sou rychlost=0, ovládání=1, 0-pancíř a hmotnost=0.

Káry:

V základu má auťák rychlost=0, ovládání=0, 0-pancíř a hmotnost podle hodnocení svýho rámu.

Zvol si rám:

  • Bugina (hmotnost=0, 1 bitevní možnost)
  • Kompakt, mrňous (hmotnost=1, 2 bitevní možnosti)
  • Kupé, sedan, jeep, pickup, dodávka, limuzína, 4x4, traktor (hmotnost=2, 2 bitevní možnosti)
  • Semi, bus, sanitka, stavební/strojní (hmotnost=3, 2 bitevní možnosti)

Přednosti (zvol si 1 nebo 2): rychlý, silný, agresivní, štíhlý, ohromný, terénní, responzivní, snášenlivý, prostorný, spolehlivý, snadno opravitelný.

Vzhled (zvol si 1 nebo 2): elegantní, klasický, zánovní, silný, luxusní, stylový, výkonný, zvláštní, hezký, rukodělný, bodce a pláty, křiklavý.

Slabiny (zvol 1 nebo 2): pomalý, hlasitý, líný, zfušovaný, stísněný, vztekavý, potácivý, nespolehlivý, skákavý.

Bitevní možnosti (zvol adekvátně rámu): +1rychlost, +1ovládání, +1hmotnost, +1pancíř.

Pokud chceš, tak můžeš bitevní možnost vzít dvakrát.

Magorka Keeler dostala káru jako zlepšení a teď si jí tvoří. Jako rám si vezme kupé. Jako přednosti si vybere agresivní a silný. U vzhledu se rozhodne pro silný a křiklavý. Jako slabinu si vezme stísněný. Z bitevních možností si vybere +1ovládání a +1pancíř. Konečný čísla sou rychlost=0, ovládání=1, 1-pancíř a hmotnost=2.

Specializovaný bitevní vozidla:

Abys vytvořil specializovaný bitevní vozidlo, tak vytvoř normální vozidlo jako obvykle a pak zvol 2:

  • +1 bitevní možnost (+1rychlost, +1ovládání, +1hmotnost, nebo +1pancíř)
  • Namontovaný kulomety (3-zranění nablízko/nadálku plošný špinavý)
  • Namontovanej granátomet (4-zranění nablízko plošnej špinavej)
  • Beranidlo nebo taranovací bodce (jako zbraň způsobuje vozidlo +1zranění)
  • Namontovanej .50 kulomet (5-zranění nadálku plošnej špinavej)
  • Namontovaná přepadová plošina nebo postroj (+1 k pokusům na naskočení na jiný vozidlo z tohodle vozidla)

Jezdkyně Audrey si jako jeden ze svejch tahů vezme moje další kára je tank a vytváří si svý specializovaný bojový vozidlo. Zvolí si stavební/strojní rám a řekne, že to bejval tahač náklaďáku. Jako přednosti si vezme ohromný a snášenlivý. U vzhledu se rozhodne pro bodce a pláty. Jako slabinu si zvolí pomalý a jako bitevní možnost se rozhodne dvakrát pro totéž a vezme si +2pancíř. Její konečný čísla sou rychlost=0, ovládání=0, 2-pancíř a hmotnost=3. Jako specializovanou bitevní možnost si zvolí namontovaný kulomety (3-zranění nablízko/nadálku plošný špinavý) a beranidlo (+1zranění). Nehodlá se s ničim mazlit.

Vlastnosti, přednosti, vzhled a slabiny:

Tahy silniční války využívaj vlastnosti vozidel. Najdeš je v kapitole s bitevníma tahama na straně 176.

Přednosti, vzhled a slabiny vozidel sou všechno popisný štítky, který máš použít v tom, co říkáš. Vnes je do hry, když děláš svý tahy a když je maskuješ. Zejména tvůj tah aktivuj slabinu jejich výbavy znamená vnášet do hry jejich slabiny. Zvaž je kdykoliv, kdy někdo selže v základnim tahu s vozidlem.

Tyhle pravidla můžou vést k paradoxům, jako je pomalá mašina, co má +1rychlost. Použij zdravej úsudek.

Další vozidla:

Fixer se slušnou dílnou může vyrobit extrémnější vozidla, než sou káry a mašiny, s kdovíjakejma rámama a kdečim, co na ně přivaří. Jezdec nebo dvoukolák + fixer s garáží dělaj dost vtipnou hru.

Jako MC můžeš taky vytvářet extrémnější vozidla.

V základu má každý vozidlo rychlost=0, ovládání=0, 0-pancíř a hmotnost podle svýho rámu.

Pojmenuj rám a přiřaď mu hmotnost od 0 vejš. Jako vodítko použij tyhle příklady:

  • Hmotnost=0: mašiny, sněžný skútry, kánoe, ultralighty. 1 bitevní možnost.
  • Hmotnost=1: tříkolka nebo velká bugina, malý autíčko, člun. 2 bitevní možnosti.
  • Hmotnost=2: auto, malej motorovej člun, gyro-vrtulník. 2 bitevní možnosti.
  • Hmotnost=3: velký silniční vozidlo, motorovej člun, jachta, malej vrtulník, malý sportovní letadlo. 2 bitevní možnosti.
  • Hmotnost=4: ohromný stavební vozidlo, skutečnej tank, výletní loď, vrtulník, malej tryskáč, jeden vlakovej vůz. 3 bitevní možnosti.
  • Hmotnost=5. Velká výletní loď, velkej vrtulník, malý dopravní letadlo nebo tryskáč. 4 bitevní možnosti.
  • Hmotnost nad 5: za každé další +1hmotnost přidej +1bitevní možnost.

