Poznámky a analýzy
Složitej tah postavy může používat hodně z těhle možností, v závislosti na výsledku hodu a sérii voleb. Například:
Mozkový loutkařský provázky [psychouš]
Když máš čas a si k někomu fyzicky blízko [to žádaj okolnosti]
A můžeš mu do hlavy vložit příkaz [postava jedná]
Tak si hoď +úchylnost [hod]
Na 10+, převaha 3 [převaha a utrácení]
Na 7-9, převaha 1 [převaha a utrácení]
A kdykoliv chceš, bez ohledu na okolnosti, můžeš utratit svojí převahu 1 za 1 [převaha a utrácení]
Abys [zvol možnosti]
Způsobil 1-zranění (pr) [způsob zranění]
Udělil cíli okamžité -1 [změň hod nebo hody]
Nebo když tvůj příkaz splní [postava jedná (u HP) nebo si to žádaj okolnosti (u VP)]
Tak se to počítá za celou zbejvající převahu [převaha a utrácení]
Při selhání cíli způsobíš 1-zranění (pr), aniž bys z toho cokoliv získal. [způsob zranění]
Mimochodem ti nedoporučuju rozebírat svý nový tahy timhle způsobem, pokud si fakt nejsi jistej, že ti to pomůže jim porozumět. Já to nedělám.
Tah postavy může přimět jiný hráče, aby udělali svoje vlastní volby. Například:
Reputace [jezdec]
Když se potkáš s někym důležitym (řekni si sám) [hráčova volba]
Tak si hoď +klídeček.
Při úspěchu* o tobě už slyšel a ty si řekneš, co to bylo [hráčova volba]*
A MC na to adekvátně zareaguje. [volba MC]
Na 10+ si pro jednání s dotyčnym vezmeš +1 na příště.
Při selhání o tobě slyšeli, ale MC řekne, co to bylo. [volba MC]
U tahů, který dovolujou HP přímo zaútočit nebo ovládnout jinou HP, je důležitý rozdělit rozhodování rovnoměrně mezi hráče. Je zejména důležitý nechat oběti volbu, nebo jí dát možnost ovlivnit výsledek, když útočník vyhraje.
Někoho sveď nebo zmanipuluj [základní]
Když se snažíš někoho svýst, zmanipulovat, oblafnout, ukecat nebo obelhat
Tak jim řekni, co chceš, aby udělali
A dej jim důvod
A hoď si +šukatelnost
Pro VP
Na 10+ ti vyhověj, pokud nebo dokud nějaká skutečnost nebo akce neshodí důvod, který si jim dal [volba MC]
Na 7-9 budou chtít nejdřív nějakou konkrétní záruku, spolupráci nebo důkaz. [volba MC]
A udělaj to, pokud jim jí poskytneš [volba hráče]
Pro HP
na 10+ obojí
Na 7-9 si zvol 1 [volba útočníka]
- Když ti vyhoví, tak si zaškrtne zkušenost [volba obránce]
- Pokud odmítne [rozhodnutí obránce], tak až do konce sezení smaž zvýraznění jedný její vlastnosti [volba útočníka]
Při selhání, může MC udělat tak tvrdej a přímej tah, jak jen chce [volba MC]
Projdi si tahy a tenhle vzor uvidíš znovu a znovu. Předej rozhodování oběti, obránci, prohrávajícímu. Nikdo by neměl jen vyhrávat, nikdo by neměl muset prohrát a bejt vyřazenej z dění.