Taktický a podpůrný tahy

Taktický a podpůrný tahy umožňujou hráčskejm postavám, aby se v bitvě navzájem podporovaly. Použijte je, například, když magorka poskytuje krycí palbu, zatimco se fixer snaží znovu rozeběhnout auto, nebo když borka drží stráž proti odstřelovači, zatímco se psychouška se šéfkou snažej proběhnout, nebo když požitkářka dává bacha a řiká jezdcovi, co se blíží a kam má jet.

Kropení

Když to někde zkropíš, hoď si +machrovina. Na 10+ si zvol 3. Na 7-9 si zvol 2. Při selhání si zvol 1:

  • Poskytneš krycí palbu a umožníš tim jiný postavě jednat volně.
  • Poskytneš podpůrnou palbu a dáš jiný hráčský postavě +1volbu k jejímu vlastnímu bitevnímu tahu.
  • Poskytneš potlačující palbu a znemožníš tim jiný postavě se volně pohybovat nebo jednat (pokud to je HP, tak pořád může jednat pod palbou).
  • Ve vhodnej moment pošleš pár cílených ran a způsobíš zranění (ale s -1zranění) nepříteli v dosahu.

Příklad:

Branův jeep schytal na Dremmerově území o kulku víc, než zvládnul. „Zakašle a zhasne.“ Řeknu. „Dremmerův gang je všude okolo.“

Keeler tam je taky. „Můžeme se prostě probojovat ven?“ Zeptá se.

„Pokud tam ste ochotný nechat ten jeep, tak určitě.“ Odpovim.

„To teda ne.“ Řekne Bran. „Můžu udělat polní opravu jeepu a pak se probojovat ven?“

„Možná.“ Odpovim.

Takže Keeler teď stojí na korbě jeepu se svojí útočnou puškou, kropí to okolo, aby udržela Dremmerovy nájezdníky bezpečně daleko, zatímco se Bran snaží znovu rozběhnout jeep. Hodí si, padne jí 8 a rozhodne se poskytnout krycí palbu, aby Bran moh jednat bez rušení, a položit potlačující palbu, aby se Dremmerův gang nemoh dostat blíž.

„Dobrý a dobrý.“ Prohlásim. „Brane, tys ten jeep zase rozběh, není to nijak hezká práce, ale chvíli vydrží. Ste připravený se probojovat ven?“

Držení stráže

Když držíš stráž nad spojencem, hoď si +klídeček. Při úspěchu, pokud na něj někdo zaútočí nebo mu zkusí překážet, tak můžeš svýho spojence varovat a dotyčnýmu způsobit určený zranění. Na 10+ si zvol 1:

  • …a způsobit mu zranění předtim, než provede svůj útok nebo překážení.
  • …a způsobit hrozný zranění (+1zranění)

Při selhání můžeš svýho spojence pořád varovat, ale na nepřítele už nezvládneš zaútočit.

Příklad:

Dremmerův nejlepší vodstřelovač, vražednej týpek ménem Princy, přepadnul borku Snow, psychoušku Marii a Šéfku Aniko ve starym industriálnim komplexu. Nevědí, kde Princy je, jen, že je někde nalevo od vykuchanýho kombajnu a opuštěnejch traktorů. Snow už překonala jeho smrtící zónu a teď hlídá se svojí vlastní puškou, zatimco se Marie a Anika snažej proběhnout skrz taky.

Snow hodí a padne jí 10.

„Zkusí vystřelit?“ Zeptá se.

„Zkusí. Nechá proběhnout Marii a doufá, že se budeš věnovat jí, místo Anice, co poběží za ní.“

„Jenže to neudělám.“ Odpoví. „Způsobim mu zranění ještě, než provede svůj útok. Všimnu si pohybu jeho hlavně nebo tak něco?“

„Yup.“ Přitakám.

Její puška je dělaná na ruku, 3-zranění nadálku přebíjecí hlasitá, s pr municí a způsobí 3-zranění, mínus 0 za pr munici bez ohledu na to, co za pancíř Princy nosí.

„Tak tolik k chudákovi Princymu.“ Poznamenám.

„Žůžo.“ Prohlásí Snow. „Aniko, v klidu poď, teď už tu nic nehrozí.“

Dávání bacha

Když dáváš bacha na to, co se blíží, hoď si +našrocenost. Při 10+ máš převahu 3. Na 7-9 máš převahu 2. Při selhání máš převahu 1. Během bitvy převahu utrácej, 1:1, aby ses MC zeptal, co se blíží, a zvolil 1:

  • Naveď pozornost spojenecký HP na nepřítele. Pokud provede proti tomuhle nepříteli bitevní tah, tak ke svýmu tahu dostane +1volbu.
  • Dej spojenecký HP rozkaz, instrukci nebo návrh. Pokud to udělá, dostane +1 ke všem hodům, který při snaze o splnění věci provede.
  • Nasměruj pozornost libovolnýho spojence na nepřítele. Pokud na nepřítele zaútočí, způsobí +1zranění.
  • Upozorni libovolnýho spojence na nebezpečí. Od danýho nebezpečí schytá -1zranění.

Příklad:

Požitkářka Dust sedí s kvérem v ruce vedle jezdkyně Audrey. Audrey sem během řízení zaměstnával, takže Dust dávala bacha. V hodu selhala, když hodila 6, což znamená, že má převahu jen 1. S tim projížděj skrz hroznej podrost s mizernym terénem, až:

„Dorážíte k mostu přes průrvu.“ Popíšu.

„Utratim svojí převahu.“ Řekne Dust. „Co se blíží?“

„Všimneš si odlesku mezi sutí. Dremmerův gang přes most natáhnul řetěz.“

„Audrey! Tudy nemůžeme! Musíme odtud najít jinou cestu. Dávám ti, co, rozkaz, instrukci nebo návrh, nemůžeme přes most, měli bysme najít jinou cestu.“

Audrey otočí volantem a rozjede se podél průrvy. Ať už je potká cokoliv, tak bude mít +1 na všechny hody, který udělá, aby se s tim vypořádala.