Zvol si 1 nebo 2 přednosti, 1 nebo 2 prvky vzhledu a 1 slabinu. Můžeš si zvolit ze seznamu pro mašiny nebo káry nebo si vymyslet vlastní.

Pro specializovaný bitevní vozidla přidej 2 speciální bitevní možnosti z těch vejš plus vhodnou dodatečnou namontovanou zbraň. Podívej se zejména na fakt velký zbraně v týhle kapitole, strana 233.

Použití vozidla jako zbraně:

Když je postava za volantem, tak může někoho sejmout nebo na něj použít násilí nebo provést bitevní tah za použití vozidla jako zbraně. Zranění pak namísto ní způsobuje její vozidlo.

Tvorba vozidla jako hrozby:

Kdykoliv někdo vytvoří vozidlo, včetně mašin a kár, co dvoukolák a jezdec dostanou při tvorbě postavy, tak bys to měl taky vytvořit jako hrozbu. Typy hrozeb vozidel sou:

  • Vytrvalej __ (impulz: pokračovat dál)
  • Ochranářskej __ (impulz: chránit, co veze)
  • Divokej __ (impulz: vzpírat se hrozbám)
  • Zběsilej __ (impulz: předjíždět)
  • Brutální __ (impulz: zabíjet a ničit)
  • Chrabrej __ (impulz: vládnout silnicím)

Zvol: bastard, děvka, démon, šmejd, bestie

U vozidel, který tvoříš, si prostě zvol. U vozidel, co tvořej hráči, se hráčů zeptej na pravděpodobný možnosti: „Audrey, řekla bys, že je tvý auto zběsilý nebo chrabrý? Když si na něj naštvaná, křičíš na něj spíš démone nebo šmejde?“

Pro všechny detaily se podívej na kapitolu o hrozbách na stranu 113.

Protézy

Na jednu věc je spoleh: lidi se občas rozbijou. Zlámaný žebra a rozbitý hlavy se můžou za dobrejch podmínek časem zhojit. To platí i pro díry po kulkách a nožích. Něco se spravit nedá a buď umřeš, nebo se musíš naučit žít dál bez ledviny nebo něčeho jinýho, cos ztratil. Ruce, nohy a oči – ty se daj nahradit.

Účelem protéz je ulehčit ti nebo ti umožnit dělat to, co dělat potřebuješ, a co by bez nich bylo těžký nebo nemožný. Protézy ti nedávaj superschopnosti ani bonusy k vlastnostem a nedávaj ti postihy.

Protézy řikaj věci o světě, jeho zdrojích a o tom, čeho si lidi ceněj. Polož pár otázek, aby si všichni udělali představu o odpovědích.

Tvorba protézy:

Zvol si část těla: ruka, ½ paže, paže, chodidlo, ½ nohy, noha, oko, ucho, čelist, jiná.

Přednosti (zvol 1 nebo 2): vyladěná, reaktivní, pohodlná, odolná, snadno udržovatelná, s vyměnitelnejma částma, napojená do masa, silná, neunavující.

Vzhled (zvol 1 nebo 2): ruční práce, mechanická, plynulá, užitková, groteskní, zdobená, pásy & přezky, okázalá, poškrábaná, křiklavá, křehká, organická.

Slabiny (zvol 1 nebo 2): pomalá, těžká, svědivá nebo horká, složitě připnutá, vyžaduje neustálý ladění, klouzavá, zasekávající se, necitlivá, vyžadující palivo, šeptající do psychickýho maelströmu světa.

Kolečkový křesla se můžou počítat jako vozidla a nástroje a stejně jako brejle, naslouchátka nebo berle můžou k vytvoření potřebovat jen dílnu.

Dílny

Zvol si, co z následujícího tvoje dílna obsahuje. Zvol 3: garáž, temnou místnost, kontrolovaný pěstitelský prostředí, vyškolený pracovníky (Carna, Thuy, Pamming, např.), skládku hrubýho materiálu, náklaďák nebo dodávku, prapodivnou elektronku, strojírenský vybavení, vysílače a příjimače, testovací střelnici, relikvii dávnýho zlatýho věku, pasti.

Dílna může obsahovat i (a) věci na podporu života, což postavě umožní v ní pracovat na lidech podle pravidel pro práci na technice; a (b) přístroj nebo soubor přístrojů, co fungujou jako silná psychická anténa, což dá postavě přístup k okrajovýmu tahu věštění (podívej se na něj na stranu 162).

Carna, Thuy a Pamming sou jen návrhy na ména. Pokud už máš po ruce nějaký jiný vhodný VP, tak místo nich klidně použij ty.

Používání dílny:

Když deš do svý dílny a odevzdáš se práci na nějaký věci nebo snaze vyzkoumat podstatu něčeho, tak se rozhodni, co chceš udělat nebo vědět, a řekni to MC. MC ti řekne „jasně, bez problémů, ale…“ a pak 1 až 4 z následujících:

  • Potrvá to hodiny/dny/tejdny/měsíce práce.
  • Nejdřív musíš získat/postavit/opravit/vymyslet ____.
  • Budeš potřebovat ___ aby ti s tim helfnul.
  • Bude tě to stát zkurveně moc cetek.
  • Nejlepší, co zvládneš, je mizerná verze, slabá a nespolehlivá.
  • Budeš muset vystavit sebe (a kolegy) slušnýmu nebezpečí.
  • Budeš do svý dílny muset nejdřív přidat ____.
  • Budeš potřebovat několik/tucty/stovky pokusů.
  • Budeš na to muset rozebrat ____.

MC je může všechny spojit pomocí „a“, nebo mezi ně může hodit nějaký to milosrdný „nebo“.

Jakmile všechny potřebný body splníš, můžeš jít a věc udělat. MC tomu určí vlastnosti nebo ti to vyžvaní nebo cokoliv, o co ti šlo.

Pro snadný projekty se můžeš rozhodnout jen pro 1, ale zvaž vybrat si 2 a spojit je pomocí „nebo“. „Jasně, není problém, ale budeš potřebovat Marii, aby ti s tim pomohla, nebo to bude znamenat vystavit se během experimentu vážnýmu nebezpečí.“

Spojit 4 dohromady za pomoci „a“ učiní ten projekt fakt, fakt těžkym. Tak těžkym, že bys místo toho možná měl prostě říct ne. Pro nejtěžší realistický projekty, 4, který sou někde spojený pomocí „nebo“ by měly bejt dostatečně těžký: „Jasně, není problém, ale nejdřív budeš muset zjistit, jak vlastně izolátor mozkovýho pulzu vůbec funguje a pak to potrvá měsíce práce plus buď budeš potřebovat Mariinu pomoc, nebo budeš muset rozebrat Bain mozek na kusy. Což rád uvidim, jestli do toho chceš jít!“

„Budeš do svý dílny muset nejdřív přidat __“ je pro ty projekty, ve kterejch dílna postavy zahrnuje skládku, mechanický nástroje a prostor na pokusy, ale postava chce zrovna zkoumat Bain mozek nebo tak něco. „Jasně, neni problém, ale budeš do svý dílny muset nejdřív přidat neurochirurgický nástroje.“ Naštěstí pro postavu, rozšíření dílny je jen další projekt v dílně: „Jasně, můžeš přidat neurochirurgický nástroje, není problém, ale budeš potřebovat Mariinu pomoc a sesbírání součástek tě bude stát nechutně cetek.“

Když tvoříš všechny tyhle podmínky, tak měj ale na paměti svojí agendu. Tvoje práce je činit Apokalyptickej svět realistickej a životy postav zajímavý, ne jim odpírat co chtěj nebo by mohly použít.

Když dojde na to sepsat fixerovy nový výtvory:

  • Pokud to je zbraň nebo vybavení, tak použij popisný štítky pro zbraně a vybavení a přidej speciální tah, pokud to nějakej potřebuje.

  • Pokud to je vozidlo, tak použij pravidla pro tvorbu vozidel vejš na straně 236.

  • Pokud to je něco jinýho, tak bys pro to měl skoro určitě vytvořit speciální tah nebo dva, abys vystihnul funkci věci. Pro detaily ohledně speciálních tahů se podívej na kapitolu o pokročilejch vyjebávkách na stranu 270.

Gangy

Popisný štítky gangů:

Velikosti (mechanický): když bojujou dva různě velký gangy, tak ten větší způsobuje víc zranění a má proti tomu menšímu větší pancíř. Každej krok rozdílu je za +1zranění a +1pancíř. Velikosti v pořadí sou: pár chlapů, malej gang (10-25 lidí), střední gang (25-50 lidí), velkej gang (přes 50 lidí) a větší velikosti si můžeš odimprovizovat podle potřeby. Podívej se na detaily do kapitoly o zranění a léčení na stranu 211.

n-pancíř (1-pancíř, 2- pancíř atd.) (mechanickej): když gang schytá zranění, tak ho to sníží o n.

+npancíř (+1pancíř, +2pancíř atd.) (mechanickej): zvýší to pancíř gangu o n.

n-zranění (1-zranění, 2-zranění atd.) (mechanickej): když gang způsobuje zranění, tak způsobí n-zranění.

+nzranění (+1zranění, +2zranění) (mechanickej): zvyšuje gangem způsobený zranění o n.

Bohatej (popisnej): mimo bitvu má gang vždycky něco navíc a nějaký cetky.

Divokej (popisnej): gang bojuje brutálně, divoce a bez slitování, disciplíny nebo cti. Předpokládej, že okrádá a znetvořuje (a jí?) mrtvý a že hrdě vystavuje trofeje zabitejch.

Malej (mechanickej, velikost): gang dostane +1zranění a +1pancíř proti pár chlapům a normální zranění a pancíř proti jinýmu malýmu gangu. Střední gang má proti němu +1zranění a +1pancíř a velkej gang +2zranění a +2pancíř.

Mobilní (omezující): gang neni vázanej na žádnou domácí základnu. Což znamená a je důležitý, že gangy, co nemají mobilní SOU vázaný na domácí základnu, a to je to, kde se tohle stává omezujícim.

Střední (mechanickej, velikost): gang dostane +2zranění a +2pancíř proti pár chlapům, +1zranění a +1pancíř proti malýmu gangu a normální zranění a pancíř proti jinýmu střednímu gangu. Velkej gang má proti němu +1zranění a +1pancíř.

Velkej (mechanickej, velikost): gang dostane +3zranění a +3pancíř proti pár chlapům, +2zranění a +2pancíř proti malýmu gangu, +1zranění a +1pancíř proti střednímu gangu a normální zranění a pancíř proti jinýmu velkýmu gangu.

Vzpurnej (popisnej): gang má vnitřní frakce, co se nemaj v lásce, a u některejch členů není jasný, ke který se hlásej. Tyhle frakce a nejasný členy vytvoř jako hrozby a někdy je nech proti sobě provést tah hrozby. Pro detaily se podívej na kapitolu hrozeb na stranu 106.

Zranitelnej [upřesni] (popisnej, omezující): když se věci začnou pro gang vyvíjet blbě, tak tohle je, jak zareaguje. Postava s vůdcovstvím nebo alfou smečky může dávat rozkazy nebo gang k něčemu donutit, aby je to přiměla překonat.

  • Rozpad: pokud gang nemá čas a zdroje, tak se jeho mašiny rozpadnou a gang ztratí schopnost efektivně bojovat za pochodu.
  • Dezerce: pokud gang prohraje boj nebo na něj jeho vůdce nebo alfa začne moc tlačit, tak se jeho členové začnou jeden po druhym vytrácet.
  • Nemoci: Pokud o gang jeho alfa nebo vůdce dostatečně nedbá, tak ty chudinky onemocněj. (Samozřejmě, nemoci v Apokalyptickym světě bejvaj o dost horší než rýmička, takže bych neměl žertovat.)
  • Připoutanej: pokud sou terén nebo počasí špatný, tak do nich gang svoje mašiny nevytáhne.
  • Závazek: Nad gangem má moc někdo jinej než jeho alfa nebo vůdce a může se dožadovat jeho služeb. Vyber nějakou nevhodnou chvíli.
  • Odveta: kdykoliv vůdce nebo alfa gangu poleví v pozornosti, tak oběti a nepřátelé gangu začnou likvidovat jeho členy jednoho po druhym.

Dvoukolákův gang:

V základu se tvůj gang skládá z asi 15 násilnickejch bastardů s posbíranejma a improvizovanejma zbraněma a pancířema a bez jakýkoliv, byť mizerný, disciplíny (2-zranění gang malej divokej 1-pancíř). Pak si zvol 2:

  • Tvůj gang se skládá ze 30 nebo i víc násilnejch bastardů. Střední místo malej.
  • Tvůj gang je dobře vyzbrojenej. +1zranění
  • Tvůj gang je dobře pancéřovanej. +1pancíř
  • Tvůj gang je dost disciplinovanej. Zahoď divokost.
  • Tvůj gang má kočovnýho ducha a je schopnej si svoje mašiny udržovat a opravovat bez základny. Přidej mu +mobilní.
  • Tvůj gang je zajištěnej a schopnej vystačit si nájezdama a mrchožroutstvym. Přidej mu +bohatej.

A zvol 1:

  • Tvůj gang má mašiny v mizernym stavu, co potřebujou neustálou údržbu. Slabina: rozpad.
  • Tvůj gang má vybraný mašiny, co sou náročný na údržbu. Slabina: připoutanej.
  • Tvůj gang neni pospolitej a jeho členové přicházej a odcházej, jak se jim zlíbí. Slabina: dezerce.
  • Tvůj gang má významnej dluh k někomu mocnýmu. Slabina: závazek.
  • Tvůj gang je špinavej a nemocnej. Slabina: nemoc.

Tohle je gang, co patří dvoukolákovi ménem Hooch. Skládá se ze 30 nebo tak nějak dost disciplinovanejch bastardů, co ale nejsou moc pospolitý: 2-zranění gang střední 1-pancíř slabina: dezerce.

Baronův gang:

Baronův gang je součást jeho državy. Pro jeho tvorbu a popis se podívej níž na državy na straně 250.

Novej gang:

Pár postav může dostat novej gang plus alfu smečky nebo vůdcovství v rámci svýho zlepšování. Když na to dojde, tak použij následující pravidla:

V základu se tvůj gang skládá z asi 15 násilnickejch bastardů s posbíranejma a improvizovanejma zbraněma a pancířema a bez jakýkoliv, byť mizerný, disciplíny (2-zranění gang malej divokej 1-pancíř). Pak si zvol 2:

  • Tvůj gang se skládá ze 30 nebo i víc násilnejch bastardů. Střední místo malej.
  • Tvůj gang je dobře vyzbrojenej. +1zranění
  • Tvůj gang je dobře pancéřovanej. +1pancíř
  • Tvůj gang je zajištěnej a schopnej vystačit si nájezdama a mrchožroutstvym. Přidej mu +bohatej.

A zvol 1:

  • Zbrojnice tvýho gangu stojí za hovno. Dostane -1zranění.
  • Tvůj gang pohrdá pancířem (Proč? Sou úplně debilní?) Dostane -1pancíř.
  • Tvůj gang je smečka mizernejch hyen. Dostane +divokost.
  • Tvůj gang není pospolitej a jeho členové přicházej a odcházej, jak se jim zlíbí. Slabina: +dezerce.
  • Tvůj gang má významnej dluh k někomu mocnýmu. Slabina: +závazek.
  • Tvůj gang je špinavej a nemocnej. Slabina: +nemoc.
  • Tvůj gang nebere bezpečnost moc vážně a rád chlastá a chvástá se. Slabina: +odveta.

Tady je novej gang, kterej patří Keeler. Skládá se ze 30 nebo tak nějak bastardů a je soběstačnej, ale nebere ho moc vážně bezpečnost a rád chlastá a chvástá se: 2-zranění gang střední 1-pancíř bohatej slabina: odveta.

Použití gangu jako zbraně:

Když má postava gang, tak může někoho sejmout, použít na něj násilí nebo provést bitevní tah a použít gang jako zbraň. Hodí si kostkama a udělá svý volby, ale místo ní způsobí a schytá zranění její gang.

Po pár sezeních dostane Keeler gang (2-zranění gang střední 1-pancíř bohatej zranitelnost: odveta) a alfu smečky. Využije svůj gang, aby na Ill použila násilí: „Už mám Illinejch sraček plný zuby. Seberu Plovera, Pellet, Kostelní Hlavu a Fistyho a rozkopnu její dveře. Postavíme se kolem její postele s páčidlama a tříkilovejma kladivama.“

Keeleřina hráčka si hodí +machrovina a padne jí 10+.

Pokud se lll rozhodne přimět Keeler jednat a slízout si to, tak schytá tohle zranění:

  • 2-zranění za základ gangu s páčidlama a kladivama;
  • +1zranění za velikost gangu proti Illině velikosti (protože Keeler nepoužívá celej svůj gang, ale jen jeho část, tak se to počítá jen za malej a ne za střední);
  • -nic, protože Ill nespí ve svým brnění
  • Což je dohromady 3-zranění

Pokud se to zvrhne v boj, tak Ill způsobí tohle zranění:

  • 2-zranění za pistoli, kterou si nechává pod polštářem
  • -1zranění za rozdíl velikosti mezi ní a gangem
  • -1zranění za 1-pancíř gangu
  • Celkem tedy 0-zranění

Pro Ill vcelku blbý.

Nicméně, gangy nejsou jen věci jako upilovaný brokovnice nebo páčidla a skládaj se z lidí. Pamatuj na svý principy: všechny pojmenovávej a čin je lidskejma.

Keeler chce dostat Hisonovi lidi ven z bunkru, kterej si vyrobili na hadrový skládce. „Plover, vem tam Kostelní hlavu, Fistyho a 10 dalších a vykopejte ty sráče ven.“

Plover na ní kouká jakože „cože kurva? 13 nás proti asi 35 nim? Když už sou opevněný? Hráblo ti?“

„Povere? Hned.“

Keeler si hodí na alfu smečky, aby ho donutila. Hodí si 10+, takže udělaj, co chce, nehádaj se o to a ona z Plovera nemusí dělat odstrašující příklad.

„Ježiš šéfko. Tak sbohem. Řekni Isle, že jí… Ehm. Pozdravuj jí ode mě.“

Keeleřina hráčka si teď hodí +machrovina na zmocnění se bunkru silou. Sice tam neni, ale stále ten tah dělá, jen k jeho provedení používá svůj gang. Padne jí 7-9. „Kurva.“ Zahlásí.

Jakobych mluvil do vysílačky pronesu: „Šéfko, sme tu, ale… Kurva šéfko, tohle je fakt vo hubu. Co s tim?“

S Keeleřinou hráčkou to rychle spočítáme. Zranění, co způsobuje ona:

  • *2-zranění za základ gangu a jeho zbraně;
  • *-1zranění za jeho velikost proti nepřátelům (opět nepoužívá celej svůj gang, takže se počítá jen jako malej);
  • *-1zranění za to, že má Hisonův gang 1-pancíř bunkr;
  • *Což je celkem 0-zranění.
  • *Pokud se rozhodne způsobit strašný zranění, tak způsobí 1-zranění.

*Tohle je zranění, který schytává:

  • *3-zranění za základ Hisonova gangu;
  • *+1zranění za jeho velikost proti jejímu;
  • *-1zranění za 1-pancíř jejího gangu;
  • *Což je celkem 3-zranění.
  • *Což je fakt špatný.
  • *Pokud se rozhodne schytat malý zranění, tak z toho udělá 2-zranění. Pořád blbý.

Keeler musí udělat svojí volbu za zmocnění se silou. Nezávidim jí to, ale to je její problém. Od začátku to byl pěkně blbej tah.

„Šéfko? Máme svolení odtud vypadnout? Prosim?“

Abysme to shrnuli: Gangy fungujou v podstatě jako zbraně a pancíře, ale maj osobnosti svejch VP, který schytávaj jejich zranění.

Pro přesný detaily toho, co se stane, když gang schytá zranění, se podívej do kapitoly Zranění & léčení na stranu 212.

Tvorba gangu jako hrozby:

Kdykoliv někdo vytvoří gang, včetně gangů dvoukoláků a baronů vytvořenejch během tvorby postav, měl bys gang vytvořit i jako hrozbu. Očividnej typ hrozby pro gang sou násilníci:

  • Lovecká smečka (impulz: vyřádit se na komkoliv zranitelnym)
  • Požitkáři (impulz: spotřebovat něčí zdroje)
  • Vymahači (vyřádit se na komkoliv, kdo vyčnívá)
  • Kult (impulz: vyřádit se na lidech a začlenit je)
  • Dav (impulz: rabovat, pálit a zabíjet obětní beránky)
  • Rodina (impulz: držet při sobě, chránit, co je její)

U gangů, co tvoříš ty, si prostě vyber. U gangů, co tvořej hráči, jim můžeš dát vybrat mezi pravděpodobnejma možnostma: „Strýčku, řek bys, že je tvůj gang spíš lovecká smečka nebo spíš vymahači?“ (Strýčkův hráč: „A to sou moje jediný možnosti? Co třeba loajální, dobrácký a správňácký skauti?“ Já: „Aha, takže vlastně kult? To je cool.“)

Jak během hry získávaj jednotliví členové gangu osobnost, můžeš se je rozhodnout vytvořit jako jednotlivý hrozby fungující samostatně, jako pokřivence nebo vojevůdce.

Pro všechny detaily se mrkni na kapitolu o hrozbách na straně 106.

Přebytek a nedostatek

Tohle sou pravidla pro državy a následovníky, co se octnou v přebytku nebo nedostatku.

MC, tvoje práce je jako vždycky vzít je a učinit je skutečnejma. Obracej se na postavy, ne na hráče, a odváděj pozornost; měj ména pro lidi v državě a mezi následovníkama a používej je. Nikdy bys neměl říct „společnost tvejch následovníků se hroutí“. „Během noci Marser usekne Jackabackovi ruku, protože chce Jackabackova 3-letýho pro sebe. Jackabacka je teď ve tvym stanu, zkrvácenej, a brečí jak malý děcko.“

Růst a dezerce by vždycky měly změnit velikost populace, ale tu může změnit i cokoliv dalšího. Přidávej a ubírej lidi v množství pod 10% populace podle libosti a často, nejen v dobách přebytku nebo nedostatku. Můžeš přidat nebo odebrat i víc jak 10% lidí, pokud se ti to hodí, ale mělo by to bejt vzácný.

Přebytek:

Barter (1-barter, -1barter, +1barter etc.): když má tvoje država nebo následovníci přebytek, tak dostaneš o tolik víc barteru na utracení. De o tvůj osobní podíl na jejich přebytku.

Násilí: Když sou tvý lidi v přebytku, tak „slavěj“ výlevama zuřivýho běsnění.

Otupělost: když maj tvý lidi přebytek, tak se zfetujou do otupělosti.

Párty: když maj tvý lidi přebytek, tak pořádaj párty. Může jít o soukromý stejně jako veřejný párty.

Růst: když sou tvý lidi v přebytku, tak jejich počty rostou. Obecně jich v každym období přebytku přibude malý, ale citelný množství, okolo 10-15%.

Věštění: Když maj tvý lidi přebytek, tak dostaneš přístup k okrajovýmu tahu věštění. Pro detaily mrkni na stranu 162.

Vhled: když maj tvý lidi přebytek, tak dostaneš přístup k okrajovýmu tahu vhledu. Pro detaily mrkni na stranu 161.

Nedostatek:

Cizinci: když sou tvý lidi v nedostatku, tak se jejich společnost rozvolní a ztratí se přehled o tom, kdo přichází, kdo zůstává a kdo odchází. Najdeš lidi, který nechceš – dost možná nepřátele – na místech, na kterejch bys je nečekal.

Dezerce: když sou tvý lidi v nedostatku, tak se na tebe vybodnou. Nejspíš přijdeš o 10-15% za každý období nedostatku.

Divošství: když sou tvý lidi v nedostatku, tak se jejich společnost rozpadne a společenský konvence a základní lidský vazby se zhroutěj.

Hlad: když sou tvý lidi v nedostatku, tak nemaj dost jídla. Sehnání jídla se stane jejich hlavní starostí.

Hladomor: Hladomor je super-hlad. De o masivní nedostatek jídla a vody; žádnej z tvejch lidí nemá dost ani na uspokojení svejch základních potřeb.

Lenost: když sou tvý lidi v nedostatku, tak nemaj nic užitečnýho na práci. Zabavujou se čimkoliv, co je napadne, a propadají svejm mnohejm impulzům hrozeb. Na detaily se podívej do kapitoly o hrozbách na stranu 106.

Nemoc: když sou tvý lidi v nedostatku, tak se jejich kolektivní zdraví zhroutí.

Odplata: tvé dřívější oběti a nepřátelé najdou nechráněný místo, do kterého tě můžou se vší silou nakopnout.

Odsouzení: když sou tvý lidi v nedostatku, tak za to viněj tebe a nijak se s tim neserou.

Úzkost: když sou tvý lidi v nedostatku, tak naprosto vyšilujou. Stávaj se paranoidníma, hromaděj a bojej se o přežití.

Závazek: tvý závazky k někomu mimo tvojí skupinu se ukáží bejt mnohem naléhavější a náročnější, než obvykle.

Zoufalství: Když sou tvý lidi v nedostatku, ta udělaj cokoliv, aby si zajistili budoucnost, včetně toho, že se obrátěj proti sobě navzájem.

Následovníci, državy a podniky

Sektář začíná s následovníkama. Některý další postavy můžou dostat následovníky a hojnost jako zlepšení.

Hojnost (sektář): Bohatství, přebytek a nedostatek všechny závisej na tvejch následovnících. Na začítku každýho sezení si hoď +hojnost. Na 10+ maj tví následovníci přebytek. Na 7-9 maj přebytek, ale zvol si 1 nedostatek. Při selhání maj nedostatek. Pokud jejich přebytek uvádí barter, jako 1-barter nebo 2-barter, tak to je tvůj osobní podíl, kterej můžeš utratit na svůj životní styl nebo na cokoliv se ti zlíbí.

V základu máš kolem 20 následovníků, který ti sou oddaný, i když ne fanaticky. Maj svý životy, ve kterejch nefiguruješ, a sou součástí místní populace (hojnost+1 přebytek: 1-barter nedostatek: dezerce).

Charakterizuj je: Tvůj kult, tvoje scéna, tvoje rodina, tvůj personál, tví studenti, tvůj dvůr.

Zvol 2:

  • Tví následovníci ti sou oddaný. Přebytek: +1barter a nahraď nedostatek: dezerce za nedostatek: hlad.
  • Tví následovníci sou zapojený v úspěšném obchodování. +1hojnost.
  • Tví následovníci, jako celek, tvořej silnej psychickej příjimač. Přebytek: +věštění.
  • Tví následovníci sou radostný a holdujou oslavám. Přebytek: +párty.
  • Tví následovníci sou zkoumavý a otevřený. Přebytek: +vhled.
  • Tví následovníci sou těžce pracující a přízemní. Přebytek: +1barter.
  • Tví následovníci sou horlivý, nadšený a úspěšný náboráři. Přebytek: +růst.

Zvol 2:

  • Máš jen pár následovníků, 10 a méně. Přebytek: -1barter.
  • Tví následovníci nejsou skutečně tví, jako spíš si ty jejich. Nedostatek: odsouzení namísto nedostatek: dezerce.
  • Tví následovníci jsou na tobě zcela závislí svejma životama a potřebama. Nedostatek: +zoufalství.
  • Tví následovníci sou závislí na drogách. Přebytek: +otupělost.
  • Tví následovníci pohrdaj módou, luxusem a normama. Nedostatek: +nemoci.
  • Tví následovníci pohrdaj právem, mírem, rozumem a společností. Nedostatek: +násilí.
  • Tví následovníci sou upadlí a perverzní. Nedostatek: +divošství.

Tady sou následovníci sektáře Pracha, pouštního proroka Slunce a větru. Sou jeho kultem. Sou mu oddaní a tvořej silnej psychickej příjimač, ale je jich málo a pohrdaj módou, luxusem a normama: hojnost+1 přebytek: 1-barter věštění nemoc.

Na začátku každýho sezení, když Prach provede svůj hod hojnosti, můžou nastat následující možnosti:

Na 10+, Prach dostane 1-barter a věštění.

Na 7-9, Prach dostane 1-barter a věštění, ale musí si zvolit buď hlad, nebo nemoc.

Při selhání Prach nedostane ani barter ani věštění a jeho následovníci sou jak hladový, tak nemocný.

Baronova država:

Bohatství (Baron): Když je tvoje država zabezpečená a tvý vedení nikdo nerozporuje, tak si na začátku sezení hoď +machrovina. Na 10+ máš na ruce po zbytek sezení přebytek. Na 7-9 máš přebytek, ale zvol si 1 nedostatek. Při selhání je tvoje država ohrožená nebo je tvoje vláda zpochybněná – tvoje država je v nedostatku. Konkrétní hodnoty tvýho přebytku a nedostatku závisej na tvé državě, jak je uvedený dál.

V základu má tvoje država:

  • 75-150 lidí.
  • Práce je směs lovu, hrubýho farmaření a mrchožroutství (přebytek 1-barter, nedostatek: hlad)
  • Komplex poskládanej z betonu, plátů kovu a výztuh. Tvůj gang má +1pancíř, když se v něm brání.
  • Zbrojnice sesbíranejch a improvizovanejch zbraní.
  • Garáž 4 užitnejch vozidel a 4 specializovanejch bitevních vozidel (dohodni si s MC)
  • Gang 40 násilnejch bastardů (2-zranění gang střední divokej 1-pancíř)

Zvol 4:

  • Máš velkou populaci, 200-300 lidí. Přebytek: +1barter, nedostatek: +nemoci.
  • Máš malou populaci, 50-60 lidí. nedostatek: úzkost namísto nedostatek: hlad.
  • K práci si přidej lukrativní nájezdy. Přebytek: +1barter, nedostatek: +odveta.
  • K práci si přidej ochranný tributy. Přebytek: +1barter, nedostatek: +závazek.
  • K práci si přidej výrobu. Přebytek: +1barter, nedostatek: +lenost.
  • K práci si přidej rušný, široce známý tržiště. Přebytek: +1barter, nedostatek: +cizinci.
  • Tvůj gang je velkej místo střední, 60 nebo tak něco násilnejch bastardů.
  • Tvůj gang je velmi disciplinovanej. Zahoď divokej.
  • Tvoje zbrojnice je vyspělá a rozsáhlá. Tvůj gang dostane +1zranění.
  • Tvoje garáž zahrnuje 7 bitevních vozidel plus několik dalších užitných vozidel, pokud je chceš.
  • Tvůj komplex je vysokej, hlubokej a silnej, z kovu a kamene. Tvůj gang při jeho obraně dostane +2pancíř.

A zvol 2:

  • Tvoje populace je špinavá a slabá. nedostatek: +nemoci.
  • Tvoje populace je líná a závislá na fetování. nedostatek: hladomor.
  • Tvoje populace je upadlá a perverzní. Přebytek: -1barter, nedostatek: divošství.
  • Tvoje država platí ochranej tribut. Přebytek: -1barter, nedostatek: +odveta.
  • Tvůj gang je malej místo střední, jen 10-20 násilnejch bastardů.
  • Tvůj gang je smečka mizernejch hyen. nedostatek: +divošství.
  • Tvoje zbrojnice stojí za hovno. Tvůj gang má -1zranění.
  • Tvoje garáž stojí za hovno. Máš jen 4 vozidla a jen 2 se hoděj do bitvy.
  • Tvůj komplex sou z většiny stany, přístavby a dřevěný zdi. Tvůj gang nemá žádnej bonus k pancíři, když ho brání.

Tady je država a gang barona ménem Strýček. Država je velká, pořádá lukrativní nájezdy, má rušný, široce známý tržiště a její komplex je vysokej, hlubokej a silnej. Nicméně, její populace je špinavá a slabá a jeho gang je smečka mizernejch hyen. Přebytek državy: 4-barter nedostatek: hlad nemoci x2 odvety cizinci divošství. Gang: 3-zranění gang střední divokej 1-pancíř (3-pancíř když brání državu).

Na začátku sezení, když si Strýček hází na bohatství, může získat tyhle výsledky:

Na 10+ Strýček dostane 4-barter na sezení.

Na 7-9, Strýček dostane 4-barter na sezení, ale musí si vybrat jedno: hlad, nemoc, odvety, cizince nebo divošství.

Při selhání nedostane Strýček žádnej barter, ale nastane hlad, 2x nemoci, odvety, cizinci a divošství. Všech šest.

Malá država:

Několik postav může získat državu a bohatství jako svý zlepšení. Když na to dojde, tak bys je obecně měl nechat, aby k vytvoření svý državy použily tyhle pravidla, ne ty baronovy. Tyhle državy sou menší, než ty baronovy a nezahrnujou gang.

V základu má tvoje država:

  • 60-80 lidí
  • Jejich prácičky sou sběr, základní farmařina a trocha obchodu (přebytek: 1-barter, nedostatek: úzkost)
  • Relativně bezpečnej dům nebo malej komplex

Zvol 2:

  • Tvoje populace je docela velká, kolem 100 lidí. Přebytek: +1barter, nedostatek: +hlad.
  • Tvoje populace je dost malá, 20-25 lidí. Odstraň nedostatek: úzkost.
  • Pro prácičky přidej tribut za ochranu. Přebytek: +barter, nedostatek: +závazek.
  • Pro prácičky přidej manufakturu. Přebytek: +1barter, nedostatek: lenost
  • Pro prácičky přidej nějakou technickou odbornost nebo nějakou cennou obchodní komoditu. Přebytek: +1barter, nedostatek: +lenost
  • Pro prácičky přidej živoucí skrytej trh. Přebytek: +1barter, nedostatek:+závazek
  • Mezi tvejma lidma sou nadšený, entuziastický a úspěšný náboráři. Přebytek: +růst.

A zvol 1:

  • Tvoje populace je špinavá a slabá. nedostatek: +nemoci.
  • Tvoje populace je líná a závislá na fetování. nedostatek: hladomor.
  • Tvoje populace je upadlá a perverzní. Přebytek: -1barter, nedostatek: divošství.
  • Tvoje država platí ochranej tribut. Přebytek: -1barter, nedostatek: +odveta.
  • Tví lidi sou na tobě zcela závisej svejma životama i potřebama. Nedostatek: +zoufalství.

Po pár sezeních hry se Marie dostane k malý državě a bohatství. Její populace je malá, ale sou to nadšený náboráři, co sou ale upadlý a perverzní. Přebytek: 0-barter růst nedostatek: +divošství.

Na začátku sezení, když si Marie hází na bohatství můžou nastat tyhle výsledky:

Na 10+ Marie nedostane žádnej barter ze svý državy a její populace se rozroste.

Na 7-9 Marie nedostane žádnej barter ze svý državy, její populace se rozroste, ale propadne divošství.

Při selhání Marie nedostane žádnej barter, její populace se nerozroste a navíc propadne divošství.

Prácičky državy:

Prácičky državy nejsou mechanicky stejný jako prácičky hráčskejch postav, protože se vztahujou k populaci državy. Tah postavy bohatství pokrejvá úspěchy a selhání práciček državy.

Podniky:

Šéfík začíná s podnikem. Některý další postavy můžou dostat podnik jako zlepšení.

Tvůj podnik poskytuje jeden hlavní typ zábavy a dva doprovodný typy zábavy (jako bar, co nabízí drinky a doprovází to hudba a jednodušší žvanec). Urči si hlavní téma a dvě dodatečný:

  • Luxusní žrádlo
  • Spousta žrádla
  • Jednoduchý žrádlo
  • Chlast
  • Sporty
  • Hudba
  • Sex
  • Hry
  • Kafe
  • Boj
  • Móda
  • Podívaná
  • Umění
  • Drogy
  • Scénika

Pro atmosféru svýho zařízení si zvol a podtrhni 3 nebo 4: spěch, intimita, kouř, stíny, parfémy, sliz, samet, fantazie, mosaz, světla, akustika, anonymita, maso, šeptanda, krev, intriky, násilí, nostalgie, koření, ticho, luxus, nahota, zdrženlivost, zapomnění, bolest, čuňačinky, svíčky, ochrana, špína, hluk, tanec, chlad, masky, čerstvý ovoce, klec.

Tví štamgasti zahrnujou aspoň 5 VP: Lamrey, Ba, Camo, Toyta a Lits.

  • Kdo je tvůj nejlepší štamgast?
  • Kdo je tvůj nejhorší štamgast?

Tyhle 3 VP (minimálně) maj minimálně 3 zájmy ve tvym podniku: Been, Rolfball, Gams.

  • Kterej ho chce pro sebe?
  • Kterýmu za něj dlužíš?
  • Kterej se ho chce zbavit?

Pro zabezpečení si zvol tohle:

  • Skutečnej gang (3-zranění gang malej 1-pancíř)

Nebo si zvol 2 z těhle:

  • Příhodně uložená brokovnice (3-zranění nablízko přebíjecí špinavá)
  • Vyhazovač, co se vyzná (2-zranění 1-pancíč)
  • Překližky s pletivem (1-pancíř)
  • Utajení, hesla, kódy & signály, pouze pro pozvaný, na doporučení atd.
  • Jedou v tom všichni: tvůj personál i s partnery ste jeden gang (2-zranění gang malej 0-pancíř)
  • Labyrit slepejch uliček, úkrytý a únikovejch cest
  • Žádná konkrétní lokace, vždy na cestách

Tady je podnik Šéfky ménem Anika. Její hlavní atrakce je spousta jídla, což doprovází podívaná a boje. Její atmosféra zahrnuje spěch, světla, hluk a klec.

Její nejlepší štamgasta je Mifflin, člen Strýčkova gangu. Její nejhorší štamgast je Lits. Rolfball to chce převzít, dluží za to Gamovi a Been chce, aby to zmizelo.

Co do zabezpečení tam je vyhazovač, co se vyzná, a navíc v tom jedou všichni.